Imobiliara SRL mizeaza pe dezvoltarea pietei si promoveaza brandul online

Piata imobiliara din Romania a inregistrat o crestere enorma in ultimii ani, dar specialistii estimeaza ca maturizarea pietei este inca destul de departe de conturare. Cererea este foarte mare pe piata, iar oferta pare ramasa mult in urma, context in care dezvoltatorii imobiliari isi accelereaza investitiile. Una dintre companiile importante din zona imobiliara este Imobiliara SRL, care recent a inceput sa isi sustina investitiile si prin promovarea unui brand unitar, in paralel cu brandurile individuale ale proiectelor. Mai mult - tendinta tot mai puternica in domeniu - Imobiliara SRL a ales sa mizeze puternic pe publicitate online. Silviu Iordache, Manager PR & Comunicare al companiei, a raspuns intrebarilor ziarului financiar exclusiv electronic www.SMARTfinancial.ro, dezvoltator al sub-brandului specializat www.SMARTestate.ro.

SMARTfinancial.ro: Pe ce tip de servicii este axata activitatea companiei Imobiliara SRL, in sectorul Real Estate, ce proiecte aveti in portofoliu si cum va pozitionati pe piata, ca specific?


Silviu Iordache: Imobiliara SRL este o companie tanara cu capital integral romanesc si privat. In 2004, actuala echipa manageriala a preluat compania si s-a specializat integral in anteprenoriatul constructiilor. Timp de un an, prioritatea numarul unu a fost formarea unei echipe de profesionisti si crearea unei baze tehnologice profesioniste. Ansambluri rezidentiale in Bucuresti sau apartamente de vacanta pe litoral (Neptun, Olimp) si la munte (Sinaia, Predeal) reprezinta o carte de vizita prin care compania se recomanda de la sine.

Un alt segment solicitat este cel din sectorul cladirilor de birouri si al spatiilor comerciale. La ora aceasta au fost date in folosinta trei proiecte comerciale (tip mini-mall) in Saturn (Saturn mall - str. Greenport, Saturn), Venus (Venus mall - acces plaja Venus) si Neptun (Teatrul de vara Neptun) si suntem in discutii pentru dezvoltarea unui proiect de anvergura.

In prezent, compania este in curs de finalizare a doua proiecte rezidentiale in zona Hotelului Marriott. Investitia este estimata la aproximativ 20 milioane de euro, cele doua proiecte fiind parte din planul de reabilitare a zonei. Inca de la infiintare, Imobiliara SEL s-a pozitionat pe segmentul mediu - lux prin dotarile standard oferite si prin calitatea finisajelor. Calitatea si termenele sunt atu-urile pe care compania Imobiliara a inteles sa le ofere clientilor sai.

Dintre proiectele rezidentiale aflate in derulare, in acest moment, putem enumera: Creanga Apartments, Sirenelor Apartments, Cameliei Apartments, Vila Irimescu, Predeal Ski Apartments, Neptun Private Suites, Club Bosco, Neptun Plaza. Proiecte cladiri birouri: White Offices (Str. Varnali, zona Mc Donalds Buzesti, Bucuresti) si Pache Offices (Str. Pache Protopopescu, Bucuresti).

 

SMARTfinancial.ro: Pe ce segment ati remarcat cele mai bune vanzari - rezidential clasic sau apartamente de vacanta? Cum credeti ca se va dezvolta piata pe aceste doua dimensiuni?

 

 Silviu Iordache: Segmentul cel mai solicitat il reprezinta apartamentele rezidentiale clasice. Daca luam in calcul doar Bucurestiul, dar acest fenomen tinde sa se generalizeze, cererea este mai mare decat oferta. In opinia noastra in urmatorii 5 ani vanzarile vor mentine o linie ascendenta. Se observa o crestere senmificativa a cererii si in zona apartamentelor de vacanta. Zonele premium Predeal, Sinaia si Neptun ocupa primul loc in preferintele clientilor.


SMARTfinancial.ro: Care zone ale Bucurestiului credeti ca urmeaza sa fie cel mai bine exploatate din punct de vedere al investitiilor imobiliare - pe de o parte in sectorul rezidential si pe de alta in sectorul de spatii de birouri?


Silviu Iordache: In Bucuresti se dezvolta, la ora actuala, doua tipuri de proiecte rezidentiale: cele de tip mediu (mai accesibile din punct de vedere al preturilor, dar situate in zonele de cartiere) si cele de tip premium (preturi mai ridicate, finisaje standard ridicate, dezvoltate in zonele centrale si ultracentrale ale Bucurestiului).

Compania Imobiliara SRL imbina doua necesitati, proiecte premium prin finisaje la cele mai inalte standarde cu preturi accesibile si modalitati de plata foarte flexibile.

In cazul spatiilor de birouri, oferta, in viziunea noastra, pentru urmatorii 10 ani, va fi axata in principal catre spatiile de la marginea Bucurestiului, in cadrul complexelor multifunctionale, de dimensiuni mari si foarte mari, existand totodata un interes important si pentru zona ultracentrala. Totusi, compania noastra are in vedere, pentru viitorii 2 ani, dezvoltarea unor spatii dedicate birourilor, in locatii ultracentrale.

