OBI, lant german de magazine tip do it yourself, se promoveaza printr-o campanie realizata cu gemeni
Platforma de comunicare "OBI e de-al casei" a fost lansată în România în luna iulie 2010, şi a însemnat o trecere către latura mai emoţională a brandului OBI.

Noua viziune a fost transpusă într-o campanie integrată lansată la începutul lunii aprilie a acestui an, ce include spot TV, OOH, comunicare in-store, online (pe site-ul OBI) şi materiale informative.

“La OBI găseşti întotdeauna soluţiile ideale. Pentru că OBI este unul de-al casei ştie exact de ce anume ai nevoie şi îţi este alături la greu, dar îţi şi poate oferi întotdeauna cele mai bune soluţii, precum şi un sortiment şi servicii corespunzătoare. Aceasta este principalul mesaj pe care dorim să îl transmitem prin simpatica asociere cu gemenii. Adepţii stilului do it yourself sunt oameni creativi, ingenioşi, oameni cu idei neaşteptate care au nevoie de soluţii pe măsură. Magazinul pe care îl vizitează trebuie nu doar să fie aprovizionat ci să vorbească aceeaşi limbă cu ei, să le simtă şi anticipeze nevoile!", spune Sylvia Kerzbek - Marketing, Advertising & Events Manager OBI România.

Conceptul creativ al campaniei aparţine agenţiei OFG Advertising, o agenţie din Milano care a fost selectată în cadrul unei licitaţii la care au participat deopotrivă companii locale:

“Noua poziţionare venea şi cu o nevoie pregnantă de noutate la nivel de viziune. Am pornit la drum căutând un nou fel de creativitate. S-a întamplat ca soluţia să ne vină din Italia; agenţia cu care lucrăm, OFG s-a distins prin abordarea “inedită”, diferită de modelele deja consacrate local pe această piaţă a magazinelor DIY”, adaugă Sylvia Kerzbek.


După un proces dificil de selecţie, 12 cupluri de gemeni au fost selectate pentru a participa la filmările spoturilor, derulate în România sub coordonarea unei echipe mixte româno-italiene formate din:
Luca Bizzarri – Client Service Director, Fabio Anzani – Director de Creatie (OFG Advertising), Marco Della Fonte – Regizor, Mik Allen – Director de imagine, Stefano Renolfi - Producător, Laura Baron – Director casă de producţie şi Şerban Rogoveanu - Producător (HiFi Production).

Campania se va întinde pe întreg parcursul anului 2011, urmând a dezvolta platforme sezoniere tematice.

Cu o reţea de peste 560 de magazine, OBI este unul dintre liderii europeni pe piaţa magazinelor de tip DIY şi numărul 1 în Germania.

Primul magazine OBI a fost deschis în 1970 în Hamburg şi de atunci, reţeaua s-a extins în 13 ţări printre care Cehia, Slovenia, Polonia, Italia, Austria, Elveţia şi, din 2008, România.

Politica de expansiune a business-ului OBI vizează pentru următorii ani o concentrare asupra zonei Central şi Est Europene, vizând câştigarea poziţiei de lider de piaţă pe segmentul specific.

La nivel mondial, OBI este al 5-lea mare retailer de tip DIY şi angajează peste 40.000 de persoane.