Cemacon încheie primul trimestru din 2016 cu o cifră de afaceri de aproximativ 11 milioane lei, peste nivelul bugetat. Veniturile operationale, nete de impactul restructurării pentru anul de referintă - 2015, au crescut cu 22% în anul 2016, în timp ce cheltuielile operationale au crescut cu 25%, ca urmare a operării liniei de productie Zalău, activitate repornită în martie 2015. Marja de profit s-a mentinut constantă fată de primul trimestru din 2015, EBITDA crescând valoric cu 5%, în conditiile operării la capacitate maximă a ambelor fabrici. Eficienta operatională, cumulată cu implementarea restructurării datoriilor bancare în 2015, a influentat pozitiv indicatorii financiari, astfel că gradul de îndatorare s-a micsorat considerabil, iar lichiditatea a crescut.
“După ce am crescut business-ul semnificativ, triplând cifra de afaceri si cota de piată în ultimii 5 ani, Cemacon a ajuns acum în etapa consolidării, când ne propunem cresteri mai moderate – un plus de 13% a cifrei de afaceri - generate de o vânzare naturală si profitabilă a produselor din portofoliu.”, a declat Liviu Stoleru, CEO si Presedinte al Consiliului de Administratie Cemacon.
Cifra de afaceri înregistrată în primul trimestru din 2016 este cu 5% mai mică decât cea înregistrată în perioada anterioară, fapt datorat politicii comerciale a companiei, care urmează sezonalitatea sectorului si tinteste consolidarea cotei de piată si maximizarea marjelor, asigurând astfel dezvoltarea într-un mod sustenabil pe termen mediu si lung.
“Prin abordarea comercială si pozitionarea produselor EVOCERAMIC din ultimii ani, am reusit să generăm cerere, care să ne permită să operăm la capacitate maximă ambele facilităti de productie. Am creat o companie puternică, ce are cel mai competitiv portofoliu din piată, am ajuns să avem un nivel ridicat de notorietate, care, corelate cu evolutia crescătoare a pietei, ne asigură premisele pentru a atinge obiectivele pentru anul 2016.
Pe termen mediu, pentru sustinerea ritmului de crestere, vizăm oportunităti de extindere a gamei de produse, cu solutii cât mai eficiente pentru utilizatori.”, a declat Liviu Stoleru, CEO si Presedinte al Consiliului de Administratie Cemacon.
Pentru anul 2016, Cemacon îsi propune: Cresterea cifrei de afaceri cu minim 13%; Consolidarea cotei de piată la nivel national; Valorificarea activelor neproductive detinute; Valorificarea oportunitătilor de crestere din piata materialelor de constructii, pentru a asigura dezvoltarea business-ului pe termen mediu si lung.
CEMACON SA ocupă locul al II-lea in topul producătorilor de blocuri ceramice din România si unul dintre liderii pietei din Transilvania. Compania operează cea mai modernă si mai mare capacitate de productie din România cu produse inovatoare, care aduc plus-valoare utilizatorilor, obtinute la costuri de productie foarte competitive.
CEMACON SA este companie listată la Bursa de Valori Bucuresti si detinută, preponderent, de actionari institutionali, fonduri de investitii românesti si străine; managementul companiei este unul profesionist, independent si cu puternică expertiză de sector..