 

SMARTfinancial.ro: Ce strategie are Imobiliara SRL pentru publicitate & marketing, in ce medii va promovati si ce asteptari aveti din publicitate - doriti sa promovati un brand in Real Estate sau este mai avantajos sa promovezi vanzari directe?

 

Silviu Iordache: Dezvoltarea rapida a companiei a atras de la sine necesitatea dezvoltarii unui brand cu personalitate. Am inteles ca promovarea este un segment important in dezvoltarea unei companii si trebuie tratat cu toata seriozitatea. In acest sens s-a conturat strategia de pozitionare si stabilirea celor mai eficiente canale de comunicare. Comunicarea eficienta a unui brand de Real Estate aduce de la sine si promovarea unei vanzari directe, ele nu pot fi despartite.

La aceasta ora colaboram cu una dintre companiile specializate pe rebranding si pentru inceput am decis sa punem accent pe comunicarea online. Refacerea site-ului www.imobiliarasrl.ro a reprezentat primul pas spre promovare. Relansarea site-ului a fost si inceputul campaniei de promovare on-line. Am ales parteneri consacrati, capital.ro, zf.ro, smartfinancial.ro si altii, care ne-au ajutat sa promovam mesajul brandului Imobiliara.

 

 SMARTfinancial.ro: De ce ati ales sa va promovati si in mediul online in cea mai recenta campanie?

 

Silviu Iordache: Piata publicitatii on-line in Romania a crescut in ultimii ani si nu in ultimul rand ofera o dinamica de care brandul Imobiliara are nevoie. Ne-am propus in prima faza atingerea unui public tinta din categoria mediu / high si internetul ne-a oferit solutia cea mai eficienta pentru promovarea mesajului nostru.


SMARTfinancial.ro: Ce proiecte aveti pentru viitor si pe ce sector veti investi in mod special?


Silviu Iordache: Compania Imobiliara SRL va continua sa puna accent pe calitate si tehnologie. Linia investitiilor se vor mentine la nivelul ansamblurilor rezidentiale. Prevedem ca pe viitor vom dezvolta mai mult segmentul caselor de vacanta si imobilelor dedicate segmentului business.


SMARTfinancial.ro: Cum apreciati piata de constructii de apartamente noi - se vor vinde in continuare apartamentele spatioase pentru clasa mijlocie sau vor exista si mai multe proiecte de garsoniere si apartamente de dimensiuni mai mici, care sa concureze direct apartamentele vechi supra-evaluate momentan?

 

Silviu Iordache: Piata apartamentelor noi este in continua crestere. Este foarte adevarat, conform ultimelor studii, ca cererea cea mai mare este inregistrata la apartamentele mai mici, care se vor un inlocuitor al locuintelor din blocurile vechi, ele beneficiind de o mai buna administrare a spatiului locativ, terase si logii generoase, diferenta de pret fiind nesemnificativa. Intr-adevar, locuintele clasice, sunt supra-evaluate in acest moment, datorita cererii foarte mari pentru spatii de locuit. Noi preconizam, pentru urmatorii 5 ani, o scadere a pretului pentru aceste apartamente, ca urmare a scaderii cererii aferente.

 

SMARTfinancial.ro: Cum credeti ca va arata piata imobiliara in Romania in 2010 - ce schimbari vor fi fata de prezent, atat la nivel de oferta, cat si la nivel de preturi, tendinte, orientare a clientilor? Si unde se va situa Imobiliara SRL in acest context?

 

Silviu Iordache: Credem ca in urmatorii 5 ani investitiile in domeniul constructiilor vor continua sa creasca. Bucurestiul este de nerecunoscut, se schimba arhitectura orasului si se contureaza tot mai clar linia de demarcatie intre zonele de locuit si cele de business. Tendinta clientilor va fi din ce in ce mai mare orientata catre calitate. In momentul in care nevoia pietei de spatiu locativ va scadea, automat concurenta intre companii va fi la nivel de calitate. Se va pune tot mai mult accent pe pozitionarea imoblilului, a vecinatatii si probabil si pretul versus calitate, va fi factor hotarator.

 

Compania Imobiliara SRL a constientizat acest fapt, pasul fiind semnarea cu prestigioasa companie de audit si certificare SGS, in vederea obtinerii certificarii ISO 9001:2000, referitoare la standardul managementului si a calitatii. Imobiliara isi propune ca si peste 10 ani sa ramana aceeasi companie care pune accent pe resursa umana fara de care nu poti sa te dezvolti. Dezideratul de calitate a fost o prioritate de la bun inceput in tot cee a ce am construit pana acum. Pe viitor ne intereseaza sa integram noutatile tehnologice in procesul muncii. Dorim sa usuram mai mult munca oamenilor pe santiere si sa crestem nivelul de eficienta.

 

Razvan Iancu, Redactor SMARTfinancial

SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©