Producătorul autohton de materiale de construcţii Baumix anunță intrarea pe profit și creșterea EBITDA, în ciuda unei piețe în scădere. Pentru primele 9 luni Baumix raportează un profit de 770.000 lei și estimează că va încheia anul pe plus, cu un profit net de circa 400,000 lei.
“2010 ne-a adus un challenge deosebit din punct de vedere managerial, fiind probabil anul cel mai greu din istoria companiei. Ne-am confruntat, cu alte cuvinte, cu o scădere de 30% a pieței față de 2009, un context concurențial caracterizat de practici de dumping și atacuri neconcurențiale, lipsa unor dezvoltări imobiliare importante și programe de anvelopări încetinite și chiar anulate către sfârșitul anului.”, a declarat Augustin Russu, Director General Baumix.
Strategia Baumix pentru 2010 a inclus: dezvoltarea parteneriatului cu rețelele de bricolaj, Baumix fiind pe locul doi ca volum în majoritatea rețelelor în care este prezent. De-a lungul anului 2010 Baumix şi-a extins prezenţa în toate reţelele de bricolaj; eficientizarea costurilor operaționale și a procesului de producție, prin relocarea fabricii de la Gherla în Ploiești și creșterea cu 40% a productivității; îmbunătățirea structurii generale a costurilor, cu scopul creșterii profitabilității companiei; investiții în modernizarea echipamentelor din ciclu de producție cu scopul creșterii randamentului și asigurării unei calități ridicate a produselor, investițiile atingând suma de peste 600.000 lei în primele 9 luni; investitii în resursa umană, prin activități de teambuilding și CSR ce s-au ridicat la circa 300.000 lei.
“Pentru Baumix a fost clar că în 2010 trebuie să creștem profitabilitatea chiar dacă acest lucru a însemnat sacrificarea într-o măsură a cifrei de afaceri, care a scăzut mai puțin decât piața, dar a scăzut.”, a declarat Augustin Russu, Director General Baumix.
Cifra de afaceri Baumix estimată pentru 2010 este de 30.700.000 lei, în scădere cu 15% față de 2009, cu un EBITDA în creștere de 25% fata de anul 2009, reprezentând 9% din cifra de afaceri pentru 2010.
Pentru 2011 compania își propune creșterea cifrei de afaceri până la nivelul lui 2009, respectiv 36.000.000 lei, focusul principal menținându-se însă pe creșterea continuă a profitabilității, optimizarea costurilor operationale, menținerea și îmbunătățirea constantă a calității produselor, extinderea la nivel național și diversificarea canalelor de distribuție, atât în retail cât și în key account.
“Nu credem în redresarea pieței în 2011. Așteptăm primele semnale pozitive de pe piața materialelor de construcții grosiere, care vor atrage, în decurs de câteva luni și creșterea pieței de mortare. Sperăm ca 2012 să aducă stabilitate și poate o creștere de 5%.” a mai declarat Augustin Russu, Director General Baumix.
Baumix este unul dintre cei mai importanţi producători de materiale de construcţii, unicul producător din România și Europa de tencuială decorativă în stare uscată, colorată în masă, prezent pe piaţa din România încă din 2003. Compania are la ora actuală șase linii de producţie la Ploieşti cu o capacitate de producţie de 35.000 tone lunar.
Baumix oferă clienților săi produse la standarde europene, prin folosirea de materii prime din afara țării, a celor mai performante tehnologii de producție și a celui mai inovativ laborator de cercetare-dezvoltare.
.