Servicii foto cu plata online, o afacere cu istoric: FotoPrint.ro - interviu exclusivServicii foto cu plata online, o afacere cu istoric: FotoPrint.ro - interviu exclusiv

Tibor Jakab-Barthi, reprezentant al magazinului online www.FotoPrint.ro, a raspuns intrebarilor ziarului financiar exclusiv electronic www.SMARTfinancial.ro, intr-un interviu realizat cu sprijinul Gecad ePayment. www.FotoPrint.ro este un magazin de nisa, specializat in servicii foto, care accepta plata prin card a comenzilor si are deja un istoric, mai multi ani de functionare.

SMARTfinancial.ro: De cand dateaza afacerea Fotoprint.ro?

Tibor Jakab-Barthi: Serviciul FotoPrint.ro a fost lansat in octombrie 2004. Ideea se conturase si dezvoltase de cateva luni, insa am cautat in acest interval o alternativa la plata prin ramburs. Am dorit sa oferim clientilor nostri si alta optiune pentru plata, mai comoda si mai simpla.

SMARTfinancial.ro: Cum v-ati hotarat sa intrati in afaceri online si sa permiteti si plata prin card bancar?

Tibor Jakab-Barthi: Am avut mereu convingerea ca internetul ofera posibilitati nebanuite de a face afaceri, de a oferi un plus de valoare serviciilor pe care le oferim clientilor. FotoPrint.ro s-a conturat din start ca un serviciu perfect pentru mediul online. Stiam ce avant are e-commerce-ul in afara tarii si eram sigur ca nu va intarzia sa apara pe piata autohtona. Intr-o societate informationala, cum este cea in care traim astazi, e-commerce-ul nu poate lipsi. Asadar, nu a existat nici un moment intrebarea "Sa oferim sau sa nu oferim solutii de plata online". A fost o problema de cand, nu de daca. Practic, am asteptat sa apara solutia si procesatorul care sa garanteze securitatea tranzactiilor, care sa convinga consumatorii de beneficiile si siguranta mediului online. As putea spune ca am asteptat sa apara ePayment.

SMARTfinancial.ro: Cum a evoluat Fotoprint.ro in acesti ani?

Tibor Jakab-Barthi: Numarul clientilor si volumul vanzarilor este in crestere. Desi camerele foto digitale ofera performante mai mari fata de aparatele foto clasice, omul a ramas fidel fotografiilor tiparite, pe care sa le faca cadou, sa le puna in rama in casa sau la birou. Atfel, se pastreaza un grad de apropiere fata de persoanele dragi pe care stocarea digitala nu il poate oferi. Serviciul nostru ajuta clientii sa ramana aproape de cei dragi, cu resurse minime, atat financiare cat si de timp. Cresterea pe care am inregistrat-o in ultima perioada ne-a determinat sa introducem servicii si produse noi. Dezvoltarea ofertei FotoPrint este o preocupare constanta.

SMARTfinancial.ro: Cam cati clienti din totalul celor care utilizeaza serviciile Fotoprint.ro platesc online cu cardul?

Tibor Jakab-Barthi: Procentual, in continuare plata electronica reprezinta mai putin de 50%. Multi clienti prefera plata la ramburs, insa inregistram cresteri semnificative in zona platilor online. Campaniile de informare derulate de GECAD ePayment si de alte institutii implicate in segmentul e-commerce au ca rezultate educarea utilizatorilor finali care au inceput sa aiba din ce in ce mai multa incredere in platile online prin card bancar. Cred ca intr-un viitor nu foarte indepartat procentul acesta se va modifica, in directia cresterii ponderii platilor prin card.

SMARTfinancial.ro: Din ce zona a tarii sunt cei mai multi clienti? Aveti comenzi si din strainatate?

Tibor Jakab-Barthi: Asa cum se intampla cu toate tehnologiile mai noi, Bucurestiul ramane cea mai importanta piata si pentru noi. Avem insa clienti si in tara, mai ales in orasele mari. Desi majoritatea comenzilor provine din Romania, cu livrare in tara sau in afara, Spania, Italia sau Islanda, avem un numar destul de mare de clienti din afara, din tari precum Italia, Spania, SUA, care trimit poze in Romania. Pe masura ce numarul persoanelor plecate la munca peste hotare creste, ne asteptam sa creasca si numarul comenzilor din afara tarii.

SMARTfinancial.ro: Care sunt produsele/serviciile cele mai solicitate la Fotoprint.ro?

Tibor Jakab-Barthi: Cel mai solicitat serviciu este procesarea foto, dupa care urmeaza produsele personalizate (tricouri, cani).

SMARTfinancial.ro: Este piata serviciilor foto aglomerata? Credeti ca vor mai aparea jucatori importanti in viitorul apropiat?

Tibor Jakab-Barthi: Piata este destul de aglomerata, insa in cea mai mare parte este alcatuita din firme mici. Firmele mari abia acum incep sa apara in Romania. Cred ca in urmatoarea perioada vom asista la o modificare a pietei. Firmele mici au trei optiuni: fie se reorganizeaza, isi imbunatatesc oferta si aduc servicii noi pentru a rezista, fie vor fi achizitionate de catre firmele mai mari, daca au potential, fie pur si implu vor da faliment.

SMARTfinancial.ro: Cum intentionati sa dezvoltati magazinul online in viitorul apropiat?

Tibor Jakab-Barthi: Suntem inca in discutii pe marginea acestui subiect. In principal suntem interesati de parteneriate cu investitori care sa ne ofere forta necesara extinderii.

SMARTfinancial.ro: Ce credeti ca este mai important in comertul pe Internet - brandul, pretul, tipul de serviciu prestat, livrarea prompta, calitatea relatiei cu clientii?...

 

Tibor Jakab-Barthi: Pretul, livrarea prompta, relatia cu clientii in egala masura. Pretul ramane un criteriu important de alegere a unui furnizor insa serviciile auxiliare, precum livrare rapida si relatia cu clientii, sunt foarte importante. Prin natura ei, poza are semnificatie emotionala, iar clientii sunt nerabadatori fie sa primeasca, fie ca pozele sa ajunga repede la destinatie. Daca livrarile intarzie, pretul bun nu iti va pastra portofoliul de clienti.

 

Interviu realizat de SMARTfinancial.
SMART financial - www.SMARTfinancial.ro
©