Cercetare despre comportamentul financiar in randul a 500 liceeni in cadrul Summer Job BCR

Conform unei cercetări ad-hoc în rândul a 500 de adolescenti din toată tara, 70% dintre ei cheltuiesc cei mai multi bani pe iesirile în oras si pe călătorii, 20% pe gadgeturi, iar 10% pe haine.

Peste 80% dintre elevii care au participat la sondaj au spus că ar economisi pentru excursii si studii, iar aproape 15% pentru achizitionarea celor mai noi gadget-uri.

60 de liceeni au participat la programul de internship, Summer Job, desfăsurat de Banca Comercială Română (BCR) în lunile iulie si august ale acestui an. Aflat la a patra editie, Summer Job în BCR este primul program de internship plătit pentru liceeni desfăsurat în România.

“BCR Summer Job 2014: colaborare, determinare, responsabilitate, competitie, experientă…iar lista ar putea continua.  Mă simt norocoasă fiindcă am avut sansa de a participa la acest internship pe parcursul căruia am avut multe de câstigat. Spre deosebire de prima zi, în care totul îmi era necunoscut, acum plec dintr-un loc în care am învătat lucruri practice si am interactionat cu tot ceea ce reprezintă mediul bancar. Consider că am făcut cea mai bună alegere atunci când am decis să îmi petrec vacanta de vară la BCR! La rândul meu, voi încuraja alti prieteni si colegi să aplice la editiile care urmează, fiindcă este o experientă unică“, a declarat o elevă din Summer Job 2014, Sucursala Roman, Neamt.

În fiecare an, absolventii programului Summer Job sunt implicati în realizarea unei cercetări pe teme de comportament financiar si planuri de carieră în rândul elevilor de liceu. În 2014, ei au reusit să colecteze opiniile a peste 500 de liceeni respondenti.

Astfel, similar anului 2013, si în acest an tinerii sunt axati mai mult pe cumpărăturile online si pe iesirile cu prietenii. Atunci când vine vorba de economisire, cea mai mare parte dintre acestia (53,97%) ar economisi pentru excursii, 34,69% pentru haine si 26,53 % pentru gadget-uri. Peste jumătate dintre tineri fac cumpărături online deoarece consideră această modalitate de plată eficientă, pentru că economisesc timp si au la dispozitie o varietate mare de produse.
   
Când au fost întrebati care este cel mai util produs bancar, 80% au ales cardul de credit. Atrasi de bonusurile si avantajele pe care le aduce plata cu cardul de credit, respondentii sunt de părere că acest produs bancar este practic si usor de utilizat. Creditul bancar, cardul de economii, depozitele bancare, internet banking-ul sunt produsele si serviciile mentionate de tineri ca fiind utile.

Majoritatea elevilor îsi doresc să lucreze încă din timpul facultătii deoarece sunt de părere că un training sau un internship într-o companie i-ar pregăti mai bine pentru o carieră de succes.

Atunci când vine vorba de primul salariu, tinerii care au participat la sondaj au spus că si-ar dori ca acesta să se încadreze în intervalul 1.000-2.000 de lei în conditiile în care alocă pentru cheltuielile personale între 300-700 lei pe lună.

85% dintre respondenti au un model de comportament financiar responsabil în părinti. Dacă la editiile anterioare Summer Job, mama si bunica erau principalele modele de comportament financiar ale copiilor, anul acesta tatăl este prima optiune pentru mai mult de jumătate dintre cei care au răspuns la chestionar.

La întrebarea “Care persoană publică este un model financiar pentru tine” Bill Gates si Mugur Isărescu sunt în continuare primele optiuni de modele publice financiare de succes în rândul elevilor de liceu, însă Steve Jobs si Gheorghe Becali au fost înlocuiti de Donald Trump si Warren Buffett.

Banca Comerciala Romana (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, incluzând operatiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie si piete de capital), precum si societătile de profil de pe piata leasingului, managementului activelor, pensiilor private, a băncilor de locuinte si a serviciilor bancare prin telefonul mobil. BCR este banca Nr.1 în România după valoarea activelor (peste 16 mld EUR), banca Nr.1 după numărul de clienti si banca Nr.1 pe segmentele de economisire si creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din România, după gradul de încredere al clientilor si după numărul celor pentru care BCR este principală institutie cu care fac banking.

BCR oferă gama completă de produse si servicii financiare prin intermediul unei retele de 22 de centre de afaceri si 23 de birouri mobile dedicate companiilor si 551 de unităti retail localizate în majoritatea oraselor din întreaga tară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din România pe piata tranzactiilor bancare, clientii BCR având la dispozitie cea mai mare retea natională de ATM - peste 2.200 de bancomate si POS - 15.000 de terminale pentru plată cu cardul la comercianti, precum si servicii complete de Internet banking, Mobile Banking, Phone-banking si E-commerce. 

Erste Group este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din estul Uniunii Europene. Aproximativ 46.000 de angajati deservesc 16.4 milioane de clienti in cadrul a 2.900 de filiale din 7 tari (Austria, Republica Ceha, Slovacia, Romania, Ungaria, Croatia, Serbia). La 30 septembrie 2013, Erste Group detinea active totale in valoare de 207,9 miliarde EUR, inregistrand un profit net de 430,3 milioane EUR si un raport cost/venituri de 52,4%.