KIWI Finance a realizat un studiu cu privire la criteriile de alegere ale unui credit si perceptia clientilor despre piata creditelor, prin intermediul unui chestionar online cu răspunsuri multiple, derulat în perioada iulie - decembrie 2012.
Asa cum era de asteptat, 87% dintre respondenti au ales dobânda ca fiind cel mai important criteriu în alegerea ofertei de finantare, 83% dintre intervievati pun pe locul doi importanta valorii ratei lunare si 79% suma pe care o rambursează la finalul perioadei de creditare.
Interesant însă este că pentru clienti este mai important ca băncile să îsi respecte termenele de răspuns promise (79%) si să comunice transparent pe parcursul analizei dosarului de credit (69%) decât reputatia băncii ( 55%) sau rapiditatea cu care acordă credite (63%).
72% dintre români consideră încă ridicat costul creditului, în timp ce 28% consideră actualele costuri rezonabile sau scăzute.
“Contrar perceptiei generale, costurile creditelor destinate persoanelor fizice sunt la un minim istoric, cu tendintă generală de scădere. În prezent DAE (Dobânda Anuală Efectivă) minim pentru un credit ipotecar în euro este de 5%, iar cel mediu este de 6,4%, valoare cu 1,1 puncte procentuale mai scăzută decât valoarea medie înregistrată în aceeasi perioadă a anului trecut, scăderea fiind generată în principal de diminuarea valorii indicelui Euribor”, a declarat Anca Bidian, CEO KIWI Finance.
În privinta gradului de încredere în sursele de informare pentru accesarea unui credit, este de remarcat că, în afara brokerilor de credit cu 85% si a băncilor cu 80%, internetul ca si sursă de informare, cu un procent de 66% prezintă o încredere semnificativ mai mare decât mediile convenionale de informare (rudele si prietenii, liderii de opinie, publicatiile, televiziunea si materialele publicitare).
Întrebati la cine apelează atunci când hotărăsc să acceseze un credit, acestia au răspuns că intră în sucursalele băncilor (55%), aplică online (50%), apelează la brokerii de credite (40%) si urmează recomandările rudelor/prietenilor (6%).
“Este al 4-lea an consecutiv în care facem acest studiu si remarcăm faptul că brokerajul de credite a devenit o optiune reală în rândul clientilor si câstigă credibilitate de la un an la altul.
Accesarea serviciilor de consultantă, informare si asistentă pentru solutii de creditare arată o maturizare a pietei, mai multă grijă si atentie din partea clientilor în optiunile de finantare si validarea unei industrii cu un potential încă foarte mare în România”, a completat Anca Bidian.
Studiul “Cum îsi aleg românii creditul” a fost realizat de KIWI Finance în perioada iulie – decembrie 2012 în mediul online, 6 întrebări cu răspunsuri multiple, pe un esantion de 1350 de persoane, mediul urban, cu venituri cuprinse între 1.500 si 4.500 de lei.
KIWI Finance este lider pe piata de brokeraj bancar din România si a fost înfiintată la sfârsitul anului 2003. În prezent detine o retea teritorială de 33 de sucursale si francize în toată tara. De la înfiintare si până în prezent, brokerul a intermediat credite în valoare de aproape 650 de milioane euro la peste 130.000 de clienti..