Agentiile clasice reusesc sa atraga tot mai putini clienti strict din mediul offline, iar acest segment este mai degraba reprezentat de clientii in "stil vechi", cei care prefera metodele traditionale. Tot mai multe persoane folosesc internetul pentru a-si gasi cele mai bune oferte de vacanta, iar agentiile de turism si hotelurile au inteles acest lucru inclusiv in Romania.
Site-urile agentiilor de turism au devenit tot mai stufoase in oferte prezentate explicit, caci turistii isi cunosc tot mai bine drepturile si au tot mai multe pretentii atunci cand aleg oferte turistice. Fie ca este vorba de cazare la hoteluri si pensiuni, de zboruri, de rezervari de circuite cu autocarul sau avionul, de croaziere si orice alte servicii turistice, clientii compara ofertele pe internet.
Pretul are o importanta tot mai mare, dar agentiile de turism, hotelurile si pensiunile au o "problema" si mai mare cu care trebuie sa se confrunte: recenziile turistilor, care pot fi citite foarte usor de potentialii clienti. Astfel, calitatea serviciilor este tot mai importanta, caci internetul este extrem de transparent.
Site-urile internationale de booking au atacat si piata romaneasca de turism, permitand rezervari online, cazare la hoteluri si pensiuni din Romania sau din strainatate. Rezervarile se pot face usor, cu cardul bancar.
Site-urile de reduceri au intrat de asemenea pe segmentul turistic, acestea permitand diverse metoda de plata, pana si plata prin SMS pentru serviciile cu valoare mica. Exista si multe site-uri romanesti de turism, in afara agentiilor clasice (exemplu TravelBank.ro si multe altele).
Chiar daca prezenta agentiilor de turism cu sedii fizice stradale sau in mall-uri este in continuare importanta, online-ul inseamna o cota tot mai mare din cifra de afaceri. De multe ori, pana si clientii atrasi aparent din mediul offline, initial s-au informat tot din mediul online..