Evolutii pozitive pentru Romtelecom si Cosmote Romania, in 2013

Romtelecom si COSMOTE România anuntă rezultatele financiare pentru anul fiscal 2013, încheiat la 31 decembrie 2013, conform indicatorilor de performantă raportati de către OTE Group.

„În ansamblu, anul 2013 a fost plin de provocări si realizări totodată, pentru operatiunile fixe si mobile. Pentru segmentul fix, solutiile ITC furnizate de Romtelecom au înregistrat cele mai impresionante rate de crestere. Serviciile de Internet si TV au contribuit semnificativ la evolutia companiei în termeni de venituri si număr de clienti. Veniturile din serviciile pentru operatori au jucat si ele un rol relevant în stabilitatea financiară a companiei. Pentru segmentul mobil, un reper cheie al ultimului trimestru din 2013 a fost reconfigurarea radicală a portofoliului de abonamente, un pas revolutionar marcat de COSMOTE, având la bază inovatia prin simplitate si comunicare nelimitată. Sunt încrezător că performanta din 2013 este rezultatul răspunsului pozitiv al clientilor la initiativele noastre comerciale si dovada că strategia pe care am conceput-o este cea corectă”, a declarat Nikolai Beckers, CEO Romtelecom si COSMOTE România.

În 2013, Romtelecom si-a continuat evolutia, bazându-se pe câtiva piloni esentiali de dezvoltare: solutii ITC la cheie, servicii TV si de Internet. În acelasi timp, din punct de vedere al veniturilor înregistrate, o contributie solidă au avut-o si serviciile de wholesale.
 
Astfel, în T4 2013, Romtelecom a raportat venituri cu 8,8% mai mari comparativ cu T4 2012, ajungând la 162,7 milioane euro. Veniturile înregistrate pentru întreg anul 2013 au fost de 609,5 milioane euro, mentinându-se relativ stabile în comparatie cu 2012. De asemenea, EBITDA pentru T4 2013 a fost mai mare cu 13,3% în comparatie cu T4 2012.
 
Cea mai mare rată de crestere a veniturilor în T4 2013 în comparatie cu T4 2012, de peste 470%, a fost înregistrată de solutiile de sisteme (ITC), consolidând astfel pozitia de lider a Romtelecom pe acest segment. Compania implementează solutii ITC la cheie (care includ managed services, virtualizare desktop etc.) pentru clientii corporate, fiind responsabilă, de asemenea, cu operarea solutiilor respective. 
 
Numărul de clienti TV a înregistrat o crestere de 7%, ajungând la peste 1,3 milioane la sfârsitul anului 2013. Baza de clienti de Internet broadband a crescut cu 4,5% în aceeasi perioadă, echilibrând tendinta de descrestere a serviciilor traditionale de voce. În ceea ce priveste ratele de crestere a veniturilor, cea pentru serviciile de Internet a fost de 7%, respectiv 7,4% pentru serviciile TV, la nivel de trimestru. În total, Romtelecom a raportat o crestere a numărului de abonamente, care a ajuns la peste 4,85 milioane la finalul lui 2013.

O contributie semnificativă în privinta veniturilor totale raportate de Romtelecom pentru T4 2013 au avut-o serviciile de wholesale, în crestere cu 31,1% fată de T4 2012, având o tendintă pozitivă similară pentru întreg anul, în pofida trendului negativ generat de măsurile de reglementare care au impus scăderea tarifelor de terminare.

COSMOTE România a traversat un parcurs stabil în anul 2013, înregistrând performantă financiară pentru principalii indicatori si consolidându-si pozitia pe piată, prin optimizarea portofoliului de produse si servicii si prin continuarea extinderii retelei. COSMOTE a mentinut trendul ascendent pentru baza de clienti business, ca urmare a utilizării intensificate a serviciilor de date. Astfel, în 2013, segmentul business a crescut cu 10,3% de la un an la altul. 

Baza de clienti (inclusiv Zapp) s-a mentinut la aproximativ 6,1 milioane la finalul lui 2013, din care 25,9% abonati, în crestere cu 1,1% în T4 2013 fată de aceeasi perioadă a anului trecut.

Desi 2013 a fost un an plin de provocări, veniturile în T4 au crescut cu 8,1% de la un an la altul, atingând valoarea de 123 milioane euro. Per total, veniturile din 2013 au rămas relativ stabile, la 458,5 milioane euro. Marja EBITDA Pro-Forma (câstigurile operationale înaintea dobânzilor, taxelor si amortizărilor) a crescut cu 0,1 puncte procentuale, la 25,9% în 2013 versus 2012, reflectând oferte comerciale cu margini mai mari si performante operationale îmbunătătite. EBITDA a atins valoarea de 118,9 milioane de euro.

ARPU (venitul mediu per utilizator) a crescut cu 1,9% în 2013 comparativ cu 2012, ca urmare a cresterii valorii ARPU pentru apelurile initiate.

În prezent, COSMOTE România oferă o retea de date 3G de înaltă calitate, cu viteze de descărcare de până la 43,2 Mbps pentru Internetul mobil în 249 de orase si peste 3.850 de localităti din România, acoperind aproximativ 67% din populatie. În plus, clientii se pot bucura de viteze de până la 21,6 Mbps HSPA+ în 285 de orase din tară. În total, serviciile 3G acoperă aprox. 80% din populatia României. De asemenea, compania oferă acoperire 4G pentru 90% din populatia Capitalei, pentru Otopeni, Ploiesti, Cluj, Iasi si statiunile Sinaia, Busteni si Predeal, respectiv pentru 10 resedinte de judet: Bacău, Suceava, Botosani, Piatra Neamt, Constanta, Brăila, Galati, Buzău, Satu Mare, Baia Mare.

Romtelecom si COSMOTE România îsi consolidează constant forta de vânzări integrată si investesc în dezvoltarea lantului lor de distributie natională, care consta, la finalul lui 2013, în aproximativ 720 puncte de vânzare (proprii si partenere) si peste 34.000 de chioscuri în întreaga tară. 

„Privind înainte, în 2014 Romtelecom si COSMOTE îsi vor consolida sinergiile fix-mobil,  fiind împreună singurul jucător de pe piata din România care oferă clientilor propuneri complete de servicii telecom si divertisment. Organizatia noastră puternică, integrată va continua să opereze eficient si concentrat, generând valoare pentru clientii si actionarii nostri”, a concluzionat Nikolai Beckers, CEO Romtelecom si COSMOTE România.

La finalul lui 2013, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicatii mobile pentru aproximativ 15,6 milioane de clienti din Europa de Sud-Est.