Bosch a lansat ESP hev - sistemul de control al franarii pentru autovehiculele hibride si electrice

În viitor, autovehiculele de mari dimensiuni vor avea nevoie de sisteme de propulsie electrificate pentru a respecta limitele de consum care devin din ce în ce mai stricte. Eficacitatea acestor autovehicule hibride si electrice va fi în mare parte determinată de abilitatea lor de a recupera cât mai multă energie în timpul frânării. Sistemul ESP hev oferit de Bosch este primul sistem de control al frânării din lume produs în serie care coordonează frânarea de la nivelul rotii si al motorului electric, fără a fi nevoie de alte componente suplimentare, recuperând o proportie deosebit de mare din energia de frânare în timpul procesului. Sistemul a fost lansat la mijlocul anului 2013 în dotarea modelului Mercedes-Benz S400 Hybrid. „Folosind sistemul ESP hev, toate manevrele de frânare definite de Noul Ciclu de Conducere European (NEDC) pot fi valorificate complet pentru recuperarea energiei”, afirmă Gerhard Steiger, presedintele diviziei Sisteme de Control al sasiului. „Noua tehnologie face parte din kitul modular de frânare, cu care putem realiza un sistem de frânare personalizat pentru orice autovehicul.”

Nivel ridicat de recuperare a energiei datorită puntii decuplate

La modelul S400 Hybrid, sistemul ESP hev de la Bosch coordonează cuplul de frânare al frânei hidraulice si al frânei de motor si controlează pompa electrică de vid a sistemului de amplificare a fortei de frânare pe bază de vid. Circuitul de frânare de pe puntea spate motoare este decuplat de la pedala de frână. Asigurând în mod deliberat un joc mai mare al pedalei de frână, autovehiculul poate fi frânat initial doar cu ajutorul motorului electric conectat la puntea spate, generând electricitate. Pozitia pedalei comunică sistemului ce cuplu este necesar pentru generator. În cazul în care soferul apasă mai tare pedala de frână, este generat un cuplu de frânare suplimentar pentru frâna hidraulică pe puntea fată, astfel încât forta de frânare este acum aplicată ambelor punti ale autovehiculului. În cazul în care generatorul nu poate asigura un cuplu de frânare suficient pe puntea spate, sistemul utilizează pompa modulatorului hidraulic pentru a crea o presiune de frânare suplimentară. Tranzitiile sunt line si imperceptibile pentru sofer – comportamentul autovehiculului si pozitia pedalei rămân neschimbate.

Pe lângă versiunea descrisă mai sus pentru circuitele de frânare cu distributie pe puntea fată si spate, Bosch oferă si o versiune pentru circuitele de frânare diagonale. ESP hev poate fi utilizat si pentru autovehiculele cu tractiune pe puntea fată sau cu tractiune integrală. Noul sistem de frânare este bazat pe ESP premium, cea mai puternică dintre variantele Bosch Generation 9.

Kitul modular oferă sistemul de frânare potrivit pentru fiecare autovehicul

ESP hev face parte din kitul prin care Bosch poate configura un sistem de frânare personalizat pentru toate autovehiculele si nevoile clientului, luând în considerare criterii precum dimensiunea autovehiculului, tipul de sistem de propulsie, gradul de electrificare si numărul de functii de asistentă. În timp ce ESP hev este solutia de frânare regenerativă pentru autovehiculele hibride si electrice, sistemul ESP clasic continuă să fie solutia pentru autovehiculele conventionale. Există, de asemenea, două alternative cu amplificarea fortei de frânare: solutia conventională bazată pe vid si iBooster. Acest sistem nou de amplificare electromecanică a fortei de frânare nu are nevoie de vid si, în combinatie cu ESP hev poate spori si mai mult recuperarea energiei – oferind în acelasi timp o actionare excelentă a pedalei. În plus, iBooster oferă redundanta care este esentială pentru viitoarele functii de conducere autonomă. Acesta va intra în productia de serie la finalul anului 2013. Cu alte cuvinte, Bosch oferă producătorilor de autovehicule un pachet unic de solutii modulare si scalabile, care este adecvat în special pentru modelele de autovehicule care sunt disponibile cu diferite sisteme de propulsie.

Împreună cu sistemul ESP, Bosch oferă si alte componente pentru diferitele modele ale noii serii Mercedes-Benz Clasa S, inclusiv sistemele de injectie directă pentru motoarele cu aprindere prin scânteie sau diesel, afisajul amplasat în mijlocul consolei, demarorul start-stop si ventilatorul motorului.