Top greseli la placarea cu gresie si faianta - analiza Cesarom

Puterea de cumpărare scăzută şi slaba informare sunt principalele motive pentru care  peste 20% dintre cumpărătorii de plăci ceramice fac greşeli în momentul achiziţiei şi riscă astfel să piardă circa 3.900 de lei, potrivit unei analize realizate de Lasselsberger România, liderul pieţei locale de gresie şi faianţă şi deţinătorul brandului Cesarom.

„Alegerea de produse ieftine şi de proastă calitate aduce cu sine deteriorarea rapidă a lucrărilor şi necesitatea înlocuirii plăcilor ceramice. În acest fel, investiţia iniţială reprezintă o pierdere financiară pentru proprietari, la aceasta adăugându-se disconfortul creat de înlocuirea gresiei şi a faianţei”, a declarat Toni Teau, Directorul General al Lasselsberger România.

Printre principalele motive pentru care produsele de calitate îndoielnică reprezintă o alegere greşită, se numără faptul că acestea au abateri dimensionale, nefiind rectangulare sau plane. În plus sunt foarte subţiri şi se sparg cu uşurinţă, sau prezintă defecte de suprafaţă (ciobituri, cratere, harise etc.) care se pot agrava în timp. Spre exemplu, lipsa de glazură de pe faţa plăcii va înlesni absorbţia apei şi va reduce drastic durata de viaţă a produselor.

Dincolo de defectele tehnice ale produselor de calitate slabă, se mai numără şi unele ce au   impact de ordin estetic. Astfel, pe suprafaţa unor plăci, se pot observa de multe ori puncte negre, pete sau nuanţe diferite.

Potrivit calculelor companiei, pentru o suprafaţă medie de 75 de mp, costurile unei placări cu produse ieftine se ridică la aproape  2.800 lei, sumă ce include plăcile achiziţionate iniţial, adezivii şi montajul. Pierderea financiară a proprietarului este şi mai mare, ajungând chiar la 3.900 lei, dacă luăm în calcul şi costurile de demontare a plăcilor.

„În mod normal, în România plăcile ceramice sunt înlocuite la o perioadă de circa 15-20 de ani. Însă montarea de plăci ieftine şi slabe din punct de vedere calitativ poate duce la o înlocuire chiar şi după doar un an. Astfel, investiţia iniţială reprezintă o pierdere pentru proprietar”, a mai spus Toni Teau.

O alte greşeală pe care o fac românii atunci când cumpără plăci ceramice şi care poate, de asemenea, avea impact în durabilitatea produselor este omiterea verificării informaţiilor de pe ambalaj. Astfel, fiecare cumpărător ar trebui să fie atent ca pe cutia plăcilor să fie indicate numele şi adresa producătorului, marca produsului, dimensiunea şi codul acestuia, calitatea (I-a, a II-a etc), dar şi nuanţa, calibrul sau data de fabricaţie.

Potrivit Cesarom, este recomandat ca achiziţionarea acestor produse să se facă din magazinele specializate, din cele de tip DIY sau din cele de tip chioşc, unde sunt disponibile materialele de construcţii şi unde cumpărătorii pot vizualiza plăcile ceramice într-o prezentare adecvată sub formă de ambiente, expozitoare sau panouri şi pot afla informaţii suplimentare de la specialiştii din domeniu şi vânzătorii de raion.

Cesarom este unul dintre brandurile cu tradiţie din România, având o istorie de peste 50 de ani. Compania a devenit, începând cu anul 2004, membră a grupului austriac Lasselsberger, acesta fiind unul dintre cei mai renumiţi producători europeni şi mondiali de plăci ceramice (gresie, faianţă, decoruri).

Odată cu intrarea în grupul Lasselsberger, compania şi-a schimbat numele în Lasselsberger  SA, dar a păstrat marca Cesarom, produsele fiind fabricate în prezent în unitatea de producţie  Sanex de la Cluj-Napoca. Grupul austriac Lasselsberger deţine 67,93% din totalul acţiunilor  societăţii comerciale Sanex SA.

În prezent, capacitatea totală de producţie se ridică la 6,7 milioane de metri pătraţi anual, Lasselsberger România comercializând prin intermediul a peste 100 de parteneri o gamă variată de modele de gresie, faianţă şi plăci de decor.