Carduri contactless Visa si MasterCard, emise de Banca Transilvania

Banca Transilvania a inclus în ofertă cardurile contactless, cu ajutorul cărora plăţile de zi cu zi sunt mai rapide şi mai comode. Cardurile de debit BT destinate persoanelor fizice, emise în variantă contactless, sunt următoarele: Visa Electron, Mastercard Mondo, Mastercard Direct şi Mastercard Gold.

Tehnologia care stă la baza acestor tipuri de carduri permite efectuarea plăţilor de până la valoarea de 100 lei / 20 euro, prin simpla apropiere a cardului de un terminal contactless, fără a mai fi necesară introducerea acestuia în POS, respectiv testarea PIN-ului.

Pe lângă plăţile foarte rapide, cardurile contactless pot fi utilizate ca oricare alt card, atât pentru cumpărături la comercianţi, cât şi pentru retrageri de numerar de la bancomat, cumpărături online, pentru plata facturilor la bancomat sau la automatele de plăţi din sediile BT.
 
Utilizarea unui card contactless nu presupune costuri suplimentare pentru clienţii Băncii Transilvania. Taxele şi comisioanele cardurilor contactless sunt similare celor pentru cardurile standard, cu excepţia comisionului de emitere a cardului: Visa Electron (15 lei), Mastercard Mondo (15 lei), Mastercard Direct (4 euro). În cazul Mastercard Gold, comisionul nu este modificat, acesta fiind de 50 de lei.

Banca Transilvania are în portofoliu peste 2 milioane de carduri, fiind unul dintre cei mai mari emitenţi de carduri din România. În funcţie de volumele de tranzacţii generate prin utilizarea cardurilor BT de către clienţi, cota de piaţă este de 17%. Oferta băncii cuprinde 16 tipuri de carduri, destinate persoanelor fizice şi companiilor.

Dintre acestea, cardurile STAR BT, care sunt incluse în programul de loialitate STAR BT, aduc clienţilor posibilitatea de a face cumpărături în rate fără dobândă, respectiv puncte de fidelitate la fiecare tranzacţie. Banca Transilvania are o reţea de 18.500 de POS-uri şi aproape 900 de bancomate.

Banca Transilvania este în top trei cele mai mari bănci din România, în funcţie de active, cu o cotă de piaţă de ≈9%. Activitatea BT este organizată pe patru linii principale de business: persoane fizice, IMM, companii mari, respectiv Divizia pentru Medici. Banca Transilvania are peste 6.000 de angajaţi, o reţea formată din 550 de sedii şi 1,76 de milioane de clienţi activi. BT este prima bancă din România care a fost cotată la Bursa de Valori Bucureşti, în 1997.

Strategia sa este susţinută de acţionari internaţionali, printre care Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), care deţine 15% din capitalul social al băncii. Banca Transilvania se numără printre cele mai puternice 50 de branduri româneşti, conform unui studiu publicat de revista BIZ, în 2013.