|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 06-04-2016 |
La sase luni de la lansare, Telefonul Varstnicului a fost apelat de 2700 de ori
Alte stiri la aceasta categorie
La sase luni de la lansare, Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită de informare si asistentă dedicată persoanelor peste 65 de ani, operată de către Fundatia Principesa Margareta a României si finantată de către Fundatia Vodafone România prin programul „Mobile for Good”, a înregistrat peste 2.700 de apeluri, dintre care 962 sunt apelanti unici, proveniti din toate regiunile tării.
Cele mai multe apeluri provin din zona Munteniei si a municipiului Bucuresti (475 de apelanti), urmează zona Moldovei (184 de apelanti), a Transilvaniei (148 apelanti) si a Olteniei (69 apelanti). Cel mai mare număr de apelanti sunt din Municipiul Bucuresti (285 de apelanti), urmati de cei din judetul Prahova (72 de apelanti), Galati (39), Iasi (38), Constanta (33), Brasov (31) si Timis (30). Repartitia apelantilor în functie de mediul de provenientă ne arată o distributie echilibrată, 381 dintre acestia locuind în mediul rural sau în orase mici, 259 în orase mari si 285 în capitală.
Dintre cei care au apelat Telefonul Vârstnicului în ultimele 6 luni, peste 55% trăiesc singuri, aproximativ 15% locuiesc cu un partener de viată, iar aproape 10% se află în institutii de asistentă socială, în regim rezidential pentru persoane vârstnice.
846 de apelanti si-au declarat vârsta, dintre acestia, 229 au între 70 si 80 de ani, 174 se încadrează în intervalul 65-70, iar 182 în intervalul 60-65. Telefonul Vârstnicului este un instrument util si persoanelor cu o vârstă mai mică de 60 de ani, precum si celor care vor să semnaleze situatia unui vârstnic pe care îl cunosc, 149 de apelanti înscriindu-se în această categorie. Statistica arată că în perioada septembrie 2015 – martie 2016 Telefonul Vârstnicului a fost apelat de către 566 de femei si 396 de bărbati.
Telefonul Vârstnicului este o linie telefonică gratuită si confidentială, care răspunde nevoilor tuturor vârstnicilor din România, fie că vorbim de informare, consiliere sau sprijin practic si emotional. La numărul de telefon 0800 460 001, persoanele vârstnice primesc sfaturi si informatii de la operatorii specializati în asistentă socială ai Fundatiei Principesa Margareta a României. Această linie telefonică, lansată în septembrie 2015, este disponibilă de luni până vineri, între orele 08:00 si 20:00. Linia poate fi accesată si de către cei care doresc să semnaleze un abuz sau o situatie dificilă a unui bătrân.
Dincolo de caracterul său informativ, Telefonul Vârstnicului reprezintă si o metodă de sprijin emotional si alinare a singurătătii. Conform unui studiu national realizat la finalul anului 2015 de GfK, pentru Fundatia Principesa Margareta a României, unul din doi vârstnici din România este afectat de singurătate într-o anumită măsură. Pentru seniorii singuri, Telefonul Vârstnicului pune la dispozitie serviciul de reapelare regulată, de care beneficiază până acum 145 de persoane.
Fundatia Principesa Margareta a României (FPMR) a fost înfiintată în 1990 de Alteta Sa Regală Principesa Margareta a României împreună cu tatăl sau, Majestatea Sa Regele Mihai I al României. Fundatia Principesa Margareta a României este o organizatie neguvernamentală de elită care sprijină copii, tineri si vârstnici prin interventii durabile, bazate pe schimbul de experientă si valori între generatii. Fundatia Principesa Margareta a României a fost desemnată de români drept cea mai onestă organizatie neguvernamentală în cadrul studiului Envero Brand Trust Index.
Fundatia Vodafone România este o organizatie neguvernamentală românească, cu statut caritabil, distinctă si independentă deoperatiunile comerciale ale companiei, înfiintată în 1998.
În cei 18 ani de activitate Fundatia Vodafone România a finantat, peste 963 de programe în domeniile sănătătii, educatiei, serviciilor sociale, având că beneficiari copii, tineri, bătrâni, persoane defavorizate fizic, social sau economic. Până în prezent, Fundatia Vodafone România a investit 23 milioane de euro în proiecte desfăsurate de organizatiile non-profit partenere.
Sub umbrela programului Mobile for Good, Fundatia Vodafone finantează, în toate cele 28 de tări în care este prezentă, proiecte care folosesc tehnologia pentru a rezolva probleme sociale presante, pentru a îmbunătăti viata oamenilor si a genera schimbarea în societate.
Mobile for Good a fost lansat în România în 2012 si este un program strategic al Fundatiei Vodafone România prin care se derulează un număr de 19 proiecte, cu o valoare cumulată de 2,9 milioane de euro si care se adresează unui număr total de 30.227 de beneficiari..
|
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|