AdePlast - afaceri in crestere cu 35% in prima jumatate a anului 2014

Adeplast a înregistrat în prima jumătate a anului o cifră de afaceri de 134 milioane de lei, în crestere cu 35 de procente fată de anul trecut. “În ciuda vremii din acest an, care nu i-a ajutat deloc pe constructori, am reusit o cifră foarte bună, care a depăsit cresterea în procente din iunie anul trecut, când am avut un plus de 31%, fată de 2012. Dar, probabil, una dintre cele mai bune performante le-am înregistrat la export, unde am obtinut 1,36 milioane de euro în 6 luni, o crestere de 184%, fată de jumătatea lui 2013”, declară Marcel Bărbut, CEO AdePlast.

Topul tărilor în care exportă AdePlast, ca valoare, este format în ordine de Ungaria, Slovacia, Bulgaria, Belgia si Polonia. Însă rezultate bune s-au obtinut si în relatiile cu Moldova, Austria, Liban, Olanda sau Serbia. Materialele exportate în ordinea valorii comerciale sunt mortarele uscate, mortarele umede, polistirenul extrudat si cel expandat.

AdePlast continuă investitiile în dezvoltare, realizând în acest an o serie de upgrade-uri industriale, dintre care cel mai important vizează fabrica de vopsele si este format din linia de productie de lacuri si lazuri ecologice pe bază de apă. “Toate aceste dezvoltări vor presupune un efort investitional de 775.000 de euro. Pe lângă toate acestea, am reusit ceea ce putine companii din România îsi mai permit si anume o investitie într-un centru de dezvoltare si cercetare format din 450 mp de laboratoare. Aici îsi vor desfăsura activitatea 4 specialisti AdePlast în dezvoltare de produse. Cred că avem un potential enorm de inovatie în toate domeniile, care trebuie stimulat si încurajat. Noi am făcut deja primii pasi prin dezvoltarea laboratoarelor AdePlast”, precizeză Marcel Bărbut.

Cresterea AdePlast de la mijlocul anului a mai fost dublată si de o altă performantă pentru fabricile de adezvi de la Ploiesti si Oradea. Ambele au produs de la momentul deschiderii si până în iunie anul curent 2 milioane de tone de produs finit. “Dacă luăm în considerare toate platformele industriale pe care se află fabrici de mortare - Oradea, Ploiesti, Roman - putem avea până la sfârsitul anului peste 2,5 milioane de tone de mortare produse până în prezent de compania AdePlast”, adaugă Marcel Bărbut.

“Întotdeauna am vrut să ne diferentiem de pluton si am căutat să inovăm permanent pentru asta. În tot ceea ce facem ne-am propus să fim lideri si din acest motiv am ajuns unde suntem. Acesta este si motivul pentru care am acceptat să sustinem Cupa Ligii. Este o competitie de care sper că vom fi mândri cu totii si care ne va aduce o calitate sportivă, asa cum asteptăm demult în fotbalul intern, mai ales că miza pentru pentru câstigător este de 350.000 euro, o sumă mult mai mare decât la alte competitii de gen. Am decis să ne asociem numele de această competitie pentru o perioadă de trei ani si sunt convins că parteneriatul cu Liga Profesionistă de Fotbal va genera un nivel competitional cu priză la marele public iubitor de fotbal”, consideră Marcel Bărbut.

AdePlast este cel mai important producător român materiale de constructii cu trei platforme industriale situate în Oradea, Ploiesti si Roman.