Cemacon a inregistrat o crestere cu 34% a cifrei de afaceri in primele trei trimestre din 2013Cemacon a inregistrat o crestere cu 34% a cifrei de afaceri in primele trei trimestre din 2013

Cemacon SA a înregistrat o creștere cu 34% a cifrei de afaceri în primele 9 luni ale anului față de aceeași perioadă a anului precedent. Vânzările cantitative au crescut cu 33%, iar profitabilitatea operațională este de 21%. Pentru 2013, Cemacon își menține ca obiectiv atingerea unei cote de piață de 16% la nivel național.

Rezultatele obținute de Cemacon în primele 9 luni ale anului continuă trendul ascendent înregistrat de companie încă din 2010. Față de valorile înregistrate în 2009, vânzările Cemacon la 9 luni în 2013, arată o creștere cu 72%, în condițiile în care vânzările pe piața de cărămidă au scăzut cu 32%.

“Obiectivele pentru 2013 au fost setate astfel încât Cemacon să-și continue creșterea, ceea ce părea dificil la începutul anului, în condițiile date ale pieței. Am urmărit să creștem, dar în condiții de profitabilitate. Am intrat pe piețe noi, ne-am consolidat rețeaua de parteneri, am adăugat și centrele proprii de distribuție în zone cheie, am inovat prin produse odată cu lansarea noului portofoliu Evoceramic, am trecut, cu succes, printr-un proces de rebranding și ne-am creat o nouă imagine în piață”, a declarat Liviu Stoleru, Director General și Președinte al Consiliului de Administrație al Cemacon.

”În acești trei ani de când Cemacon a intrat într-un proces amplu de reorganizare, am reușit să demonstrăm că putem fi performanți. Semnarea acordului de principiu privind restructurarea pachetului de credite bancare, care s-a întâmplat de curând, ne va permite să obținem un bilanț financiar echilibrat. Este un pas extrem de important pentru noi, dar și o reușită de excepție pentru mediul privat de afaceri din România.”, a adăugat Liviu Stoleru.

Creșterea vânzărilor a venit ca urmare a consolidării poziției în piața din Transilvania și a extinderii zonelor de distribuție.
 
Fabrica Cemacon de la Recea înregistrează anul acesta un record de funcționare de 11 luni din 12 într-un an. Este cea mai lungă perioadă de la darea în folosință și vine pe fondul extinderii portofoliului de produse cu formate noi, implementate în producție cu consumuri energetice optimizate.
Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 34% față de 2012, la 34,8 milioane de lei, iar totalul veniturilor operaționale a înregistrat o creștere de 9 procente.

Cheltuielile companiei au fost influențate de schimbarea modelului de vânzări. Prin abordarea de zone geografice noi au crescut costurile de transport. De asemenea, proiectul de rebranding, precum si promovarea noului portofoliu de produse, vectori importanți ai creșterii vânzărilor, au determinat creșteri de costuri raportat la anul anterior. Costul de producție a fost influențat de creșterile de preț la combustibili, energie și ambalaje, însă impactul a fost atenuat prin metode de eficientizare a consumului energetic în procesul de producție. De asemenea, față de 2012, în primele 9 luni ale anului au crescut cheltuielile cu personalul în contextul pornirii mai devreme a activității de producție și odată cu schimbările făcute la nivelul echipei.

Astfel, în contextul în care compania nu a produs pe stoc și nu au fost realizate venituri aferente certificatelor energetice, profitul operațional, EBITDA, se situează la 9 luni la 7,6 milioane lei, cu o rată de 21%, care menține Cemacon la o performanță de top în sector.

Rezultatul financiar la 9 luni continuă să fie negativ, sub influența costurilor cu dobânzile aferente pachetului de credite de peste 26 de milioane euro contractat de companie înainte de 2010. Nu se manifestă încă prevederile acordului de principiu semnat de acționarii Cemacon, managementul companiei și BCR în vederea restructurării creditelor deținute de companie la BCR. Procesul ce se va implementa în următoarele luni va conduce la o puternică echilibrare bilanțieră a companiei, care va păstra doar o datorie sustenabilă de 13 milioane euro.

Pentru trimestrul IV al anului 2013, accentul rămâne pe atingerea obiectivului de profitabilitate operațională care să asigure resurse optime de pornire în noul exercițiu financiar.