Microsoft - noi solutii si tehnologii care sprijina digitalizarea companiilor

Microsoft a anuntat săptămâna aceasta, în cadrul conferintei anuale Convergence din Barcelona, noi inovatii care sprjină companiile să îsi atingă mai usor obiectivele si să îsi maximizeze productivitatea într-un mediu de afaceri “mobile first, cloud first”. La eveniment au fost prezentate noile functii ale Microsoft Office 365, printre care capabilitătile de conferinte telefonice si video pentru Skype for Business, incluse alături de Power BI si Advanced Threat Protection în suita Office 365 E5, dar si Microsoft Dynamics CRM 2016.

Compania a lansat, la începutul lunii decembrie, noi functii în Office 365, noul Dynamics CRM si platforma Microsoft PowerApps, un nou serviciu pentru mediul de afaceri, care oferă angajatilor posibilitatea de a crea aplicatiile dorite si a le partaja în echipă prin sistemul utilizat în cadrul companiei, la cele mai înalte standarde de securitate.

Conform unui studiu realizat de Forrester în luna noiembrie pentru Microsoft privind strategia de digitalizare a companiilor la nivel european, 94% dintre companiile respondente au avut tentative de a implementa o strategie digitală. În acelasi timp, studiul relevă că nu există o aliniere între departamentul IT si liderii companiilor în ceea ce priveste resursele si cerintele pentru o transformare digitală completă a organizatiei. Potrivit Forrester Research, doar 33% dintre directorii de IT au în vedere cresterea veniturilor companiei cu ajutorul unor noi canale digitale sau produse, în timp ce liderii companiilor sunt mult mai interesati să identifice noi oportunităti.

Cu ajutorul solutiilor care cresc eficienta angajatilor, precum Office 365 si Dynamics CRM, împreună cu un mod inovator de a crea aplicatii care pot fi partajate cu usurintă pe orice dispozitiv, organizatia are oportunitatea de a realiza si controla propria transformare din cadrul companiei.

Noile functii ale suitei Office 365

Microsoft prezintă cele mai importante noi functii ale pachetul de aplicatii Office 365 pentru clientii comerciali, oferite în suita premium pentru companii mari, Office 365 E5.

O solutie completă si integrată de conferinte online. Cu Skype Meeting Broadcast si Cloud Private Branch Exchange, clientii Office 365 au acum o platformă dedicată pentru conferinte telefonice, conferinte video si partajarea materialelor de lucru prin intermediul aplicatiilor utile în activitatea zilnică.

Analytics si vizualizarea datelor. Delve Analytics sprijină angajatii prin instrumente interactive, precum dashboard-urile, care oferă o imagine de ansamblu asupra activitătilor desfăsurate de fiecare pe parcursul zilei, dar si despre cine sunt colegii alături de care petrecem mai mult timp, astfel încât putem gestiona mai bine orele de lucru si întâlnirile interne.

Securitate avansată. Prin Customer Lockbox, clientii au acces si control deplin asupra datelor în Office 365, având drepturi depline de aprobare pentru orice operatiune necesară în platformă. Office 365 Advanced eDiscovery sprijină utilizatorii prin intermediul machine learning si text analytics în reducerea costurilor si riscurilor de gestionarea a unui volum mare de date.

Dynamics CRM 2016

Începând cu luna decembrie, solutia Dynamics CRM 2016 este disponibilă pe scară largă pentru implementări Online si On Premise (la sediul beneficiarului). Dynamics CRM 2016 este cel mai cuprinzător upgrade de până acum al solutiei Dynamics CRM, incluzând îmbunătătiri în materie de colectare a informatiilor, mobilitate si asistentă, precum si îmbunătătiri semnificative ale productivitătii care vor ajuta companiile si angajatii să îsi maximizeze rezultatele.

Datele si informatiile reprezintă componente esentiale, de tip Next Generation, în interactiunile si angajamentul fată de client, iar Dynamics CRM 2016 furnizează capacităti inteligente menite să dezvăluie perspective noi, cu scopul de a-i sprijini pe profesionistii din vânzări, marketing si servicii să ia deciziile mai rapid si să actioneze. Cu ajutorul capabilitătilor oferite de serviciul Azure Machine Learning, Dynamics CRM 2016 oferă functionalităti în premieră reprezentantilor din vânzări pentru a-si personaliza metodele de up-selling (vânzări suplimentare / dintr-o categorie superioară), precum recomandări inteligente de produs si sugestii de articole care contin informatiile necesare unei rezolvări eficiente a problemelor de asistentă pentru clienti.

Această versiune a Dynamics CRM prevede de asemenea capabilităti de top, cu aplicabilitate completă în mediul offline, pentru profesionistii mobili; pe telefoane, tablete si pe principalele platformele disponibile. Dynamics CRM 2016 oferă si posibilitatea de a crea aplicatii mobile centrate pe sarcini pentru a simplifica finalizarea activitătilor orientate către client, cum ar fi minutele sedintelor, care permite  scanarea datelor cu scopul de a crea o interactiunie proactivă si un control CRM vocal.

Pe parcursul lunii noiembrie, Microsoft a anuntat si data următoarei lansări a solutiei sale ERP, Microsoft Dynamics AX.

Serviciul PowerApps

Modul în care companiile îsi desfăsoară activitatea se schimbă, angajatii fiind mai mobili ca niciodată. Aplicatiile pentru consumatori au evoluat rapid, iar asteptările angajatilor au crescut pe măsură. Cu toate acestea, resursele limitate ale dezvoltatorilor arată că aplicatiile pentru companii nu au tinut pasul cu cererile angajatilor. De fapt, Gartner prevede că, “până în 2017, cererea pietei pentru servicii de dezvoltare a aplicatiilor mobile va creste de cel putin 5 ori mai rapid decât capacitatea internă a organizatiilor IT de a le furniza.” Abordând această situatie, Microsoft prezintă PowerApps, un serviciu conectat în sigurantă la sistemele companiei, care sprijină angajatii să-si creeze aplicatiile de care au nevoie si să le partajeze cu usurintă cu colegii de birou. Disponibil în modul Preview, PowerApps ajută companiile să creeze aplicatii diverse orientate către angajati, de la cea mai simplă aplicatie — cum ar fi un sondaj de opinie în rândul angajatilor — la aplicatii esentiale utilizate pe termen lung, care se conectează la sistemele LOB si serviciile cloud si functionează pe orice dispozitiv.

PowerApps oferă beneficii întregii organizatii:

Angajatilor. Creează rapid aplicatii care functionează pe orice dispozitiv, folosind interfata familiară Microsoft Office, fără a fi necesară editarea de coduri.
Dezvoltatorilor. Prezintă date si servicii care sprijină angajatii să inoveze si să creeze propriile aplicatii native pentru Web si mobil si API cu Azure App Service.
Profesionistilor IT. Gestionează datele companiei si partajează aplicatiile, într-un mod controlat si sigur.

PowerApps reduce timpul de implementare al aplicatiilor la doar câteva minute, având conexiuni de date încorporate către servicii SaaS precum Office 365, Dynamics, Salesforce, Dropbox si OneDrive, suplimentar fată de sistemele companiei implementate On Premise, ce includ SharePoint, SQL Server, baze de date Oracle, SAP si altele.

Serviciul oferă o experientă familiară, asemănătoare interfetei Office, pentru crearea de noi aplicatii pentru companii, sabloane pentru o pornire rapidă si un instrument de tip Visual Designer, pentru o automatizare a fluxului de lucru. Aceste se integrează usor cu instrumentele specializate ale organizatiei, cele implementate de dezvoltatorii profesionisti si de specialistii IT, astfel încât toată lumea să poată contribui la identificarea unui model de business mai agil.