Praktiker - stabilizare a vanzarilor, cu perspective favorabile in 2012
Praktiker, brandul cu cea mai mare notorietate pe piaţa do-it-yourself din România, a înregistrat în primul trimestru al acestui an o stabilizare a vânzărilor înregistrate atât pe piaţa locală, cât şi la nivel de grup. Măsurile de eficientizare a operaţiunilor, implementate încă de anul trecut, au contribuit semnificativ la frânarea scăderii vânzărilor, compania reuşind să îşi îmbunătăţească profitabilitatea şi să îşi reducă pierderile la nivelul diviziei internaţionale, din care face parte şi business-ul din România.

Cu toate că vânzările grupului în Germania au cunoscut o creştere de 3.7% în primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, contextul economic dificil de pe celelalte pieţe pe care Praktiker este prezent a afectat rezultatele diviziei internaţionale a companiei. Evoluţiile negative ale cursului valutar au contribuit cu o treime la scăderea vânzărilor internaţionale ale grupului.

Oficialii Praktiker afirmă că evoluţia din primul trimestru a vânzărilor nu influenţează obiectivele setate pentru anul în curs. Comparativ cu 2011, Grupul Praktiker estimează pentru acest an o uşoară creştere a vânzărilor şi, de asemenea, o îmbunătăţire a veniturilor.

În plus, compania îşi propune o abordare diferenţiată a business-ului în diferitele ţări în care este prezentă şi o adaptare a strategiei în funcţie de specificul pieţei. „Un astfel de model a fost deja implementat în Germania, cu rezultate favorabile care s-au tradus printr-o creştere a vânzărilor. În Germania, Praktiker a mizat pe o repoziţionare şi o restructurare a operaţiunilor şi a liniei de produse, iar modelul acesta va fi probabil adaptat şi implementat în celelalte ţări în care compania are operaţiuni”, declară Michael Krahn, Country Manager Praktiker România.

În paralel, Grupul Praktiker continuă investiţiile în extinderea reţelei, două noi magazine fiind deschise la începutul acestui an, în Polonia şi Grecia. La sfârşitul primului trimestru, divizia internaţională a Grupului Praktiker opera 111 magazine, cu trei mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. România este ţara cu cele mai multe magazine ale diviziei internaţionale Praktiker (27), urmată de Polonia (25) şi Ungaria (19).

„Faptul că Praktiker deţine în România mai multe magazine decât în celelalte ţări gestionate de divizia internaţională confirmă, o dată în plus, importanţa strategică a acestei pieţe pentru Grupul Praktiker. Aşa cum am afirmat recent, urmărim o consolidare a poziţiei deţinute de companie în România, dar şi o aliniere a strategiei de business la realităţile curente ale pieţei”, adaugă Michael Krahn.

Pe plan local, Praktiker a raportat vânzări de 23.1 milioane euro în primul trimestru al anului, iar luna martie a adus o uşoară îmbunătăţire a vânzărilor – tendinţă care, conform oficialilor Praktiker, se va menţine pe parcursul întregului an.

În 2012, compania Praktiker aniversează 10 ani de la intrarea pe piaţa din România, prilej cu care a lansat campania de comunicare integrată „Idei de 10”, care îşi propune să încurajeze creativitatea românilor şi să premieze ideile inedite de DIY.

În România, Praktiker s-a impus ca lider al pieţei de DIY, fiind cel mai cunoscut brand în rândul consumatorilor români, cu un nivel de notorietate de peste 97%. În prezent, compania are 27 magazine în 23 de oraşe din ţară. Oferta Praktiker România cuprinde peste 40.000 de produse, incluzând: materiale de construcţii, decoraţiuni pentru interior şi exterior; produse sanitare; mobilă; electronice şi electrocasnice; produse pentru grădinărit.