Mobilitatea este în continuă crestere în e-commerce-ul autohton. Peste 30% din traficul retailerilor online este generat, în medie, de pe dispozitivele mobile, însă sunt si magazine al căror trafic de pe smartphone-uri sau tablete depăseste 50% din total, potrivit datelor Teamshare, una dintre cele mai importante platforme complet integrate de comert electronic din România.
Tot mai multi români se informează de pe dispozitivele mobile înainte de a plasa o comandă într-un magazin online. Site-urile cu cel mai mare trafic de pe aceste device-uri se adresează, de regulă, publicului feminin, comercializând produse cu preturi mici si medii, precum jucării, haine si articole pentru copii, cosmetice sau bijuterii, potrivit specialistilor Teamshare.
”Traficul de pe smartphone-uri si tablete depăseste, în medie, 30% din totalul înregistrat de clientii nostri si se mentine în continuare pe un trend ascendent. Avem în portofoliu si site-uri al căror trafic de pe mobil este mult mai ridicat, în special cele care targetează publicul feminin, ceva mai pretentios, atent la detalii, obisnuit să compare, analizeze si abia după să cumpere, mutându-se pe desktop”, declară Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvoltă platforma Teamshare.
Raportat la volumul total, numărul achizitiilor de pe smartphone-uri si tablete este, deocamdată, relativ mic – circa 5% din comenzile înregistrate de clientii Teamshare, însă trendul este în urcare. Cu cât variantele de mobile ale site-urilor se vor optimiza, cu atât vor creste si cumpărăturile de pe device-uri portabile.
”Retailerii care vor să facă performantă în e-commerce trebuie să pună accent si pe optimizarea variantei mobile a site-ului, în contextul în care traficul de pe smartphone-uri si tablete se va mentine în continuare pe un trend ascendent.
De asemenea, cei care se adresează publicului feminin trebuie să pună în valoare produsele cel mai simplu de comandat, dată fiind cresterea constantă a numărului femeilor care se informează de pe mobil înainte de a face anumite achizitii online”, conchide Marius Panait.
Potrivit Managing Partner-ului Entelion Software, ritmul accelarat de evolutie a procentului vizitatorilor mobile din ultimul an se va resimti si la nivelul achizitiilor, iar politica Google, care solicită variante mobile responsive, încurajează acest trend.
Teamshare este o platformă de e-commerce integrată cu sisteme de contabilitate si gestiune ERP, care se adresează atât clientilor business to business, cât si business to consumer. Platforma este folosită în prezent de peste 200 de clienti din România si tări ca Marea Britanie, Franta, Austria sau Rusia. Teamshare este dezvoltată de Entelion Software, companie cu capital 100% autohton, prezentă pe piata din România din 2003..