Clientii de tip Gold, tot mai curtati de banci, prin programe si produse dedicate

Bancile sunt tot mai interesate de a atrage si de a pastra clientii cu posibilitati financiare mari, iar acest lucru se poate observa an de an mai sustinut. Criza economica a accelerat acest proces, caci bancile au tot mai multa nevoie de clienti "ideali". Fiecare banca are propriul etalon dupa care "masoara" valoarea clientilor si incadrarea acestora in categoria premium.

Bancile care au consacrat in Romania diviziile de clienti Gold sunt RBS Bank (initial prin ABN Amro Bank) si Citibank. Aceste banci s-au dedicat mereu clientilor cu venituri mai mari, avand in general prezenta in orasele mari, unde activitatea economica este mai puternica.

RBS Bank a constituit Royal Preferred Banking, iar Citibank a promovat categoria de clienti Citigold. In ambele cazuri, pe langa pachete de banking special dedicate, vorbim de multe privilegii de lifestyle, prin parteneri externi - de la shopping si culinar, la evenimente speciale si calatorii.

Spre exemplu, clientii Citigold s-au rasfatat cu bilete la film si concerte la Ateneul Roman, dar si de locuri in tribuna echipei de fotbal Steaua Bucuresti. In toate cazurile, evident, totul a fost la categoria VIP. In plus, clientii Citigold au primit multe atentii speciale, de la spa si pana la evenimente exclusiviste de tip test-drive. In schimb, clientii Citigold au fost "obligati" sa pastreze, in relatia cu banca, minim 50.000 USD (in orice valute), in marea majoritate a timpului.

Tinand cont de recentele vanzari de portofolii, clientii Gold ai Citibank vor ajunge la Raiffeisen Bank, iar clientii Royal Preferred Banking ai RBS vor ajunge la Unicredit Tiriac Bank.

O alta banca ce a lansat, inca din anul 2011, o oferta dedicata clientilor premium este Millennium Bank, una dintre bancile foarte dinamice de pe piata romaneasca. Prin divizia Prestige, Millennium Bank targeteaza clienti ce detin plasamente de peste 85.000 RON (20.000 euro) in depozite la termen, conturi de economii, conturi curente sau care au venituri lunare de cel putin 6000 lei (1400 euro).

O banca de top din piata si-a aratat de asemenea atentia deosebita acordata clientilor cu posibilitati financiare mari. "Raiffeisen Bank recunoaste valoarea clientilor cu venituri si disponibilitati importante detinute in cadrul Raiffeisen Group Romania. Astfel, ne bucuram sa iti putem oferi in mod gratuit, pachetul Premium Banking", se precizeaza pe www.raiffeisenpremium.ro.

Toate bancile ofera, de fapt, o atentie speciala clientilor cu posibilitati financiare foarte mari. Putine sunt cele care au insa in oferta un program bine conturat dedicat acestora. De asemenea, se face o diferenta, in cazul unor banci, intre clientii cu zeci de mii de euro (un numar destul de mare de persoane, care inca se incadreaza la retail banking) si cei cu sute si milioane de euro (multi mai putini si asimilati in categoria private banking, o diviziune speciala a categoriei retail sau chiar o ramura total separata).

Totusi, cardurile de tip Gold sunt oferite de tot mai multe banci. Chiar CEC Bank, o banca in trecut mai conservatoare, se dovedeste in ultima perioada tot mai dinamica si promoveaza cardul Mastercard Gold, cu privilegii speciale. Alte banci ce detin carduri de tip premium-gold: Banca Transilvania, Volksbank, BCR, Banca Romaneasca, Piraeus Bank, BRD, Unicredit, Alpha Bank, OTP Bank, Bancpost, Bank Leumi si altele.