Mercedes-Benz Romania asteapta in 2014 o usoara crestere in industria auto

Pornind de la evolutia pozitivă din 2013, evidentiată de lansarea de produse inovatoare, crearea de experiente de brand interesante, consolidarea parteneriatelor de afaceri si valoarea adăugată oferită de serviciile After-Sales, CEO-ul Mercedes-Benz România, Boris Billich, împărtăseste viziunea si asteptările sale pentru noul an. Începând cu luna iunie 2013,Boris Billich a preluat pozitia de CEO si Presedinte al Mercedes-Benz România. Ca prognoză pentru noul an, Billich si-a exprimat asteptările în timpul unei sesiuni de informare a presei. Astfel, el prevede o usoară crestere a cotei de piată, atât în segmentul premium, cât si pe piata auto, în general. Prin strategii dedicate, Mercedes-Benz România îsi propune să atingă cele mai bune rezultate si să consolideze pozitia companiei în toate segmentele.

“În 2014 ne asteptăm ca tot mai multi clienti să opteze pentru achizitionarea unui autovehicul nou sau a unuia rulat. În acest sens, ne-am propus să facem din 2014 un an chiar mai bun la nivel de vânzări si servicii post-vânzare. Suntem încrezători că strategia noastră va conduce la o crestere a satisfactiei si a fidelizării clientilor si, în consecintă, la cresterea cotelor noastre de piată. În plus, am întâlnit în România o echipă puternică si dedicată, iar împreună suntem determinati să depunem toate eforturile pentru ca si în 2014 să furnizăm servicii de înaltă calitate si produse de clasă mondială”, a declarat Boris Billich, CEO al Mercedes-Benz România.

Unul dintre principalele obiective ale Mercedes-Benz România continuă să fie obtinerea unui nivel înalt de satisfactie din partea fiecărui client. Mercedes-Benz România îsi propune să depăsească în mod constant asteptările si cerintele clientilor, trecând de la „clienti satisfăcuti” la „clienti fericiti” si parteneri pe termen lung, oferindu-le în permanentă motive pentru a se bucura de statutul de proprietar al unui autovehicul Mercedes-Benz.

si în 2014, Mercedes-Benz România va mentine cel mai ridicat nivel al standardelor de calitate. Compania va continua să ofere servicii complete si, în acelasi timp, să le personalizeze pentru toti clientii, indiferent dacă acestia sunt proprietari de autoturisme, autovehicule comerciale usoare sau camioane.

În comparatie cu 2012, vânzările de anul trecut au crescut semnificativ, la nivel general, luând în considerare toate unitătile de business Mercedes-Benz România. Evolutia de ansamblu a companiei indică o tendintă pozitivă si o crestere continuă, atât în ceea ce priveste volumul, cât si calitatea, setând standarde mai înalte pentru obiectivele din anul 2014.

În ceea ce priveste autoturismele, cu o crestere de 15% a înmatriculărilor (fată de 2012) si o cotă de piată de 36% în segmentul premium, Mercedes-Benz România a reusit să se pozitioneze în 2013 ca lider în segmentul său comparativ, pentru prima dată din 2004.

Acest rezultat a fost, de asemenea, generat de lansarea noului model - CLA, care extinde si mai mult gama Noii Generatii de Modele Compacte - si a binecunoscutelor modele Mercedes-Benz Clasa E si Clasa S. În acest an, Mercedes-Benz România va continua să îsi extindă portofoliul de produse cu noi modele de automobile (Clasa C, GLA, Clasa V, Clasa S-Coupé, CLS Facelift, Clasa B Facelift), urmărind astfel să îsi mentină pozitia de lider si continuând trendul ascendent.

Mercedes-Benz România continuă să fie lider în segmentul de Autovehicule Comerciale Usoare de dimensiuni medii si mari. Cu o cotă de piată de 21,2%, activitatea diviziei de Autovehicule Comerciale Usoare este axată pe oferirea de solutii personalizate pentru toate tipurile de afaceri si pe sustinerea clientilor, în nevoile acestora de transport, cu produse care pot fi considerate parteneri de încredere pentru activitătile lor de zi cu zi. Principalul eveniment al anului 2013 a fost lansarea noului Sprinter care a influentat în mod semnificativ volumul de vânzări, în timp ce 2014 va fi dedicat lansării noului Vito.

În cazul comercializării camioanelor, Mercedes-Benz România a crescut cu succes cota de piată cu până la 20%, îmbunătătindu-si pozitia în clasamentul pietei de pe locul 4 până pe locul 2. Volumul ridicat de vânzări ale noilor modele Actros si, în special, ale camioanelor Euro VI, reprezintă doar unul dintre indicatorii evolutiei pozitive. Mercedes-Benz România este pregătită să mentină aceleasi rezultate bune si în acest an, cu o gamă complet nouă de camioane din toate segmentele: Antos, Arocs si Atego.

Produsele si serviciile post-vânzare oferite de Mercedes-Benz joacă un rol-cheie în activitatea companiei pentru că performanta în acest sens  determină în mod direct satisfactia clientului. Prin serviciile personalizate si vânzările pieselor de schimb de origine Mercedes-Benz, se asigură ciclul de viată al autovehiculelor. În general, veniturile acestor activităti în 2013 sunt mai putin supuse fluctuatiei în comparatie cu activitatea vânzării de autovehicule. Acest lucru este valabil atât în cazul Centrelor Autorizate de Service, precum si în cazul companiei Mercedes-Benz România. Având în vedere această relativă stabilitate, contributiile serviciilor post-vânzare sunt semnificative, nu doar în termeni de volum, dar si în ceea ce priveste sustenabilitatea. În plus, contributia acestora este în continuă crestere, în fiecare an, prin intermediul ofertelor inovatoare de produse si promovarea beneficiilor oferite de serviciile de calitate, în rândul clientilor.

Mai mult decât atât, atunci când vine vorba de autovehicule noi, cum ar fi Clasa C, GLA sau Clasa V si sprijinul de specialitate pentru clientii companiei, serviciile post-vânzare pot consolida pozitia Mercedes-Benz pe piată.