Hornbach Romania: crestere cu 10% a numarului de clienti in perioada martie - august 2014

Hornbach România, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de constructii si grădinărit, a înregistrat, în prima jumătate a anului financiar curent (martie 2014 – februarie 2015), o crestere cu 10% a numărului de clienti datorită strategiei bazate pe orientarea către client, consiliere profesională si preturi competitive din perspectiva raportului la calitatea produselor.
 

„Anul în curs ne-a reconfirmat, o dată în plus, că strategia Hornbach este una câstigătoare pe piata locală. Astfel, în ultima perioadă am înregistrat o crestere cu 10% a numărului de clienti, semnalele fiind astfel pozitive privind evolutia noastră”, a declarat Mugurel – Horia Rusu, Directorul General al Hornbach România.

Potrivit afirmatiilor sale, strategia Hornbach pe plan local are la bază, în primul rând, orientarea către client. Astfel, potrivit studiilor interne, românii tind din ce în ce mai mult să realizeze proiectele de renovare usoare în regim propriu si, tocmai din acest motiv, consilierea primită în magazinele de materiale de constructii si grădinărit este foarte importantă pentru ei. Hornbach a înteles nevoia de consiliere si fiecare magazin are angajati scolarizati permanent în asa fel încât să poată oferi detalii relevante tuturor clientilor, în functie de proiectele pe care acestia le desfăsoară. De asemenea, un alt atu al Hornbach pe piata locală este strategia privind preturile mereu mici si raportul foarte bun calitate - pret.

„În acest sens, atât la nivel local, cât si international, analizăm piata atent si ne asigurăm că avem cele mai mici preturi permanent, desigur raportat la calitatea produselor noastre. De asemenea, dacă unul dintre clienti ne semnalează că un concurent de-al nostru are un pret mai mic la acelasi produs oferim o recompensă prin serviciul de Garantie a Pretului”, a mai spus reprezentantul companiei.
Garantia Pretului asigură clientul că, dacă a găsit undeva un articol identic la un pret mai mic, Hornbach îi oferă acelasi pret, plus o reducere de 10%, valabil si în cazul promotiilor magazinelor concurente, dar exceptând soldurile.

În plus, pe rafturile magazinelor Hornbach pot fi găsite cu până la 5 ori mai multe produse comparativ cu alte retele de bricolaj din România. Astfel, permanent, în  fiecare locatie Hornbach, clientii au acces la 120.000 de articole diferite, 60.000 pe stoc si alte 60.000 la comandă.

„Două dintre atuurile retelei pe plan local sunt zonele speciale Drive-In si Grădină. Astfel, magazinele Hornbach sunt singurele de pe piată ce dispun de o zona de Drive-In foarte extinsă – 8.500 mp – si de una special dedicată animalelor de companie si grădinii – zona ZOO si GRĂDINĂ, de asemenea, pe o suprafată întinsă – 5.600 mp”, a mai spus Mugurel – Horia Rusu.

În zona specială Drive-In clientii pot intra direct cu masina sau cu camioanele de tonaj redus pentru a încărca rapid si comod materialele de constructii grele si voluminoase si pot plăti la o aceeasi casă. În ceea ce priveste zona ZOO, aceasta este exact ca un magazin de specialitate (pet shop), consultantii de aici putând oferi detalii despe specii de pesti, cum trebuie acestia îngrijiti sau ce hrană se potriveste unui anumit animal de companie. Zona de Grădină este, de asemenea, foarte bine defintă la Hornbach, având cea mai mare suprafată în rândul magazinelor de bricolaj din România si un sortiment impresionant.

Mugurel – Horia Rusu a mai adăugat că serviciile unice pe piată sunt, de asemenea, parte din strategia Hornbach. Unul dintre acestea este cel de montaj profesionist – prin care clientii pot solicita o echipă de montatori specializati pentru lucrările pe care le întreprind. Pentru acest serviciu garantia lucrării este de 2 ani, calitatea fiind cea mai înaltă.

La fel de importante sunt si celelalte servicii Hornbach - mixarea vopselelor, debitarea lemnului, confectionarea de rame, cele de transport, confectionarea de perdele sau serviciul de finantare.
„Toate aceste elemente ne-au ajutat să ne consolidăm pozitia pe piata locală de bricolaj si să devenim unul dintre cele mai vizitate centre de profil. În plus, atentia sporită la locatiile alese pentru magazinele noastre are un impact deosebit în dezvoltarea business-ului”, a mai afirmat reprezentantul companiei.

În acest moment Hornbach detine cinci locatii, dintre care trei în Bucuresti (Berceni – 2007, Militari - 2008 si Balotesti - 2010), una în Brasov (2009) si una în Timisoara (2012). Acestea sunt, în acest moment, cele mai mari magazine de materiale de constructii si grădinărit de pe piata locală, cu suprafete de peste 22.000 de metri pătrati fiecare.

În ceea ce priveste planurile de viitor, reprezentantul companiei a subliniat că Hornbach îsi reconfirmă strategia si vizează locatii în orasele importante ale tării. Astfel, pe primul loc se află identificarea celor mai bune posibilităti de pozitionare a magazinului, fără a se face rabat de la calitatea zonei doar pentru a forta termenul de inaugurare.

„Încă de la intrarea pe piata locală, în 2005, ne îndreptăm atentia către orase cu peste 300.000 de locuitori care să permită realizarea unei cifre de afaceri corespunzătoare cu investitiile efectuate. Astfel, pe lista noastră se află în acest moment orase precum Cluj, Sibiu, neexcluzând însă nici Estul Capitalei”, a încheiat Mugurel – Horia Rusu.