Tot mai multe mall-uri in Romania. Mall-urile deja existente isi maresc suprafata

Shopping-ul la mall se dezvolta, paradoxal, intr-o perioada in care si shoppingul online inregistreaza record dupa record in privinta traficului si a volumelor de vanzari. Cei ce cauta rochii de seara, costume, pantofi sau imbracaminte casual isi impart zona de achizitii intre offline (mall-uri) si online. Pe internet, promotiile sunt usor de urmarit, inclusiv pe website-uri precum Shopador, care recomanda cele mai bune oportunitati de shopping.

 

Interesul investitorilor pentru proiectele de tip "mall" s-a mentinut ridicat in ultimii ani in Romania, in ciuda problemelor legate de criza financiara. Recent, consumul a inceput din nou sa creasca puternic, ceea ce a dat avant dezvoltatorilor. Multe mall-uri si centre comerciale noi s-au deschis in tara in ultimii ani, iar altele s-au extins sau sunt in proces de extindere, marindu-si suprafata pentru a face loc si mai multor branduri de retail.

Piata romaneasca este foarte atractiva pentru marile nume din industria de fashion si nu numai. Retailul modern, "adapostit" de mall-uri, atrage foarte multi clienti, in dauna magazinelor stradale. Pe piata de specialitate s-au inregistrat inclusiv tranzactii importante de-a lungul timpului, asa cum este vanzarea City Park Mall din Constanta - un exemplu de mall care a intrat in proces de dezvoltare si care isi va mari substantial suprafata, oferind vizitatorilor acces la zeci de retaileri noi.

Conceptul de mall este unul popular in intreaga lume. In tarile dezvoltate, mall-urile exista de multe zeci de ani, in timp ce in Romania abia ultimii 15 ani au insemnat o explozie a acestui gen de retail, in marile orase. Cel mai mare interes ramane pentru Bucuresti, acolo unde piata are o capacitate majora de a primi cu interes fiecare nou proiect de mall.

Un interes crescut exista si pentru cele doua zone turistice principale din Romania - Constanta si Brasov, cu turismul de vara (litoralul Marii Negre) si cel de iarna (Valea Prahovei). Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, Ploiesti sunt de asemenea orase in care potentialul mall-urilor este foarte ridicat. Cel mai probabil insa, in fiecare oras care este resedinta de judet se poate dezvolta cu succes cel putin un mall, daca nu mai multe.

Romanii merg la mall pentru shopping, insa consuma tot mai mult si partea de divertisment. Astfel, tot mai multe cinematografe de tip multiplex se deschid in Romania, chiar cu tehnologii inovatoare (Cinema City 4Dx in Mega Mall din Bucuresti si in City Park Mall din Constanta).