Studiu Mercury Research: Costa Rica - cea mai recomandata destinatie turistica din lume

Costa Rica este cea mai apreciata destinatie, recomandata de turistii din intreaga lume, conform celui mai complex studiu la nivel mondial despre piata turismului, The Global Tourism Monitor.  In acelasi clasament, Romania ocupa locul 67. Studiul a fost realizat de Mercury Research impreuna cu Asociatia Global Market Research (www.agmr.com) in prima jumatate a anului 2014,  pe un esantion de 23.116 de respondenti din 26 de tari din Europa, America, Asia-Pacific, Africa si Orientul Mijlociu si ofera informatii despre 84 de destinatii turistice.  Rezultatele studiului mai arata ca nu intotdeauna cele mai recomandate destinatii de vacanta sunt si cele mai promovate. Spre exemplu, doar 2% dintre participantii la studiu au vazut reclame sau oferte de vacanta pentru fruntasa clasamentului, Costa Rica. 

Clasamentul celor mai apreciate destinatii turistice a fost realizat in functie de experienta turistilor si de gradul in care acestia ar recomanda tara respectiva potentialilor vizitatori.  Costa Rica a obtinut cel mai ridicat scor la nivel mondial, 63, la polul opus situandu-se Tunisia (-7). In Europa, liderul clasamentului este Austria (58), urmata de Italia (56), Croatia (54), Norvegia (53), Grecia (52) si Marea Britanie (52). 

Continentul american ofera de asemenea si tara cu cea mai buna promovare turistica, USA beneficiind de cea mai buna vizibilitate in randul vizitatorilor. In ultimul an de la realizarea studiului, 13% dintre participantii la studiu au vazut reclame sau oferte turistice pentru aceasta destinatie. USA s-a promovat cel mai bine printre canadieni, brazilieni si australieni. 

In Europa, in fruntea clasamentului la promovare se afla Franta (11%),  Turcia (11%), Grecia (10%), Italia (10%) si Austria (7%). Atat Franta cat si Turcia beneficiaza de o expunere ridicata in ofertele care se adreseaza romanilor, Romania fiind in topul tarilor in care aceste destinatii au cea mai activa promovare.  La nivel mondial, Franta are cea mai mare notoritate ca destinatie de vacanta printre brazilieni, romani si canadieni, iar Turcia apare cel mai des in ofertele furnizorilor din Romania, Germania si Rusia.

Romania se situeaza pe locul 67 in topul celor mai recomandate destinatii turistice, obtinand scorul de 26, si doar 1% dintre straini au vazut in ultimele 12 luni oferte de vacanta sau alte modalitati de promovare pentru tara noastra. In schimb, destinatiile pe care romanii le-au intalnit cel mai des in ofertele operatorilor sunt Grecia (49%), Turcia (38%) sau Bulgaria (36%).

Mercury Research este cea mai mare companie independenta de cercetare de piata din Romania. Prezenta pe piata din Romania din anul 1994, compania ofera solutii pentru cunoasterea in profunzime a pietei, optimizarea produselor, imbunatatirea operatiunilor si eficientizarea comunicarii.

Global Market Research: Infiintata in 1986, Global Market Research este una dintre cele mai mari retele de agentii independente de cercetare de piata, reunind 28 de companii de renume din intreaga lume.  Global Market Research imbina experienta globala de industrie cu resursele locale pentru a oferi servicii de cercetare de piata si de consultanta la cele mai inalte standarde in orice colt al lumii. In Romania, Global Market Research este reprezentanta exclusiv de Mercury Research.