|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 09-06-2012 |
Cei mai doriti angajatori in anul 2012 - topul este dominat de companii din tehnologie
Alte stiri la aceasta categorie
Studiul “Cei mai doriti angajatori”, initiat în urmă cu 7 ani de Catalyst Consulting, divizia de consultantă în employer branding a grupului Catalyst, este cel mai cuprinzător instrument de pe piată care măsoară gradul de atractivitate a brand-urilor de angajatori si asteptările pe care tinerii le au de la acestia. Studiul dezvăluie perceptiile candidatilor în raport cu angajatorii de pe piata romanească, oferind astfel angajatorilor informatia necesară pentru întelegerea pietei si pentru dezvoltarea strategiilor de employer branding.
Companiile din tehnologie si industria financiară domină topul celor mai doriti angajatori
Cei mai doriti angajatori din 2012 sunt Microsoft, Oracle, Google, BCR, IBM, Continental, Orange, OMV Petrom, HP, Vodafone, BRD Groupe Societe Generale, Coca-Cola, P&G, Siemens, KPMG, Adobe, PwC, Emerson, ING Bank si Banca Transilvania. Topul este dominat asadar de angajatorii din tehnologie, în primele 10 pozitii figurand o singură companie non-tehnică (BCR). În top 20, sunt reprezentate industriile tehnică si financiar-bancară.
În general, avem un top stabil – Microsoft este, pentru al doilea an consecutiv, cel mai dorit angajator din Romania, iar Oracle si Google s-au aflat si în 2011 în top 3 cei mai atractivi angajatori. În top 10 s-au produs doar două modificări majore si anume, cresterile IBM si OMV Petrom cu peste 10 pozitii, pană pe locurile 5, respectiv 8.
Vlad Bog, Director de Resurse Umane, Microsoft România: „Suntem foarte mândri că rezultatele cercetărilor de piată ne indică cel mai dorit angajator din România, pentru al doilea an la rând. Convingerea noastră este că trebuie să oferim cel mai bun mediu de lucru angajatilor nostri si ne bucurăm că această preocupare are un asemenea ecou si în afara organizatiei.”
Anne-Marie O'Donneil, Vice President Recruitment, EMEA, Oracle: “Este o onoare pentru noi să fim recunoscuti drept unul dintre cei mai doriti angajatori din Romania. Oracle face toate eforturile pentru a le oferi angajatilor oportunităti de carieră si dezvoltare profesională, precum si un mediu de lucru pe măsura nivelului exceptional al talentului lor."
Paula Covrig, sef Departament Recrutare si Dezvoltare, BCR: “Ne bucură si ne onorează faptul că suntem prima bancă în preferintele candidatilor din Romania. Un studiu de o asemenea anvergură ne ajută să ne facem o imagine cat mai clară despre profilul candidatilor pe care îi vizăm si cum putem veni în înt?mpinarea asteptărilor lor.”
Piata se stabilizează, făcand din ce în ce mai grea diferentierea angajatorilor
Rezultatele studiului “Cei mai doriti angajatori” dezvăluie o tendintă de maturizare si stabilizare a pietei. Candidatii sunt interesati să devină specialisti într-un anumit domeniu (58,52% dintre respondenti), să fie plătiti bine (49,72%) si să obtină un echilibru între viata profesională si cea personală (49,09%).
“Cu toate că, per ansamblu, piata s-a maturizat, este de fapt mai greu pentru angajatori să se diferentieze si să gestioneze perceptiile care se formează în piată. Piata este sensibilă la contextul economic, inclusiv cel european, angajatorii gestionează mai multe generatii (Gen X, Gen Y, chiar si Baby Boomers), fiecare cu asteptări si nevoi diferite, există diferente majore între Bucuresti si restul tării în ceea ce priveste asteptările tinerilor. În general, sunt putine initiative în piată care să recunoască si să adreseze aceste provocări” Anca Deleanu, Consultant Catalyst Consulting.
Pentru candidati, cele mai importante criterii în alegerea angajatorului sunt salariul si pachetul de beneficii oferit de acesta (49,72%), siguranta locului de muncă (35,18%), programele de training puse la dispozitie de angajator (34,63%), dar si reputatia/imaginea companiei (34,50%). Printre beneficii, cele mai dorite sunt asigurările medicale (56.41%), suportul financiar pentru urmarea unor cursuri si training-uri (42,82%), bonurile de masă (32,42%), programul de lucru flexibil (31,01%).
