70 de ani de la prima stewardesa la bordul aeronavelor Air France

In aprilie 1946, Air France a primit la bordul aeronavelor sale primele 11 femei insotitoare de bord. Astfel, anul acesta compania implineste 70 de ani de la primele zboruri operate cu suportul insotitoarelor de bord. Pana in 1946, echipajul auxiliar de la bordul aeronavelor companiei era asigurat de insotitori de bord barbati, recrutati in prima faza din personalul restaurantelor de lux din Paris.

In prezent, dintre cei 13.500 de insotitori de bord, peste 8.800 sunt femei. Ei reprezinta compania la nivel mondial si insotesc pasagerii de-a lungul zborului cu eleganta si profesionalism, ilustrand stilul francez de a calatori.

Insotitoare de bord „Housewife”

In 1938 primul insotitor de bord este angajat la Air France. Datorita zborurilor mai lungi, cum ar fi Paris - New York, care dura pana la 23 ore si 45 de minute, compania a consolidat forta de munca prin angajarea primelor stewardese. Dar ele nu au avut aceleasi sarcini cu omologii lor barbati. Insotitorii de bord pregateau mesele si le serveau pasagerilor, in timp ce misiunea insotitoarelor de bord era de a oferi o primire calduroasa la bord, precum si de a asigura bunastarea si confortul pasagerilor pe parcursul zborului.

Eleganta companiei aeriene

Primele uniforme ale insotitoarelor de bord au avut o infatisare foarte „militara”. Designerul Georgette Rénal a creat prima uniforma Air France in 1946. Aceasta a avut la baza: un costum, o rochie de vara si un palton. Uniforma a primit un stil mai feminim cinci ani mai tarziu, de la Georgette de Trèze. In anii `60, odata cu era jet, Air France i-a solicitat lui Christian Dior sa creeze o noua colectie. Apoi au urmat Balenciaga, Jean Patou, Nina Ricci, Carven si Christian Lacroix pana in anul 2005. Cei mai mari designeri au creat uniformele „haute couture”, care au subliniat importanta profesiei in relatiile cu clientii.

In anul 1955 intreaga echipa a fost in mod oficial numita echipaj de cabina. Aceasta a fost recunoasterea oficiala a unei profesii, care a devenit din ce in ce mai structurata. Odata cu sosirea jeturilor si a aeronavelor widebody, serviciul cu clientii a fost reproiectat. Lucrul in echipa s-a raspandit, iar fiecare membru al echipajului a fost repartizat intr-o zona a cabinei cu roluri si abilitati mai puternic definite. Cursurile despre siguranta si ajutor le-a permis sa mentina un nivel ridicat de competente si cunostinte a procedurilor de siguranta. Antrenamente in simulatoare, simulari de urgente, de prim ajutor si exercitii comune cu pilotii sunt doar cateva dintre exercitiile pe care echipajul de cabina trebuie sa le efectueze in mod regulat.

Air  France,  impreuna  cu  filiala  sa regională  HOP!, opereaza  1.500  de zboruri  zilnice  atat in  Franta,  cat  si in restul Europei si in intreaga lume. Flota sa cuprinde 348 de aeronave. Incepand cu anul 2004, AIR  FRANCE KLM este unul dintre cei mai mari jucatori in transportul aerian, la nivel mondial, si lider de piata pe zborurile lung-curier cu plecare din Europa. 

In  2014,  Air  France  si  KLM  au  transportat  87,3  milioane  de  pasageri.  Cele  doua  companii  aeriene  ofera, in prezent, clientilor acces la o retea care acopera 231 de destinatii in aproape 100 de tari prin hub-urile de la Paris-Charles de Gaulle si Amsterdam-Schiphol. Programul de fidelizare Flying Blue este lider in Europa si are peste 24.5  milioane  de  membri.  Air  France,  KLM  si  partenerii  lor,  Delta  si  Alitalia,  opereaza  cel  mai  mare  joint-venture trans-Atlantic, cu peste 250 de zboruri zilnice. Air France si KLM sunt companii membre ale aliantei globale SkyTeam care numara 20 companii aeriene membre si care ofera pasagerilor din intreaga lume acces la o retea globala de peste 16,323 de zboruri catre peste 1,052 de destinatii din 177 de tari.