Intesa Sanpaolo Bank a obtinut un profit net de 0.5 milioane lei, in prima jumatate a anului 2013

Intesa Sanpaolo Bank obţine un rezultat net pozitiv pentru al doilea trimestru consecutiv, potrivit datelor financiare consolidate raportate de către Intesa Sanpaolo Group la finalul primului semestru din 2013. Astfel banca a înregistrat un profit net de 0.5 milioane lei, iar profitul operaţional a crescut cu aproape 40%, de la 30 milioane lei în primul semestru 2012, la peste 41 milioane lei în primele 6 luni ale anului 2013.

La acest rezultat favorabil au contribuit pe de o parte creşterea veniturilor cu 2% până la 107 milioane lei, cât şi scăderea costurilor operaţionale cu peste 12% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 65 milioane lei. De asemenea impactul provizioanelor asupra rezultatului net al băncii a scăzut de la 114 milioane lei în primul semestru din 2012, până la 41 milioane lei în prima jumatate a acestui an.

În ceea ce priveşte volumele, Intesa Sanpaolo Bank a avut o creştere a portofoliului de credite de 4% faţă de Iunie 2012 până la 4.16 miliarde lei, în condiţiile în care volumul total de credite din sistemul bancar a scăzut cu peste 2%. Depozitele atrase de la clienţi au crescut cu circa 20% faţă de Iunie 2012 până la 2.66 miliarde lei, în timp ce depozitele pe total sistem bancar au crescut cu 2.7%. Activele nete Intesa Sanpaolo Bank, după scăderea provizioanelor şi amortizărilor, s-au menţinut la valoarea de 5 miliarde lei.

În ultimele 6 luni banca a jucat un rol activ atât în programul guvernamental “Prima Casă” şi a alocat deja 20% din acordul de finanţare cu Banca Europeană de Investiţii (BEI) pentru creditarea proiectelor iniţiate de către întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-uri) şi entităţile publice din România. De asemenea Intesa Sanpaolo Bank şi-a consolidat parteneriatele pentru a genera cât mai multe sinergii la nivel comercial cu o serie de organizaţii, printre care Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultura (APIA), Fondul de Garantare a Creditului Rural (FGCR), Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM), etc

Cu o istorie de peste 400 de ani, Intesa Sanpaolo este lider în Italia pe toate segmentele de business (retail, corporate şi private banking). Grupul are o prezenţă semnificativă în Europa Centrală şi de Est, în Orientul Mijlociu şi în Africa de Nord, cu peste 1.500 de unităţi si 8.3 milioane de clienţi ai subsidiarelor Intesa Sanpaolo, ce operează în 12 ţări din regiune. Mai mult, Intesa Sanpaolo are o reţea internaţională în 30 de ţări. În România, Intesa Sanpaolo Bank are în prezent o reţea naţională de 78 unităţi.