20% din totalul clientilor persoane fizice, cu varsta de pana la 40 de ani, au cel putin un depozit

Tinerii cu vârsta de până la 30 de ani precum si cei din segmentul 30-40 de ani încep să economisească din ce în ce mai mult, aceste segmente de clienti reprezentând aproape 20% din totalul clientilor persoane fizice, iar ponderea celor care aleg să economisească prin depozite la termen este în continuă crestere, conform unui studiu al băncii.

„Această evolutie arată că economisirea joacă un rol din ce în ce mai important în viata tinerilor si reprezintă un semnal pozitiv în ceea ce priveste cresterea bunăstării tinerelor familii. Din punct de vedere al comportamentului de economisire, în prezent clientii tineri preferă să economisească în lei spre deosebire de sfârsitul anului 2012, când economiseau în egală măsura în euro si lei“, a declarat Anda Pastean, sef Departament Dezvoltare Afaceri Clienti Persoane Fizice, BCR.

Din punct de vedere geografic al clientilor cu vârsta până în 40 de ani cu depozite, din top 5 judete, 3 sunt din Moldova (Suceava, Neamt si Bacău) la care se adaugă Bucuresti si Prahova, însă în judetele Arges, Alba si Brasov se înregistrează cele mai importante cresteri în ultimul an din punct de vedere al volumelor atrase de la clientii cu vârsta de până la 40 de ani.

Spre deosebire de sfârsitul anului 2012, când valoarea depozitelor detinute de bărbati reprezenta 59% din valoarea totală a depozitelor detinute de clientii BCR cu vârste de până în 40 ani, în prezent femeile au recuperat decalajul si au ajuns să economisească în egală masură cu bărbatii.

În ceea ce priveste perioada de economisire, în rândul clientilor BCR cu vârste de până în 40 de ani, se observă o crestere a perioadei de economisire de la termen de o lună la termen de 3 luni.

Pentru a consolida această tendintă, BCR oferă, până pe data de 30 aprilie 2014, o dobândă fixă, avantajoasă în valoare de 3,75%/an la depozitele în lei de 3 luni, constituite din bani noi, fiind una dintre cele mai bune oferte de pe piată în acest moment.