UniCredit Bank: profit net consolidat de 183,6 milioane lei in primele 9 luni din 2015

UniCredit Bank a realizat un profit net consolidat de 183,6 milioane de lei (41,3 milioane euro) în primele nouă luni din 2015, înainte de interesul minoritar, cu 14,3% mai mare fată de septembrie 2014. Profitul operational a fost de 549,6 milioane de lei (123,8 milioane euro), în conditiile în care veniturile operationale consolidate s-au ridicat la 1,13 miliarde de lei (254,8 milioane euro), iar cheltuielile operationale la 581,9 milioane de lei (131 milioane euro). Rentabilitatea anualizată a capitalurilor proprii este de 7,8%, iar rentabilitatea activelor de 0,8%, raportul înregistrat între costuri si venituri fiind de 51,4%. Rata de solvabilitate individuală s-a situat la un nivel confortabil fată de minimul reglementat, atingând 14,49% în septembrie 2015.

Abordarea Grupului cu privire la risc rămâne una prudentă: nivelul cheltuielilor cu provizioanele aferente creditelor era în septembrie a.c. de 326,8 milioane de lei, rata de acoperire cu provizioane a creditelor din bilant de 9,04%, iar costul riscului anualizat de 202 bp. Rata creditelor neperformante, inclusiv expunerile cu improbabilitate de achitare integrală a obligatiilor din credite, s-a situat la 16,18%.

La aceeasi dată, volumul activelor consolidate totaliza 31,5 miliarde de lei (7,1 miliarde euro). Expunerea bilantieră a portofoliului de credite era de 23,7 miliarde de lei (5,4 miliarde euro), în crestere cu 4,0% fată de finalul anului 2014. În acelasi timp, depozitele atrase au ajuns la nivelul de 14,9 miliarde de lei (3,4 miliarde euro), în scădere cu 6,4% comparativ cu sfârsitul lui 2014.

Angajamentul ferm al UniCredit Bank pentru finantarea si sustinerea economiei românesti este dovedit atât de proportia ridicată a creditelor brute în total activ, una dintre cele mai mari din sistemul bancar, cât si de demersurile permanente ale grupului pentru dezvoltarea de produse si servicii pentru toate segmentele de clientelă în care este prezent.

Astfel, în cadrul Diviziei Corporatii si Investment Banking, UniCredit Bank a fost prezent cu mandate importante în zona de achizitii sau fuziuni. Totodată, în contextul mediului economic volatil si al preocupării companiilor de a limita riscurile financiare la care se expun, banca a extins paleta si complexitatea solutiilor oferite. Astfel, departamantul Piete Financiare a dezvoltat produse si solutii pentru acoperirea riscului de pret pentru mărfuri si materii prime, care se adaugă celor pentru acoperirea riscurilor financiare pe piata valutară si monetară. În ceea ce priveste activitatea de finantare a beneficiarilor de finantări publice, din fonduri nerambursabile europene si nationale, valoarea soldului utilizărilor creditelor a crescut în primele nouă luni cu 32%, iar portofoliul de proiecte s-a diversificat. Astfel, UniCredit Bank a finantat toate categoriile de beneficiari eligibili privati si publici (întreprinderi mari, IMM-uri, autorităti publice locale, ONG-uri, universităti si institute de cercetare).

În segmentul persoanelor fizice, UniCredit Consumer Financing, companie membră a Grupului UniCredit în România, a lansat trei noi carduri de credit, care recompensează clientii loiali prin bonusuri si oferte de credit atractive, fără dobândă, la achizitionarea oricăror produse. De asemenea, în 2015 au fost făcute investitii semnificative în dezvoltarea canalelor alternative, pentru a oferi clientilor alternative integrate de contactare a băncii, atât în sucursale cât si în mediile online si mobile. De asemenea, în primavara lui 2015 UniCredit Bank a lansat în parteneriat cu Pioneer Investments planul de acumulare automată în unităti de fond locale si internationale - care oferă clientilor o solutie alternativă produselor de economisire, la care dobânzile au scazut semnificativ în ultima periodă.

“Eforturile depuse de întreaga echipă a UniCredit Bank pentru a fi mai aproape de clientii nostri, de a ne adapta oferta si serviciile la nevoile lor actuale si de a fi un finantator activ al economiei românesti ne-au sustinut cresterea în toate domeniile strategice. Astfel, în primele nouă luni din 2015 am obtinut cresteri de 7,2% pentru portofoliul de credite în segmentul corporate si 2,4% în zona de întreprinderi mici si mijlocii. Totodată, în conditiile în care cererea se revigorează, în paralel cu consolidarea pozitiei puternice pe segmentul de IMM si companii de talie medie, am accelerat si activitatea în segmentul de retail, cu obiectivul de a ne majora treptat cota de piată”, spune Răsvan Radu, Country Chairman UniCredit în România si CEO al UniCredit Bank.

Individual, UniCredit Bank a înregistrat în primele nouă luni din 2015 venituri operationale de 933,7 milioane de lei, în scădere cu 4,2% fată de aceeasi perioadă a anului trecut, comparativ cu o scădere mult mai abruptă a pietei. Cheltuielile operationale aferente aceleiasi perioade au fost de 500 milioane de lei, în scădere (2,4%) fată de nivelul din anul trecut, conducând la un raport cost-venituri de 53,5%. Banca a încheiat primele nouă luni din 2015 cu un profit net de 151,6 milioane de lei, în crestere cu 27,1% fată de Q32014. Costul riscului anualizat este de 187bp, rata de acoperire cu provizioane a creditelor reprezintă 8,94%, iar rata creditelor neperformante, inclusiv expunerile cu improbabilitate de achitare integrală a obligatiilor din credite*, este de 16,37%.
La nivelul lunii septembrie a.c., volumul activelor era de 27,7 miliarde de lei, cu 3,5% mai mic fată de finalul anului 2014. Valoarea brută a portofoliului de credite a atins 19,6 miliarde de lei, în crestere (cu 3,8%) fată de sfârsitul lui 2014, în vreme ce depozitele au fost de 15,1 miliarde de lei, în scădere cu 7,1% comparativ cu acelasi moment. Raportul credite-depozite calculat individual pentru bancă a fost de 129,9% la nivelul lunii septembrie 2015.

UniCredit Bank este parte a UniCredit, grupul financiar european cu reteaua cea mai extinsă din Europa Centrală si de Est si una dintre cele mai importante din Europa. UniCredit Bank este un "one-stop-shop" pentru servicii financiare, deservind mai mult de 580.000 de clienti. Grupul este prezent în România prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management, UCTAM, Pioneer Asset Management si UniCredit Business Integrated Solutions.