Doar 25% din tranzactiile imobiliare din Romania sunt intermediate de agenti - analiza REMAX

Potrivit analizelor realizate de RE/MAX, lider mondial în real-estate si franciza numărul 1 la nivel global pe acest segment, pe piata din România doar 25% din tranzactiile imobiliare sunt intermediate de agenti, în timp ce în alte state procentul poate ajunge până la 95%. Motivul principal este reprezentat de lipsa de încredere a clientului în agentul imobiliar.

„În acest moment, pe piata din România, procentul tranzactiilor intermediate de un agent imobiliar este de doar 25%. Prin comparatie, în Canada, 95% din trazactii se realizează prin intermedierea oferită de un agent imobiliar, iar în alte tări din Vestul Europei procentul ajunge la 65%”, a declarat Răzvan Cuc, Director Regional RE/MAX România.

Acesta a subliniat, de asemenea, că, această diferentă majoră este dată, cu precădere, de lipsa încrederii clientilor în agentii imobiliari. Este însă important de mentionat că, de foarte multe ori, clientii nu au primit un beneficiu major prin colaborarea cu un agent imobiliar. Reprezentantul RE/MAX România mai sustine că aceste probleme sunt generate în primul rând de lipsa unui set de norme care sa reglementeze această industrie, cât si de lipsa unei educatii specifice în acest sens.

„Credem că si pe piata din România, ca si pe alte piete europene, ar trebui să existe reprezentarea exclusivă prin care un agent imobiliar să reprezinte interesele unei singure părti – cumpărător sau vânzător. În acest fel acesta va gasi cele mai bune variante pentru partea pe care o reprezintă, iar clientul va fi mult mai multumit”, a mai spus Răzvan Cuc.

Reprezentantul RE/MAX România a  declarat, în plus, că alegerea agentului imobiliar este foarte importantă pentru ca, la finalul tranzactiei, clientul să fie multumit de serviciile primite.

„Recomandările sunt un criteriu important după care un client alege agentul. De asemenea, apartenenta la un brand este importantă si oferă o garantie asupra serviciului, la fel ca si instrumentele pe care le are agentul pentru a-l servisa: marketing si promovare, portofoliul de clienti si tranzactii realizate, nivelul de educatie si, în mare măsură, abilitătile agentului de a relationa cu clientul si de a transmite încredere si profesionalism”, a mai spus Răzvan Cuc.

De asemenea, este important ca fiecare client să se asigure că agentul i-a înteles interesele si că i le reprezintă în piată până la găsirea celei mai bune proprietăti.

Conform reprezentantului RE/MAX, primii pasi pentru schimbarea în bine a pietei imobiliare este educarea, iat în acest sens compania oferă o serie de trainguri specifice destinate nu doar agentilor din reteaua RE/MAX, ci oricărei persoane din domeniu care îsi doreste să devină profesionist.

„Pentru a veni în sprijinul pietei, dar si pentru a sustine birourile ce se afiliează retelei noastre, dezvoltăm continuu programe de training, adaptate pentru piata locală si croite special pentru nevoile agentilor imobiliari. În plus, întreprindem actiuni concrete de educare a pietei, pentru a schimba imaginea agentului imobiliar în România”, a mai încheiat Răzvan Cuc. 

RE/MAX este lider mondial în real-estate, fiind franciza numărul 1 la nivel global pe acest segment. Compania, înfiintată în 1973 în Denver, are astăzi peste 6.500 de birouri si peste 97.500 de agenti afiliati în mai mult de 95 de tări din întreaga lume. În Europa, RE/MAX este prezent în 31 de tări, cu peste 1.500 birouri si  mai mult de 13.000 de agenti, continuând să se extindă.
În România, RE/MAX România a încheiat anul 2014  cu doisprezece francize în sase mari orase din tară. Pentru 2015, planurile companiei se vor concentra pe Bucuresti si pe dezvoltarea retelelor din orase precum Timisoara, Iasi si Constanta.