In 2011, AdePlast a crescut al doilea an consecutiv cu peste 12 procente
Anul 2011 a însemnat pentru AdePlast o crestere a cifrei de afaceri cu 12,5 procente fată de 2010, în conditiile unei cresteri generale a pietei constructiilor de maxim 5 procente.

Anul trecut AdePlast a ajuns la 143 de milioane de lei, după ce în 2010 depăsise 127 milioane lei, în crestere fată de 2009 tot cu 12 procente.

Dintre grupele de produse care au sustinut această crestere evidentiem polistirenul, sistemul Thermo dar si grupa de sape si mortare uscate. „Am reusit să avem un an foarte bun, asa cum l-am previzionat încă din primele luni. Calculele noastre nu au dat gres pentru că noi am investit continuu în tehnologie si în oameni, în timp ce competitorii încercau să se pună la adapost în fata crizei redimensionându-si afacerile. În ceea ce priveste investitiile, avem în vedere fabrica de mortare uscate de la Ploiesti, cea de vopsea si tencuieli decorative de la Oardea si, mai nou, despre fabrica de polistiren de la Ploiesti, construită anul trecut într-un timp record de patru luni. Prin diversificarea si upgrade-ul productiei, precum si prin forta de vânzare mi-am propus să fiu numărul 1 cu AdePlast si am ajuns. Sunt mândru că în topul companiilor de profil prima pozitie este ocupată de o societate românească”, declară Marcel Bărbut proprietarul AdePlast.

Începând cu partea a doua a anului 2011, dar mai virulent în prima parte a anului 2012, materiile prime si utilitătile au suferit majorări substantiale a preturilor, ceea ce a influentat semnificativ costurile de productie. În această situatie AdePlast, care pe tot parcursul anului 2011 s-a străduit să mentină nivelul de pret, prin diminuarea marjei sale, a fost nevoită să reactioneze transferând o parte din cresterile pretului de cost pe pretul de vânzare al produselor.

“Această situatie a făcut ca de la 15 ianuarie să anuntăm în piată o majorare a pretului în medie cu 5% urmând ca a doua etapă a scumpirii, cu 5 procente, să aibă loc în prima parte a trimestrului 2 din acest an”, precizează Marcel Bărbut.

Pentru AdePlast anul 2012 vine în primul rând cu 2 facilităti noi de productie, dar si cu o abordare nouă a pietii. Se are în vedere atât dezvoltarea pachetului de produse si sisteme ofertat către piată precum si cresterea expunerii brandului prin întărirea relatiilor de parteneriat atât cu sistemul DIY cât si cu retailul traditional.

AdePlast este cel mai important producător român de adezivi si mortare uscate, cu două facilităti de productie dezvoltate la nivel national, o fabrică la Ploiesti si una la Oradea. Capacitatea totală de productie pentru sectorul mortarelor se ridică la 700.000 de tone anual. Productia de vopsea, tencuieli decorative si de adezivi speciali în stare umedă se ridică la 80.000 de tone.

Unitatea de productie de vopseluri si tencuieli decorative este una dintre cele mai moderne la nivel national, fiind inaugurată la începutul anului 2009 la Oradea. Începând cu anul 2011 AdePlast a pus în functiune o fabrică de polisitern expandat la Ploiesti, cu o capacitate de productie de 700.000 metri cubi pe an.