Romanii iubesc berea - campanie lansata de Berarii Romaniei
Membrii Asociaţiei „Berarii României” - Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries - vorbesc acum cu o singură voce, asumându-şi un profund angajament pentru dezvoltarea culturii berii în următorii trei ani. "Românii iubesc berea este o dovadă că producătorii de bere sunt aici pentru a rămâne şi pentru a investi în România pe termen lung", a declarat Jan Derck van Karnebeek, Preşedintele Asociaţiei „Berarii României”.

Campania este fundamentată pe 3 piloni principali, conţinând: o campanie adresată consumatorilor, prin activităţi media dezvoltate pe conceptul că momentele plăcute din viaţă merg bine cu o bere; cel de-al doilea pilon este cel de relatii publice, menit să dezvolte şi să sublinieze mesajele adresate consumatorilor prin explicarea caracteristicilor produsului bere, iar a treia, foarte importantă pentru berari, constă în programe de responsabilitate socială („Realitatea se schimbă când conduci în băut”, un program adresat şoferilor şi „Alcoolul nu te face mare”,  un proiect pentru adolescenţii din România).

“Aceste trei componente sunt unite printr-un mesaj unic: consumată cu moderaţie, berea oferă un gust minunat şi o experienţă plăcută consumatorilor. Berea face parte dintr-un stil de viaţă sănătos şi modern dacă este consumată responsabil”, a adăugat Jan Derck van Karnebeek.

Campania media, al cărei concept creativ este dezvoltat de Tempo, se va derula pe tot parcursul acestui an, conţinând comunicarea TV şi în presa scrisă în perioada mai -iulie, şi o componenta on-line, până la sfârşitul anului. Cele două execuţii TV evidenţiază faptul că berea este o experienţă plăcută, care aduce oamenii împreună, iar campania online ii invita pe consumatori pe profilul facebook.com/iubescberea unde pot găsi aplicaţii atractive şi interactive.

“Berea este mai mult decât o băutură fabricată din ingrediente naturale – orz, hamei, drojdie şi apă”, potrivit lui Jeff Evans, un reputat editor britanic, autor al mai multor cărţi şi ghiduri despre bere. “În Europa, berea este asociată cu convivialitatea. Acest lucru este cu atât mai adevărat în România, o ţară latină ai cărei oameni apreciază foarte mult prietenia şi timpul petrecut împreună la un pahar de bere”, spune Evans.

Jeff Evans este scriitor britanic specializat pe tema berii, membru al British Guild of Beer Writers (Asociaţia britanică a scriitorilor despre bere). A scris şapte ediţii ale Good Bottled Beer Guide, precum şi The Book of Beer Knowledge şi A Beer a Day. Jeff este reporter permanent specializat în domeniul berii, la tastingbeers.com (fosta revistă Beers of the World) şi All About Beer din SUA. Jeff scrie pentru publicaţii precum What's Brewing, Off Licence News, Morning Advertiser, Restaurant, Brewers' Guardian şi Class.

Asociaţia „Berarii României” a fost înfiinţată în 2004 şi include cinci dintre cei mai mari producători de bere din România: Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries.