Cisco lanseaza Connected Analytics, noile solutii pentru analiza datelor in era IoE

Cisco anuntă lansarea unui nou portofoliu de solutii de strategie si analiză a datelor, Cisco Connected Analytics pentru IoE. Acesta va permite utilizatorilor să ajungă rapid la concluzii în urma analizei datelor generate de un ecosistem aflat în continuă expansiune, format din utilizatori, procese, informatii si segmente variate, care, împreună, alcătuiesc Internet Of Everything (IoE). Noul portofoliu include solutii software intuitive, ce permit o analiză facilă a datelor, indiferent de dispozitivul care le-a generat.

De cele mai multe ori, solutiile de analiză sunt aplicate în mare parte datelor provenite din interiorul companiei si care, de regulă, sunt stocate într-o bază de date centrală. Astăzi, acest model de analiză a suferit schimbări majore ca urmare a aparitiei IoE, care generează o cantitate mai mare de date, cu surse de provenientă diverse, de genul dispozitivelor mobile sau senzorilor. Factorii de decizie la nivelul companiilor întâmpină adesea dificultăti în interpretarea datelor, dar si în modul de utilizare a acestora în construirea strategiilor, în timp ce managerii IT simt o presiune constantă în furnizarea datelor în timp real.

Un studiu Cisco evidentiază faptul că 40% dintre participanti consideră accesul greoi la date si dificultatea în interpretarea acestora ca fiind unele dintre cele mai mari obstacole în procesul decizional. Departamentul Cisco Consulting Services estimează că deciziile luate pe baza analizelor datelor vor genera o oportunitate financiară de 7,3 trilioane de dolari, dintr-un total de 19 trilioane de dolari, cât este valoarea economică generată de IoE, într-un un interval de 10 ani. Pentru a putea beneficia de această oportunitate, este necesară o nouă abordare care presupune analiza datelor, nu numai adunarea acestora.

Cisco îmbină procesele de virtualizare a datelor cu retelele inteligente si infrastructura disponibilă, astfel încât să ofere clientilor acces la datele distribuite, dar adăugând, în acelasi timp, optiunea de analiză a acestora, totul pentru a extrage cele mai valoroase informatii. Concluziile obtinute le permit utilizatorilor să coreleze date istorice cu rezultatul analizei în timp real, cu beneficii asupra timpului de răspuns la amenintări, dar si asupra operatiunilor zilnice. Lider în cea mai mare retea cloud globală, Intercloud, Cisco oferă companiilor posibilitatea de a folosi datele centralizate din organizatie si de a încorpora în analiză datele stocate în solutiile cloud publice si private.

Portofoliul Connected Analytics pentru IoE este configurat astfel încât să ofere organizatiilor acces la informatii în timp real, precum si la predictii sau tendinte care pot avea un impact major asupra activitătii lor.  Printre aceste solutii se numără:

Connected Analytics pentru Evenimente: Solutia utilizează informatii din retelele Wi-Fi si dispozitivele conectate la acestea pentru a evalua comportamentul participantilor la evenimente. Imaginea de ansamblu rezultată poate fi utilizată pentru a adopta decizii spontane, care să ducă la îmbunătătirea generală a derulării evenimentului respectiv în termeni de personal aditional necesar sau adoptarea imediată a unor măsuri de securitate mai stricte.

Connected Analytics pentru Retail: Software-ul corelează transmisiunile CCTV si datele Wi-Fi cu informatii operationale, precum datele de inventar. Retailerii pot analiza tiparele de cumpărare si pot stabili intervalul de timp petrecut de clienti în magazine sau necesitatea reaprovizionării cu marfă a rafturilor.

Connected Analytics pentru Furnizorii de Servicii: Solutia oferă directii de actiune bazându-se pe corelarea tiparelor, operatiunilor si datelor provenite de la utilizatorii retelelor de internet, rezultatele putând fi utilizate pentru a îmbunătăti fluxul de planificare a retelelor, precum si pentru a evalua investitiile în infrastructură, în contextul gradului de utilizare/adoptare a serviciilor oferite clientilor. În urma utilizării solutiei Cisco, furnizorii de servicii pot oferi clientilor o experientă personalizată, inclusiv recomandările corecte în ceea ce priveste continutul digital transmis (filme, spre exemplu), precum si o estimare fidelă a traficului de date ce urmează a fi consumat, chiar si înaintea emiterii facturii. 

Connected Analytics pentru IT: Oferă informatii si interpretări care ajută la alinierea capabilitătilor IT, precum managementul si guvernanta datelor, la obiectivele companiei. Spre exemplu, analiza rezultată în urma utilizării Connected Analytics poate fi folosită în alinierea activitătilor de implementare a noilor solutii IT (tehnologii de colaborare), dar si în întelegerea în timp real a noilor cerinte de securitate, care să permită minimizarea riscurilor legate de ciber-securitate.

Connected Analytics pentru Implementarea de retele: Solutia Cisco analizează reteaua pentru a identifica gradul de eficientă operatională, numărul de incidente, dar si vizibilitatea în procesul de implementare. Astfel, organizatiile pot detecta proactiv eventualele incidente, cu beneficii clare în minimizarea costurilor si maximizarea stabilitătii si performantei retelei.

Connected Analytics pentru Mobilitate: Utilizează optiunea de analiză a locatiei pentru a evalua retelele wireless si a oferi informatii valoroase despre utilizatorii solutiei Cisco Service Provider Wi-Fi. Cunoasterea tiparelor de utilizare si a gradului de adoptare a retelelor Wi-Fi, permite furnizorilor de internet să estimeze proactiv capacitatea retelelor wireless si să îsi îmbunătătească operatiunile. Mai mult, solutia Connected Analytics oferă companiilor posibilitatea de a descoperi eventuale oportunităti de venituri, precum adaptarea planurilor tarifare în functie de gradul de utilizare a retelei.

Connected Analytics pentru Colaborare: Măsoară gradul de adoptare a tehnologiilor de colaborare în interiorul companiei. O astfel de solutie poate oferi statistici cu privire la numărul de angajati care utilizează tehnologiile de colaborare, modul în care acestea sunt folosite, dar si gradul de recuperare a investitiei.

Connected Analytics pentru Centrele de Contact: Oferă vizibilitate asupra rezultatelor prestării de servicii call center, dar si recomandări care să conducă la o mai bună întelegere a clientilor, la îmbunătătirea serviciilor si satisfactiei acestora. Spre exemplu, analiza rezultată în urma utilizării Cisco Analytics pentru Centrele de Contact poate duce la o reorganizare a modului în care sunt preluate apelurile, totul pentru rezultate îmbunătătite.

Toate aceste solutii se bazează pe platforma Cisco IOx, care permite atât clientilor, cât si furnizorilor de solutii din diverse industrii să dezvolte, să gestioneze si să ruleze aplicatii software direct pe dispozitive Cisco, inclusiv routere, switch-uri si altele.

„Observăm o schimbare majoră la nivelul pietei: acum, dispozitivele mobile si fel de fel de senzori devin o uneală strategică esentială în partajarea si colectarea datelor, dar si o bază pentru deciziile viitoare, care să contribuie la livrarea celei mai bune experiente posibile clientilor si partenerilor nostri. Altfel, fără o solutie ideală de analiză, toate datele disponibile sunt inutilizabile. Acum, cu ajutorul portofoliului Cisco si ecosistemului larg de parteneri, avem resursele necesare pentru a inova în acest segment de analiză a datelor, iar clientii nostri îsi pot transforma datele în cele mai pretioase active, capabile să maximizeze rezultatele în afaceri”, spune Edzard Overbeek, Senior Vice President, Cisco Services.

Portofoliul Connected Analytics este disponibil pentru clientii din întreaga lume, iar solutiile pot fi implementate cu ajutorul Cisco, prin intermediul unui program dedicat.