transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar 28-03-2024 4.5892 lei 4.971 lei

 



A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

Inele de logodna

Imobiliare, real estate

cosuri cadou Gourmetgift

Laronef

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Servicii curatenie Cluj

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
Stocheaza documente in cloud


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 25-02-2014

Piata leasingului financiar in Romania la 31 decembrie 2013

Piata leasingului financiar in Romania la 31 decembrie 2013

La 31.12.2013, piata de leasing financiar din România a înregistrat un volum total nou finantat în valoare de 1 243 milioane Euro, în scădere cu 9% fată de aceeasi perioadă a anului 2012.

Finantările acordate în anul 2013 s-au îndreptat către cele trei domenii traditionale pentru leasingul financiar: cel al mijloacelor de transport  care păstrează o pondere majoritară de 71% (879 milioane Euro), cel al echipamentelor destinate diverselor sectoare ale economiei cu  pondere de 25% (315 milioane Euro) si  sectorul imobiliar cu o pondere de  4% (49 milioane Euro). 

Finantarea mijloacelor de transport indică păstrarea unui interes relativ constant al finantatorilor pentru sectorul autoturismelor (55%). Se remarcă, în comparatie cu aceeasi perioadă a anului 2012, o crestere de 6% în finantarea vehiculelor comerciale grele (peste 3,5 tone - 30%),  în timp ce finantarea vehiculelor comerciale usoare (sub 3,5 tone - 13%) înscrie o scădere cu 1% fată de aceeasi perioadă a anului 2012. La această categorie se înregistrează o pondere de 2% în finantarea altor categorii de mijloace de transport. În contextul in care piata auto a înregistrat scăderi semnificative în anul 2013  dependenta finantărilor în leasing de această piată poate fi un motiv obiectiv, care a afectat negativ si direct totalul volumului de finantări noi în leasing la nivel national.

În concordantă cu cresterea economiei nationale sustinută de productia agricolă si cresterea exporturilor, finantările în leasing financiar s-au dovedit a fi un sustinător consecvent al necesarului de finantare al acestor sectoare. Astfel, în comparatie cu anul 2012, anul 2013 a înregistrat o crestere a finantării echipamentelor agricole de la 14% la 23%, în trend similar cu finantarea echipamentelor destinate industriei de prelucrare a lemnului (crestere de la 3% la 4%), cu finantarea  industriei  alimentare (crestere  de la 2% la 5%) si a service-urilor auto (crestere de la 1% la 3%). Cresterea ponderii finantării service-urilor auto este în concordantă cu tendinta de îmbătrânire a parcului auto la nivel national accelerată de instituirea timbrului de mediu si scăderea achizitiilor de vehicule noi.

Aceste reorientări ale finantărilor dovedesc rolul de sustinere pentru cresterea economică pe care leasingul financiar îl are, mai ales în sectorul IMM-urilor.

În aceeasi dependentă de evolutia generală a sectoarelor economiei românesti, ponderea finantării altor industrii este în scădere după cum urmează: sectorul constructiilor de la 22% la 17%, industria metalurgică de la 9% la 8%, finantarea tehnologiei din domeniul energiei de la 19% la 14%. Este util sa remarcăm faptul că în comparatie cu anul 2012 când sectorul energetic a înregistrat crestere, anul 2013 prezintă o scădere în acest domeniu ca urmare a modificărilor legislative aferente sectorului energetic.

Finantarea celorlalte sectoare ale economiei păstreaza o pondere relativ constantă.  Sectorul imobiliar mentine minimul istoric din 2012 fiind, si acesta, în concordantă cu contextul general al pietei imobiliare din România.

Clientii persoane juridice au atras cea mai mare pondere (97%) din totalul finantărilor, în crestere cu 9% fată de aceeasi perioadă a anului 2012, urmati de persoanele fizice (3%). Estimăm că implementarea regulilor impuse prin Regulamentul 17 al BNR începând cu luna ianuarie 2013 este un criteriu ce a condus la scăderea volumului finantărilor destinate persoanelor fizice. Din păcate, parteneriatul public – privat înscrie o pondere de 0% indicând lipsa de apetit al autoritătilor publice pentru acest model de finantare a proiectelor de investitii la nivel national.

Durata de finantare cea mai des întâlnită este de 4-5 ani (29%), urmată de 3-4 ani (24%), 2-3 ani (20%), 5-7 ani (10%), 1-2 ani (9%), 1 an (4%) si 7-15 ani (4%). Această ultimă perioadă este caracteristică finantării sectorului imobiliar.

Cea mai mare cotă de piată este înregistrată de firmele de leasing financiar  subsidiare  băncilor, cu 65% din total, urmat de cele captive producătorilor cu 20% si de companiile de leasing financiar  independente, cu 15%.

ALB reprezintă 88% din piata de leasing financiar din România. ALB este membră a Federatiei Europene a Asociatiilor Societătilor de Leasing – Leaseurope si coordonează Grupul de lucru CEE al Leaseurope prin Secretarul General.

.


 » Adauga comentariul tau Comentarii 
 
 
» adauga
cheap backlinks
QtMBPx I appreciate you sharing this post.
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar