Online-ul a generat un sfert din vanzarile unui retailer de piese auto, in 4 luni de utilizare a unui sistem integrat de e-commerce

La patru luni de la adoptarea unui sistem profesionist de e-commerce, comenzile online ale retailer-ului de piese auto Ro Group International au ajuns să genereze circa 25% din totalul vânzărilor companiei, potrivit Teamshare, una dintre cele mai importante platforme complet integrate de comerț electronic din România.

Ro Group International, importator și distribuitor piese auto și accesorii, anvelope și instalații GPL, a început colaborarea cu Teamshare în octombrie 2015. Soluția aleasă de această companie a vizat o platformă integrată cu sistemul ERP, plata online și marketplace. De atunci și până în prezent, magazinul online al distribuitorului de piese auto a ajuns să genereze 24% din totalul comenzilor, în contextul în care, potrivit reprezentanților Entelion Software - compania ce dezvoltă platforma Teamshare, până la demararea acestui parteneriat vânzările online ale Ro Group International erau, practic, inexistente.

Utilizarea platformei profesioniste de e-commerce a generat, pe de o parte, și creșterea valorii medii a comenzii cu 12%, datorită expunerii întregului portofoliu de produse, și, pe de altă parte, reducerea costurilor interne și a timpului mediu de procesare comenzi, de la 12 minute la 3 minute, conform datelor Teamshare.

”Odată cu creșterea ratei de adoptare a platformei de către revânzătorii Ro Group International, estimăm că într-un interval de alte 3-4 luni costurile operaționale ale distribuitorului vor scădea până la un plafon minim de 16%  din totalul vânzărilor. Din acel moment, eforturile se vor îndrepta către creșterea numărului de clienți și parteneri reselleri și a valorii medii a comenzilor. Softul de e-commerce implementat furnizează toate acele elemente de scalabilitate necesare atingerii acestor obiective”, declară Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvoltă platforma Teamshare.

După evoluția înregistrată de la adoptarea sistemului profesionist de e-commerce, distribuitorul de piese auto vizează acum extinderea la nivel regional, atât prin intrarea directă pe piața de retail, cât și prin canale de distribuție online, cum sunt marketplace-urile.

După implementarea sistemului profesionist de e-commcerce Teamshare, Ro Group International se numără inclusiv printre brandurile specializate pe piese și accesorii auto cu cele mai bune vânzări pe marketplace-ul eMAG.

”Următorul pas în proiect este accesarea piețelor externe din țările vecine, atât la nivel de creștere a rețelei de distribuitori, cât și prin vânzarea în eMAG Marketplace din Bulgaria și Ungaria”, explică Marius Panait.

În prezent, pentru atingerea tuturor obiectivelor propuse, se lucrează la realizarea a două versiuni ale site-ului Ro Group International în limbile bulgară și maghiară și urmează conectarea serviciilor de livrare cu compania de curierat DPD România.

Teamshare este o platformă de e-commerce integrată cu sisteme de contabilitate și gestiune ERP, care se adresează atât clienților business to business cât și business to consumer. Platforma este folosită în prezent de peste 200 de clienți din România și țări ca Marea Britanie, Franța, Austria sau Rusia. Teamshare este dezvoltată de Entelion Software, companie cu capital 100% autohton, prezentă pe piața din România din 2003.