transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar 04-12-2024 4.7308 lei 4.977 lei

 



A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

Velicios.ro - vegan, plant based

Imobiliare, real estate

cosuri cadou Gourmetgift

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Servicii curatenie Cluj

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
Stocheaza documente in cloud


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 28-09-2015

McGregor & Partners se implica in restaurarea mocanitei pe linia Agnita - Sibiu - Vurpar

McGregor & Partners se implica in restaurarea mocanitei pe linia Agnita - Sibiu - Vurpar

McGregor & Partners va reprezenta SARUK (Sibiu Agnita Railway-UK), organizatie britanică ce sprijină ONG-ul Asociatia Prietenii Mocănitei în eforturile de conservare si restaurare a patrimoniului căii ferate înguste dintre Agnita, Sibiu si Vurpăr, un monument national important.

La sfârsitul secolului XIX, s-a decis legarea orasului Sibiu de Sighisoara prin 109 km de cale ferată îngustă, cu distanta între sine de 760 mm (ecartamentul obisnuit este de 1435 mm), pentru transportul localnicilor si a produselor agricole si forestiere. În 1965 portiunea dintre Sighisoara si Agnita a fost desfiintată, iar mocănita a mai circulat între Agnita si Sibiu până în septembrie 2001, fiind ultima cale ferată îngustă operată de CFR.

Desfiintată, dar nu uitată, deoarece în 2009 a luat nastere Asociatia Prietenii Mocănitei, organizatie non-guvernamentală care are ca obiectiv conservarea si restaurarea treptată a patrimoniului căii ferate înguste din zonă. Crearea unui tren turistic pe sinele Mocănitei va ajuta localnicii, contribuind la atragerea turistilor pe Valea Hârtibaciului si dezvoltarea sustenabilă a acestei zone defavorizate din România.

Conservarea căilor ferate istorice similare, cu ecartament îngust, a debutat la începutul anilor ’50  în Marea Britanie, când acolo si-au făcut aparitia numeroase asociatii de voluntari dornici să le conserve. Acestia au reusit pânâ în prezent să contureze în UK un sector de căi ferate de patrimoniu pe care l-au dezvoltat cu succes. Având un număr mic de angajati, aceste organizatii se sprijină si depind în mare parte de ajutorul voluntarilor pentru a-si desfăsura activitatea. Studiile au arătat faptul că efortul acestora aduc o contributie importantă la dezvoltarea zonelor respective din tară.



O echipă de astfel de britanici pasionati de restaurarea căilor ferate a decis să dea o mână de ajutor Asociatiei Prietenii Mocănitei si au fondat grupul de sprijin SARUK, Sibiu Agnita Railway-UK, menit să strângă fonduri si să ofere expertiză si ajutor practic. Englezii au vizitat de multe ori zona si le-au arătat românilor cum să schimbe traversele sau cum să înlocuiască sina lipsă. Printre ei s-a aflat si Neil McGregor, managing partner McGregor & Partners. Timp de peste 30 de ani, Neil a câstigat experientă practică în restaurarea căilor ferate, pasiune care l-a determinat să îsi dedice timpul liber implicându-se in restaurarea liniilor de patrimoniu din Marea Britanie.

Până acum, voluntarii au reusit să reabiliteze nouă kilometri de cale ferată, să restaureze clădirile cantonului Coves, ale turnului de apă din Cornătel, ale adăpostului pentru vagon din Agnita si grajdul gării Altîna. Au mai restaurat un vagon, au construit o motodrezină si două ciclodrezine folosite pentru plimbări de agrement. Turistii sunt foarte încântati de drezina cu bănci din lemn, care poate transporta 16 persoane la o viteză de aproape 40 de km/oră, iar fondurile obtinute ajută la achizitionarea uneltelor sau materialelor necesare.

Proiectul s-a bucurat, de asemenea, de publicitate în presa din Marea Britanie si beneficiază de sprijinul ambasadorului britanic si sustinerea The European Federation of Railway Preservation Associations (Fedecrail).

