Trei ani si trei luni de rezultate pozitive la Libra Internet Bank

Libra Internet Bank a incheiat si primele 3 luni din 2013 pe plus, dupa ce in cei 3 ani precedenti a inregistrat, de asemenea, profit. Banca si-a consolidat activele si a pastrat un bun echilibru al raportului dintre creditele acordate si depozitele atrase.

“Asa cum ne-am propus, intr-un context economic inca fluctuant, Libra Internet Bank s-a mentinut in zona cifrelor pozitive in primul trimestru din 2013, ca si la finalul anilor 2010, 2011, 2012. De altfel, am incheiat anul trecut pe o pozitie superioara mediei sistemului bancar din Romania in privinta principalilor indicatori financiari. Starea de spirit pozitiva si determinata, prudenta deciziilor adoptate, precum si concentrarea resurselor noastre pe proiecte si linii strategice foarte clare sunt coordonatele in care ne miscam.”, a declarat Emil Bituleanu, presedintele Libra Internet Bank.

In primul trimestru al anului 2013, Libra Internet Bank a ales sa continue activitatea de creditare a clientilor, in special in randul marilor corporatii, precum si pe segmentele sale consacrate – IMM si profesii liberale. Destinatia creditelor acordate a vizat predominant sprijinirea dezvoltarii curente a clientilor, precum si cofinantarea proiectelor lor europene. Aceasta abordare a generat o crestere a valorii activelor medii ale bancii pana la 857.2 milioane RON, cu peste 25% mai mare decat la finalul anului 2012.

Coreland controlul cheltuielilor curente, eficienta investitiilor in proiecte noi si deciziile prudente de afaceri cu o politica de piata echilibrata fata de clienti, Libra Internet Bank a incheiat primul trimestru din 2013 cu un profit net de 1.64 milioane RON, rezultat care reflecta o linie de gandire corecta, care a permis mentinerea bancii in zona profitabilitatii in 2012, 2011 si 2010 intr-un mediu economic sensibil.

De asemenea, Libra Internet Bank a continuat inovatia in domeniul serviciilor online. Astfel, in februarie a fost lansata o versiune noua optimizata a aplicatiei de Internet Banking, aceasta bucurandu-se de o reactie puternic pozitiva in randul clientilor. Prin diversificarea optiunilor cuprinse in platforma online si imbunatatirea mai multor trasaturi, Libra Internet Bank a obtinut o crestere cu 9.4% a numarului utilizatorilor care au efectuat operatiuni prin Internet Banking in primele 3 luni de la lansare.

Rentabilitatea activelor medii ale Libra Internet Bank a fost de 0.77% (ROA), iar rentabilitatea capitalurilor proprii medii a fost de 4.02% (ROE), potrivit datelor IFRS neauditate pentru primul trimestru din 2013.

Imbunatatirea portofoliului existent si atragerea de segmente de clienti noi prin lansarea de produse pentru mediatori, evaluatori, firme de training etc., alaturi de alte elemente de strategie, au contribuit la mentinerea unui nivel confortabil de lichiditati pentru Libra Internet Bank, raportul credite/depozite a ramas la un nivel echilibrat subunitar (0.86), iar solvabilitatea bancii a fost de 13.66%.

Pentru anul in curs, alaturi de crearea unor produse noi si consolidarea rezultatelor pozitive, Libra Internet Bank mai are in pregatire si deschiderea a cel putin 3 noi unitati teritoriale, pe langa cele 29 de sucursale existente, precum si implementarea catorva zeci de facilitati noi in aplicatiile de banking la distanta oferite clientilor sai.

La finalul anului 2012, Libra Internet Bank avea o rentabilitate a activelor de 0.88% si o rentabilitate a capitalurilor proprii de 3.82%, ambele valori fiind superioare mediei din sistemul bancar romanesc (-0.58% ROA si -5.36% ROE). Solvabilitatea Libra Internet Bank s-a situat la 31.12.2012 la un nivel echilibrat de 15.29%, usor peste media pietei bancare romanesti (14.64%). La aceeasi data, raportul subunitar credite/depozite al bancii (0,92) era mai bun decat media sistemului bancar (1,2), iar banca inregistra un profit net auditat de 5,988,954 RON si o valoare a activelor medii de 683,852,861 RON, potrivit standardelor IFRS.