“O cercetare pe care am făcut-o asupra campaniilor desfăsurate de 150 de angajatori arată că 35% dintre acestia promovează programele de training si dezvoltare, pe locurile doi si trei aflandu-se, cu 10%, respectiv 8%, provocările profesionale si echipa. Aceste promisiuni sunt în ton cu cerintele pietei, per ansamblu, dar nu adresează nevoile specifice segmentelor de interes si putini angajatori au de fapt o imagine diferentiată în piată”, Anca Deleanu, Consultant Catalyst Consulting.
În ceea ce priveste asteptările salariale, studiul evidentiază o crestere a diferentei între salariul dorit de candidatii din Bucuresti si cei din provincie odată cu cresterea nivelului de experientă. Astfel, dacă persoanele cu 0-3 ani experientă din Bucuresti au asteptări salariale similare celor din provincie, candidatii cu 3-5 ani experientă sau peste 5 ani experientă cer un salariu cu 40-56% mai mare decat candidatii din provincie cu acelasi nivel de experientă.
Una dintre dimensiunile exploatate în studiul realizat de Catalyst Consulting se referă la canalele de comunicare folosite de angajatori pentru a oferi informatii si a interactiona cu candidatii. Cercetarea dezvăluie la acest nivel o ruptură între canalele de comunicare preferate de candidati si cele puse în realitate la dispozitia candidatilor de către angajatori. Astfel, 46,90% dintre respondenti ar dori să primească informatii despre companie si despre joburile disponibile în cadrul unor Zile ale portilor deschise (Open Days), dar numai 8,85 % dintre respondenti declară că au avut în realitate sansa să se informeze folosind acest canal. Pe următoarele locuri în clasamentul canalelor de comunicare preferate de candidati se numără website-urile corporatiste (39,12%), site-urile de joburi (35,17%), internship-urile (32,08%), targurile de carieră (31,07%).
Întrebati dacă au aplicat la vreun job în cadrul companiei pe care o consideră cel mai dorit angajator, numai 43% dintre candidati au acordat un răspuns pozitiv. Aceasta înseamnă că angajatorii nu accesează 57% dintre profesionistii care sunt fani ai brandului de angajator al companiei.
Rezultatele celei de-a 7-a editii a studiului se bazează pe informatiile colectate în urma unui chestionar online în perioada martie – aprilie 2012 de la 8.617 respondenti din Bucuresti (3.696 respondenti) si provincie (4.921 respondenti).
Catalyst Consulting este divizia de consultantă în employer branding a grupului Catalyst. Catalyst Consulting detine un portofoliu unic de servicii pe piata din Romania ce include consultantă în employer branding, dezvoltarea de strategii de recrutare si talent mapping. Instrumentele inovative folosite de Catalyst Consulting au fost dezvoltate si validate de-a lungul celor 7 ani de experientă pe piataromanească. .
|
|
» Adauga comentariul tau |
Comentarii |
|
|
Joseph
:)) Stai linistit Gabi, nu ai fost agiresv!Fiecare cu ce-i place! Este ceva normal!E adevarat, nu e usor sa ajungi la niste zone wild.Singura varianta este de multe ori sa mergi pe jos, sa faci drumetii, etc. Uite spre exemplu, la Pestera Scarisoara din Apuseni se poate ajunge si cu masina, dar pe un drum pietruit, ingust, prin padure...ma rog... nu foarte placut evident. Dar poti alege sa faci drumetie pana acolo, care incepe din locul in care ti-ai lasat masina, la soseaua asfaltata. Si cred ca si tu ai agrea aceasta varianta, ca si mine.In orice caz ideea cea mai importanta, cred eu, este ca fiecare isi face concediul in functie de ce-i place sa vada/sa faca si de cati bani are la dispozitie.Si fiindca sunt curioasa sa mai aflu lucruri noi, poti sa mi spui te rog cateva zone din astea wild pe care le-ai vazut sau pe care ai vrea sa le vezi? :)
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|