|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 23-10-2012 |
Praktiker Romania: trainingul, una dintre cele mai eficiente modalitati de retentie a angajatilor pe timp de criza
Alte stiri la aceasta categorie
Training-urile, acţiunile de dezvoltare profesională şi recunoaşterea valorii angajaţilor sunt printre cele mai eficiente modalităţi de retenţie a acestora pe termen lung, conform reprezentanţilor Praktiker România. La nivelul companiei germane de DIY, coeficientul anual de retenţie este de 80% în rândul personalului de nivel mediu şi 93% la nivel de management, în condiţiile în care retailul este unul dintre domeniile cu cele mai mari fluctuaţii ale forţei de muncă.
În perioada crizei economice, angajaţii valorizează mai mult stabilitatea şi siguranţa locului de muncă, dar şi stimulentele non-financiare. Pe lângă pregătirea necesară în zona de retail, personalul Praktiker România beneficiază şi de traininguri de specialitate, stabilite în funcţie de nevoile şi abilităţile angajaţilor. Pentru a descoperi ce ar fi mai potrivit pentru fiecare persoană în parte, departamentul de Resurse Umane organizează discuţii individuale cu aceştia, întrevederi cu managerii de departamente, apelând totodată şi la centrele de evaluare a competenţelor organizate intern.
“Dezvoltarea competenţelor angajaţilor este esenţială pentru competitivitatea oricărei companii şi un obiectiv prioritar pentru Praktiker România. Pe măsură ce business-ul nostru s-a consolidat pe piaţa locală, am decis să investim tot mai mult în trainingurile permanente şi de specialitate. Acestea reprezintă un factor motivaţional puternic pentru angajaţii din magazine, dar şi pentru manageri. În ultimii doi ani am accesat chiar şi fonduri europene, pentru a putea construi un program integrat de dezvoltare a competenţelor managerilor – baza strategiei nostre de creştere a ratei de retenţie a angajaţilor. ”, spune Liliana Urziceanu, Senior HR Executive, Praktiker România.
La finalul lunii aprilie, Praktiker România a finalizat un proiect cu fonduri europene prin care 200 de angajaţi din sediul central şi din magazine au urmat o serie de nouă cursuri pentru a-şi dezvolta abilităţile de învăţare continuă şi de gestionare eficientă a schimbării. Praktiker a obţinut în 2010 sprijin european sub forma unei finanţări nerambursabile de 2,64 milioane lei, acordate prin programul “Dezvoltarea capacităţii de învăţare în context relaţional” ID 42043, Axa prioritară 3 : “Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi întreprinderilor”, Domeniul major de intervenţie 3.2.: “Formare şi sprijin pentru întreprinderi şi angajaţi pentru promovarea adaptabilităţii.”
În continuarea proiectului cu fonduri europene, Praktiker România derulează în prezent un program de mentoring, prin intermediul căruia cunoştinţele dobândite de manageri sunt transferate către celelalte niveluri ierarhice din organizaţie. Mai mult, în acest an, 64 de angajaţi din Praktiker au urmat un prim modul de limbă germană, urmând ca, în urma evaluărilor, alţi angajaţi să beneficieze anul viitor de un nou modul.
“Instruirile interne ale angajaţilor se concentrează, în principal, pe orientarea către client şi abordarea acestuia, dar acordăm o importanţă la fel de mare şi trainingului de produse. Utilizăm tot mai mult centrele de evaluare şi de selecţie pentru promovări şi avem planuri de dezvoltare individuale agreate cu managerii şi trainerii interni, la nivelul fiecărui magazin din reţea şi al sediului central. Toate aceste modalităţi şi-au dovedit eficienţa şi ne bucurăm să avem angajaţi fideli. De exemplu, anul acesta, odată cu aniversarea de 10 ani a Praktiker în România, îi sărbătorim pe cei 32 de colegi care lucrează în companie încă de la înfiinţare.,” adaugă Liliana Urziceanu.
În România, Praktiker s-a impus ca lider al pieţei de DIY, fiind cel mai cunoscut brand în rândul consumatorilor români, cu un nivel de notorietate de peste 97%. În prezent, compania are 27 magazine în 23 de oraşe din ţară. Oferta Praktiker România cuprinde peste 40.000 de produse, incluzând: materiale de construcţii, decoraţiuni pentru interior şi exterior; produse sanitare; mobilă; electronice şi electrocasnice; produse pentru grădinărit..
|
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|