|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 01-02-2011 |
Cesarom vizeaza dublarea ratei de crestere in 2011, pe o piata in scadere
Alte stiri la aceasta categorie
Cesarom, liderul pieţei autohtone de plăci ceramice, mizează în acest an pe dublarea ratei de creştere a cotei de piaţă în condiţiile în care aceasta va raporta o scădere cu un procent de 10%, similar celui din 2010.
Cel mai mare producător de plăci ceramice de pe piaţa locală mizează în 2011 pe o creştere de 4 procente a cotei de piaţă, de la 38% în 2010, la 42% în acest an. De asemenea, Cesarom estimează menţinerea cifrei de afaceri la nivelul anului trecut. În 2010, compania a înregistrat un business de 38,5 milioane de euro, în creştere cu 10% comparativ cu anul precedent.
„Interesul în creştere pentru produsele din potofoliu, lansarea celor şase noi colecţii şi majorarea numărului de parteneri la nivel naţional vor contribui la avansul cotei de piaţă în acest an”, a declarat Eduard Măcărescu, Directorul de Operaţiuni al Cesarom.
Acesta a subliniat, de asemenea, că planurile Cesarom pentru 2011 vizează ieşirea la export pe noi pieţe, precum Marea Britanie, Franţa şi Germania. În acest an compania are în plan menţinerea exporturilor la aproximativ 5% din totalul cifrei de afaceri. Anul trecut, plăcile ceramice produse în România au pătruns pe rafturile magazinelor din Bulgaria, Finlanda, Serbia, Republica Moldova şi Slovacia.
În ceea ce priveşte piaţa locală de plăci ceramice, oficialul Cesarom estimează că aceasta va înregistra în acest an un recul de 10%, similar celui din 2010. Anul trecut, conform estimărilor celui mai mare jucător autohton de profil, piaţa a raportat o valoare de 100 de milioane de euro şi un volum de 22 de milioane de metri pătraţi.
Pentru anul în curs, piaţa de gresie şi faianţă va ajunge, într-un scenariu optimist, la o valoare de 90 de milioane de euro şi un volum de doar 20 de milioane de metri pătraţi.
“Comprimarea continuă a sectorului construcţiilor, scăderea numărului de proiecte rezidenţiale şi non-rezidenţiale şi întârizierile la finalizarea celor începute încă din anii precedenţi vor avea un impact negativ asupra pieţei. Contextul economic general şi scăderea puterii de cumpărare vor afecta, de asemenea, evoluţia pieţei”, a subliniat Eduard Măcărescu.
În acest context şi importurile de gresie şi fainţă vor scădea sub pragul înregistrat anul trecut, când au ajuns 60% din piaţă. „Anul trecut, ponderea plăcilor de o calitate îndoielnică provenite din importuri a crescut la 20% din totalul vânzărilor iar acest procent va avansa şi pe parcursul acestui an”, a mai adăugat Eduard Măcărescu.
Oficialul Cesarom estimează, în acelaşi timp o stagnare în acest an a preţului mediu pe metrul pătrat de gresie şi faianţă, la 25 de lei.
Cesarom este unul dintre brandurile cu tradiţie din România, având o istorie de peste 40 de ani. Compania a devenit, începând cu 2004, membră a grupului austriac Lasselsberger, acesta fiind unul dintre cei mai renumiţi producători europeni şi mondiali de plăci ceramice (gresie, faianţă, decoruri).
O dată cu intrarea în grupul Lasselsberger, compania şi-a schimbat numele în Lasselsberger SA, dar a păstrat marca de produs Cesarom..
|
|
» Adauga comentariul tau |
Comentarii |
|
|
Keydrick
I much prefer informative articles like this to that high brow ltieratrue.
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|