Cat sunt romanii dispusi sa plateasca pentru o masa sanatoasa
72% dintre bucurestenii care iau masa in oras in mod regulat ar fi dispusi sa plateasca maxim 50 de RON pentru o masa sanatoasa, conform unui studiu efectuat de Unilever Food Solutions. Studiul mai arata ca mancarea sanatoasa e perceputa in general de catre consumatori ca fiind scumpa.

Organizatia Mondiala a Sanatatii estima ca, in 2008, 1,5 miliarde de adulti erau supraponderali. Dintre acestia, 500 de milioane erau obezi. Pana in 2015, numarul supraponderalior va creste la 2,3 miliarde, iar cel al obezilor – la 700 de milioane. Conform aceleiasi surse, in 2008, 51% dintre adultii romani erau supraponderali, iar 19,1 % obezi. Printre cauzele principale ale acestei epidemii se numara sedentarismul si alimentatia necorespunzatoare.

Mancarea sanatoasa este considerata scumpa, insuficient de satioasa si neapetisanta de catre persoanele care iau regulat masa in oras, atat la nivel local, cat si la nivel global. 57% dintre cei chestionati la nivel global cred ca mancarea sanatoasa este mai scumpa (cei mai multi dintre acestia fiind in Polonia - 69%, si cei mai putini in Marea Britanie – 46%). 78% dintre bucurestenii chestionati spun ca mancarea sanatoasa are un pret mare.

Suma medie pe care bucurestenii ar fi dispusi sa o plateasca pentru o masa sanatoasa este de 50 de RON. Numai 4% din cei care iau masa in oras in mod regulat ar plati mai mult de 100 RON.

Persoanele care iau in mod frecvent masa in oras sunt dispuse sa plateasca aproximativ 5 RON in plus pentru o masa sanatoasa, fata de consumatorii medii (cei care mananca de maxim cinci ori pe saptamana in oras).

 “Studiul a aratat ca oamenii sunt deschisi spre a manca mai sanatos: multi dintre cei care iau frecvent masa in oras cauta optiunile sanatoase din meniuri. Se pare insa ca suma pe care ei ar fi dispusi sa o plateasca nu este considerata suficienta pentru a acoperi costurile unei diete sanatoase. In plus, mancarea sanatoasa nici nu pare atragatoare pentru consumatori”, a declarat Maria Gavrilescu, Channel Marketing Leader la Unilever Food Solutions Romania.

“Clientii nostri ne considera responsabili pentru calitatea mancarii, si au dreptate. Mancarea sanatoasa trebuie sa devina accesibila pentru ei – mai ales ca numarul persoanelor supraponderale si obeze este in continua crestere”, a mai adaugat aceasta. In opinia romanilor, responsabili pentru a imbunatati calitatea mancarii sunt, in ordine, proprietarii de restaurant, apoi producatorii de ingrediente si bucatarii.

Studiul Unilever Food Solutions efectuat la nivel local a aratat ca 87% dintre romani ar vrea sa aiba la dispozitie mai multe optiuni sanatoase in restaurant, pentru a avea posibilitatea de a alege. La nivel global, cei mai interesati de optiunile sanatoase din meniuri sunt indonezienii si chinezii (80%), iar cei mai putin interesati sunt rusii (40%).

Studiul Perceptions and Practices related to Healthy Eating a fost realizat in martie 2012 de IMAS Marketing si Sondaje pentru Unilever Food Solutions pe un esantion de 300 de respondenti cu varste intre 18 si 64 de ani, din Bucuresti, care iau masa in oras cel putin o data pe saptamana pentru micul dejun, pranz sau cina. Aceste persoane se caracterizeaza printr-un venit peste medie (peste 1500 lei/luna) si educatie medie si superioara.

Unilever Food Solutions (UFS) este sursa de inspiratie si consultantul de incredere al bucatarilor profesionisti. Unilever Food Solutions (UFS), divizia specializata de solutii gastronomice a companiei Unilever, se adreseaza bucatarilor din 74 de tari, oferind ingrediente si servicii profesionale. Ingredientele pot salva timp pretios in bucatarie, fara sa compromita gustul si calitatea preparatelor. Portofoliul din Romania cuprinde cateva dintre cele mai cunoscute branduri globale, precum Knorr, Lipton si Hellmann’s. Unilever Food Solutions este in industria gastronomica inca din 1880. La nivel global, compania are 4700 de angajati, cat si cea mai mare echipa interna de bucatari din intreaga industrie.