Pregatirea centralei termice pentru iarna - masuri practice si cele mai importante verificari obligatorii

Costurile lunare pentru încălzirea locuintei  pot fi reduse printr-o exploatare corectă a centralei termice, potrivit Ariston Thermo România, liderul pietei locale de profil. Astfel, verificările tehnice periodice (VTP), folosirea corectă a echipamentelor, dar si reviziile sunt extrem de importante pentru a asigura un randament ridicat si, astfel, un consum mai redus si facturi pe măsură.

De asemenea, există câteva măsuri simple ce pot ajuta la reducerea costurilor pentru încălzirea locuintei atunci când este folosită o centrală termică. Printre acestea se numără verificarea ca radiatoarele să nu fie acoperite cu obiecte ce pot bloca schimbul de căldură si izolarea geamurilor, usilor si chiar a peretilor, acestea fiind sursa celor mai mari pierderi de căldură din locuintă. Mentinerea unei temperaturi constante în camere, în jurul valorii de 210 C, este, de asemenea, importantă, alături de folosirea de dispozitive de reglare (crono-termostate) ce pot aduce economii considerabile prin programarea functionării centralei termice. Efectuarea verificării tehnice periodice obligatorii la timp si a activitătilor de mentenantă sunt necesare pentru a se prelungi durata de viată a sistemului si vor asigura parametrii optimi de functionare, evitând consumuri nejustificate.

”Verificarea tehnică periodică si reviziile regulate sunt operatiuni esentiale pe care utilizatorii de centrale termice trebuie sa le ia în calcul încă de la cumpărarea unui aparat. În acest sens, recomandarea noastră este ca achizitia să fie influentată de perioada de garantie si de serviciile post-garantie puse la dispozitie de producător”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.

Potrivit studiilor companiei, în acest moment din păcate, doar aprox. 10% dintre românii care se află în căutarea unei centrale termice de apartament consideră perioada de garantie si calitatea serviciilor de mentenantă drept criterii esentiale de selectie, însă acest procent este în crestere de la an la an.

„Tocmai pentru a veni în sprijinul clientilor nostri, Ariston Thermo România a lansat o campanie de extindere a perioadei de garantie de la 3 la 5 ani pentru o parte dintre centralele noii game, oferta fiind valabilă pâna la finele lunii octombrie”, a afirmat Country Manager-ul Ariston Thermo România.

La polul opus, în cazul unei achizitii pentru înlocuirea unei centrale termice mai vechi, procentul clientilor care sunt interesati în special de aceste aspecte este mult mai mare, acestia având deja experienta utilizării unui sistem si întelegând importanta serviciilor de acest tip.

„Cum se apropie sezonul rece, este foarte important ca centrala termică să fie pregătită pentru a avea cele mai bune rezultate în perioada următoare. Astfel, verficarea tehnică periodică, realizarea reviziei pentru a se verifica starea componentelor si controlarea întregii instalatii sunt pasi esentiali pentru prevenirea eventualelor neplăceri, dar si pentru prelungirea duratei de viată a centralei”, a adăugat Cătălin Drăguleanu.

Verificarea tehnică periodică măreste randamentul centralei

Conform legii, verificarea tehnică periodică trebuie efectuată cel putin o dată la doi ani de către o societate autorizată de ISCIR (Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat) si constă în verificarea functionării corecte si sigure a centralei termice.

Potrivit reprezentantului companiei, pe lângă caracterul obligatoriu al verificării tehnice periodice, aceasta are si o serie de avantaje. Unul dintre acestea si poate cel mai important este reprezentat de reducerea costurilor. Functionarea îndelungată sau în conditii incorecte a unei centrale termice duce la uzura pieselor, iar în timp pot apărea disfunctionalităti, acestea din urmă  ducând la cresterea temperaturii de ardere a gazelor. Astfel, creste consumul de gaze si, implicit, se vor majora si costurile.

În general, în cadrul verificării tehnice periodice, se probează integritatea aparatului si a mentinerii conditiilor initiale de instalare, se reglează instalatia de ardere în scopul realizării unei arderi complete, se analizează gazele arse si încadrarea valorilor în limitele admise,  se verifică functionarea corectă a dispozitivelor de control, reglare si sigurantă si se efectuează si alte verificări aplicabile în conformitate cu conditiile tehnice prevăzute în livretul aparatului.

„Este important de stiut că, la instalarea centralei termice, punerea în functiune si autorizarea de functionare trebuie realizate de o firmă specializată. De asemenea, verificarea tehnică periodică trebuie realizată la un interval de 2 ani, iar după expirarea perioadei de garantie standard se poate opta pentru contracte speciale de extra-garantie sau contracte de service”, a mai spus Cătălin Drăguleanu.

Potrivit afirmatiilor sale, contractele de service sunt foarte importante deoarece utilizatorul centralei termice beneficiază de servicii de mentenantă ulterior expirării perioadei de garantie, servicii ce măresc durata de viată a aparatului. În plus, contractele de extra-garantie prelungesc efectiv perioada de garantie a produsului oferită la achizitionarea centralei termice.

Reprezentanul companiei a mai adăugat că, tinând cont de toate verificările necesare, în momentul achizitiei unei centrale este important să se tină cont si de acoperirea retelei de service si disponibilitatea pieselor de schimb originale.

Revizia periodică, la fel de importantă

Dincolo de verificarea tehnică periodică a centralei termice, obligatorie prin lege, o revizie efectuată periodic este indicată pentru a se mări durata de viată a sistemului. Astfel, reprezentantul Ariston recomandă ca anual centralele termice să fie revizuite de către un centru de service autorizat.

„Pentru a veni în sprijinul clientilor săi, Ariston Thermo România a dezvoltat o retea de peste 250 de Centre de Asistentă Tehnică, la nivelul întregii tări, care asigură interventii si livrează piese de schimb în cel mai scurt timp posibil. Este important de precizat că piesele de schimb sunt originale, fabricate si testate după standarde care să asigure cea mai bună calitate si performantă”, a mai afirmat Cătălin Drăguleanu, subliniind că utilizatorii de centrale trebuie să fie atenti ca piesele de schimb să fie unele originale, pentru a preveni eventuale probleme de functionare a sistemului. 

În plus, din dorinta de a perfectiona serviciile post-vânzare oferite clientilor, de la începutul acestui an, Ariston Thermo România a demarat un proiect special dedicat Partenerilor săi de Service.  Ariston Service Club este un program dedicat celor mai bune Centre Service Ariston din România si include o serie de actiuni si activităti exclusive, ce au ca scop perfectionarea serviciilor oferite de Partenerii Service selectati: cursuri speciale de perfectionare, unelte si dotări destinate tehnicienilor, etc.

Ariston Thermo România este filiala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group, lider international în productia si furnizarea unei game complete de echipamente si servicii destinate încălzirii si producerii de apă caldă menajeră.

Portofoliul de produse Ariston Thermo Romania este compus din centrale termice murale si de pardoseală, conventionale si în condensare sub brandurile Ariston, Chaffoteaux si Rendamax, boilere electrice si indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer conditionat si panouri solare.