Interesul consumatorilor pentru online a crescut cu 30% in perioada premergatoare Craciunului 2007, potrivit Etarget
Urmând tendinţa generală a pieţei româneşti de comunicare online, magazinele online s-au orientat şi ele către dezvoltarea de identităţi în mediile interactive, conştientizând potenţialul acestora şi beneficiile evidente ale unei comunicări eficiente şi bine direcţionate. Odată cu dezvoltarea pieţei, nevoile companiilor se îndreaptă către zone specializate şi bine definite, atenţia acestora începând să se focuseze pe calitatea şi fidelizarea vizitatorilor.

Statisticile realizate de Etarget au demonstrat că începând cu cinci săptămâni înaintea Crăciunului 2007, interesul consumatorilor pentru informaţiile online a crescut cu 30%. Mai simplu spus, shoppingul online câştigă teren în perioada sărbătorilor de iarnă. Motivul: oferta de cadouri este generoasă, iar preţurile variază.

După cum reiese din alte 4 studii efectuate la nivel internaţional, pentru Crăciunul 2008 consumatorii de pe internet vor fi şi mai activi decât în ceilalţi ani, preconizându-se vânzări uriaşe în rândul magazinelor online. Acest comportament se datorează în special trend-ului ascendent pe care îl inregistrează shopping-ul online, denumit si shopping-ul inteligent. În scopul de a găsi oferta cea mai bună, consumatorii vor regăsi informaţiile dorite acolo unde au acces rapid - pe internet.

Mai mult, au apărut bloguri şi site-uri specializate unde sunt prezente magazinele şi perioadele de discount, care dau totodată sfaturi în legătură cu achiziţionarea cadoului potrivit, despre cum să îl cumpere şi de unde anume. Şi comercianţii clasici care ţintesc segmentul mediu au identificat aceste obiceiuri de consum. Se pare că promovarea online se face tot mai simţită şi pe tărâmurile româneşti, ceea ce înseamnă că la distanţă de doar un click se află până şi cele mai ascunse dorinţe în materie de shopping.

O modalitate prin care multe magazine online îşi pot mări substanţial vânzările este publicitatea contextuală, care oferă o serie însemnată de avantaje clientului, la preţuri extrem de mici. Promovarea magazinului online ţinteşte exact publicul interesat, modul în care acest tip de publicitate operează fiind foarte simplu.

Etarget este unul dintre furnizorii de publicitate contextuală care au adus în 2007 acest concept şi în România. Piaţa de advertising online a crescut semnificativ în ultimii ani, unul dintre motivele care au determinat această creştere fiind şi faptul că publicitatea pey-per-click este extrem de ieftină. Marele ei avantaj este că advertiserul plăteşte doar atunci când cineva dă click pe link-ul respectiv.

Dacă nimeni nu dă click pe anunţ, advertiserul nu este obligat să plătească. În acest mod, advertiserul are garanţia că mesajul său ajunge la persoana cea mai interesată de anunţ, adică la publicul său ţintă. Un alt atu al acestui tip de publicitate este faptul că frazele/cuvintele sponsorizate menite să poziţioneze website-ul în topul linku-rilor afişate de motorul de căutare pot fi modificate cu uşurinţă.

SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©