Jumatate dintre copiii din Romania renunta la micul dejun cand devin adulti - analiza Danone

Micul dejun este considerat de către specialistii în nutritie cea mai importantă masă a zilei, fiind esentială pentru o mai bună functionare a metabolismului. O serie de studii realizate la cererea Danone România în ultimii ani arată că 8 din 10 copii din România iau micul dejun zilnic, acest obicei diminuându-se însă semnificativ odată cu înaintarea în vârstă. Pe măsură ce devin adolescenti, numărul scade până la 6 din 10 persoane, iar la vârsta adultă doar 4 din 10 persoane iau micul dejun zilnic. 

Desi sunt constienti de importanta unei alimentatii echilibrate pentru sănătate, cel mai recent studiu în domeniu ne arată că 37% dintre români nu iau micul dejun din lipsă de timp sau din obisnuintă. Când vine vorba despre alimentele consumate la micul dejun, în topul preferintelor românilor se află băuturile, pâinea si produsele lactate. Dintre produsele lactate, 1 din 2 români preferă să consume iaurt la micul dejun, conform acelorasi cercetări Danone. 

Iaurtul este o sursă de proteine necesare pentru cresterea si mentinerea muschilor si oaselor si o sursă de calciu. Potrivit studiilor Danone, 93% dintre mame consideră iaurtul ca fiind esential pentru o dietă echilibrată pentru copiii lor, iar 78% dintre români consideră iaurtul esential pentru o alimentatie echilibrată.

În ciuda faptului că iaurtul este recunoscut ca un aliment esential, România este pe ultima pozitie la nivel european din punct de vedere al consumului de iaurt. Conform statisticilor, un român consumă în medie 1 produs lactat proaspăt pe săptămână, fată de francezi – 5 produse pe săptămână, bulgari – 3 produse pe săptămână si polonezi – 2 produse pe săptămână.

Pentru a contribui la consolidarea micului dejun ca un obicei alimentar sănătos, Danone lansează o nouă gamă de iaurturi pentru copii: Danone Mic Dejun Delicios, cu un ambalaj inspirat din personajele Disney. Noile iaurturi din gama Danone Mic Dejun Delicios au la bază lapte de cea mai bună calitate de la fermieri români si sunt produse la fabrica Danone din Bucuresti. Iaurturile sunt disponibile în două variante de produs: iaurt alb si iaurt cu căpsuni. Ambele sortimente au topping din fulgi de porumb, bogat în fibre, si un continut scăzut de grăsime (2%).

Danone România este lider de piată în categoria produselor lactate proaspete, înregistrând în anul 2013 o cifră de afaceri de 481 milioane RON. Compania are în portofoliu peste 80 de referinte de produs, realizate în majoritate în fabrica din Bucuresti, cu lapte proaspăt colectat de la fermierii români. Cele mai de succes branduri ale Danone în România sunt Danone Natural, Activia, Danonino, Actimel, Traditii si OIKOS.

Fabrica Danone din Bucuresti a produs primele iaurturi locale în 1999, iar în prezent aproximativ 1 din 2 iaurturi consumate în România poartă marca Danone. De asemenea, compania a produs pentru prima dată în România iaurturi cu fructe în 1999, când a introdus si iaurturile de băut.

Compania DANONE România face parte din Grupul DANONE, prezent în 120 de tări, unul dintre liderii mondiali din industria alimentară, detinând locul 1 în lume în fabricatia de produse lactate proaspete si locul 2 în lume în domeniul apelor minerale îmbuteliate si alimentatiei pentru bebelusi. Grupul DANONE a înregistrat în 2013 vânzări de peste 20 miliarde EURO.

Danone a facut primul pas pe piată încă din 1919, în Barcelona, când Isaac Carasso a început să vândă primele iaurturi în farmacii, ca un leac pentru infectiile intestinale care afectau în special  copiii. Astăzi, divizia de lactate este puternic dedicată misiunii companiei de a aduce sănătate prin alimente unui număr cât mai mare de oameni si pune pe piată o gamă variată de produse lactate proaspete gustoase si nutritive în mai mult de 70 de tări în întreaga lume. Cele mai renumite mărci Danone includ produse lactate fermentate cu probiotice (Activia, Actimel), produse pentru copii (Danonino), iaurturi în stil grecesc si bogate în proteine (Oikos), mărci de răsfăt (Danette) si gamele Danone cu iaurt simplu si cu fructe.