In industria de telecomunicatii, chiar daca piata de retail este cea mai vasta si cu cele mai multe posibilitati de crestere ca numar de clienti, segmentul business este asociat cu cifrele mari de consum si implicit cu profitul semnificativ mai mare pe abonat sau chiar pe utilizator. Companiile de profil pun in ultima perioada accent pe solutiile dedicate mediului de afaceri, oferind nu doar serviciile de baza, ci si altele adiacente, precum gazduire webmail sau chiar semnatura electronica pentru IMM-uri.
Clientii de tip business primesc adesea servicii preferentiale si la nivel de vanzari si suport post-vanzare. In multe cazuri, au la dispozitie o persoana dedicata care le poate raspunde la solicitari, in special cu privire la achizitionarea de noi servicii sau legat de modificarea pachetelor existente. Tinand cont de sumele mari rulate printr-un singur client de tip business, companiile din industria de telecom au tot interesul de a concepe oferte dedicate, cu mult mai atractive decat cele publice, valabile in mod curent in punctele clasice de vanzare si pe canalele conventionale.
Multe investitii facute de industria telecom sunt o consecinta directa a concurentei acerbe de pe piata si a asteptarilor mereu in crestere manifestate de clientii business. Fie ca vorbim despre telefonie mobile, despre telefonie fixa, despre internet sau chiar despre televiziune digitala, asteptarile sunt mereu foarte mari cu privire la calitate si performanta.
In prezent, companiile din telecomunicatii isi doresc cresterea cifrei de afaceri prin oferirea de servicii complexe, la pachet.
Un client business ce foloseste servicii telecom poate dori si TV HD premium pentru dispozitivele sale de ultima generatie, iar un client care utilizeaza servicii de internet de mare viteza ar putea alege si gazduire email - shared hosting cu maxim de flexibilitate si siguranta..