Dincolo de munca fizică, se impun si eforturi de natură juridică pentru realizarea acestui proiect. În afară de implicarea personală activă în restaurarea liniei, Neil McGregor ocupă si functia de secretar general al Nene Valley Model Railway - asociatie care gestionează o cale ferată de patrimoniu importantă din UK. Astfel, împreună cu echipa McGregor & Partners, se va ocupa de clarificarea situatiei legale a Căii Ferate Sibiu - Agnita si obtinerea autorizatiilor pentru punerea sa în functiune, astfel încât să atragă turistii pe Valea Hârtibaciului.

“Avem în fată un proiect bogat în provocări, deoarece mocănita Sibiu - Agnita nu face doar obiectul legislatiei române privind căile ferate, ci reprezintă, de asemenea, un monument national. În opinia mea viitorul unor linii de acest gen nu a fost o prioritate în momentul împărtirii fostei organizatii CFR în diverse companii si entităti. Mai mult, modelul liniilor feroviare de patrimoniu bazate pe comunitate si întretinute de voluntari nu este unul familiar pentru România, spre deosebire de Marea Britanie.

Desi Calea Ferată Sibiu - Agnita este un monument national si ar putea deveni functională în interesul localnicilor, afacerilor si al societătii civile din Sibiu, situatia sa a fost doar de curând adusă în atentia publicului. Astfel, una dintre entitătile mostenitoare ale CFR a realizat o asa-zisă închiriere a depozitului liniei pentru a fi utilizată ca atelier auto. Numai interventiile prompte si sprijinul acordat de către autoritătile culturale din Sibiu au împiedicat un prejudiciu ireversibil, dar devine astfel tot mai clară necesitatea unui cadru legal pentru a oferi un viitor sustenabil si util acestui patrimoniu.

Ne încurajează foarte mult suportul acordat, atât în România, cât si în afara tării, în vederea conservării si redeschiderii acestei linii feroviare atât de atractive. Împreună cu echipa vom depune toate eforturile posibile pentru a finaliza cu succes acest proiect important pentru societatea civilă, astfel încât Mocănita să fie restituită locuitorilor si vizitatorilor Văii Hârtibaciului.”, explică Neil McGregor.

Un prim obiectiv este realizarea unei unui eveniment în statia Cornătel pe 26 si 27 septembrie, în prezenta Ambasadorului Marii Britanii si a altor oficiali. Cu această ocazie invitatii se vor putea plimba cu un tren turistic compus dintr-o locomotivă cu aburi si un vagon de călători, care va circula până în statia Hosman.

“Acest proiect este unul special pentru echipă si pentru mine, nu doar pentru că este unul complex din punct de vedere legislativ, dar mai ales deoarece reuneste multe dintre pasiunile mele, o serie cauze pentru a căror reusită sunt implicat cu tot sufletul: căi ferate, dezvoltarea organizatiilor de societate civilă, conservarea patrimoniului national al României si exercitiul fizic atât de plăcut în frumoasa zonă rurală a Transilvaniei. Cred că aceste demersuri sunt un mod ideal de a aduce împreună entuziasmul si expertiza română si britanică!” încheie Neil McGregor.

McGregor & Partners S.C.A. este o firmă de avocati comerciali si de consultantă tip „boutique”, care îsi desfăsoară activitatea în Europa centrală si de sud-est, cu birouri în Bucuresti, România (din 1992) si în Sofia, Bulgaria (din 2006). Firma este condusă de avocati români si bulgari cu experientă, coordonati de un avocat britanic cu aproape nouăsprezece ani de experientă de viată si de practică în regiune. Firma păstrează legături cu fosta firmă mamă - firma internatională de avocatură, Stephenson Harwood, si de asemenea cu alte firme internationale de avocatură din City of London si din alte părti.

.


 » Adauga comentariul tau Comentarii 
 
 
» adauga
Zahir
Tii, şi io visez ca eentr-o zi s-o iau agale la deal pe Transfăgărăşan cu biţa... :) Cum o zis la \"Top Gear\"? \"The best driving road in the world\" :)
Ritu
nici nu stii ce ma bucur ca mi-ai aratat; vad mutnii astia din unghiul asta cam de 2 ori pe an si ii iubesc grozaviar acum, asa imbogatiti cu niste liniute rosii, afectiunea mea pentru ei a crescut si mai mult
sibnet
Activitate desfasurata pe calculator. Instruire gratuita oferita sub forma unor lectii trimise prin mail. Mesaj la sibnet@usa.com mesajul ...
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar