|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 16-09-2022 |
Cum sa fidelizezi angajatii, altfel decat prin beneficii financiare
Alte stiri la aceasta categorie
Inflația care a ajuns în jurul valorii anuale de 15% pune și mai multă presiune pe politica salarială a companiilor. Valoarea banilor se erodează, iar angajații tind să solicite și mai multe beneficii financiare pentru a continua la respectivul loc de muncă. Concurența acerbă din multe domenii de activitate și lipsa de personal determină firmele să deruleze campanii susținute de recrutare, cu costuri substanțiale.
Să păstrezi angajații este ideal, fiind mai productiv și mai ieftin decât să integrezi mereu noi salariați. Într-un mediu economic destul de complicat, companiile pot aplica diverse metode de fidelizare a angajaților, dincolo de cele evidente, prin beneficii financiare salariale și extrasalariale. Așadar, cum determini angajații să rămână cât mai mult timp în companie, fără a avea neapărat cele mai mari salarii din piață?
Există diverse metode de aplicat. Iată câteva exemple:
Mai ales în urma pandemiei de Covid-19, s-a creat un nou trend: munca de acasă. În multe domenii de activitate, munca de tip office poate fi prestată, cel puțin parțial, și de acasă. Unele persoane sunt încântate de această variantă, eliminând timpul pierdut până la birou. Acolo unde este posibil, se poate lua în calcul așadar munca din afara spațiului de birouri corporate. Biroul de acasă aduce avantaje legate de costuri inclusiv pentru angajator.
Team building - iată o soluție clasică! Oamenii sunt ființe sociale, așadar este foarte relevantă crearea de legături avansate între angajați, dincolo de cele din task-urile de la birou. Se crește gradul de încredere, oamenii se deschid și se cunosc mai bine, ceea ce va aduce mai multă performanță la birou. În plus, acolo unde există relații de prietenie, munca este mai plăcută, iar angajații vor ezita să caute un nou job.
Timpul este valoros pentru oricine. Pentru multe locuri de muncă, se poate oferi mai mult timp liber, solicitându-se doar îndeplinirea unor obiective. Așadar, timp flexibil la birou sau pur și simplu 3 zile de week-end pe săptămână în loc de doar 2 sunt variante de luat în calcul.
Un element de bază este... fericirea la locul de muncă. Multe studii din domeniul resurselor umane au arătat că adesea angajații părăsesc o companie din cauza stresului, a atmosferei tensionate de la locul de muncă, a șefilor și a modului în care se simt tratați. Petrecând o parte importantă din viață lucrând, orice om are nevoie să se simtă respectat și apreciat la locul de muncă. Pare un element simplu și firesc, dar este uneori mai dificil de atins: să creezi o atmosferă cât mai plăcută la birou.
Cum faci spațiile de birouri să aibă o atfosmeră plăcută? Mediul în sine contează, de la dotări și design modern, la partea de curățenie. Iar curățenia nu trebuie să fie o sarcină a angajaților, ci ideal este să existe personal externalizat pentru aceste sarcini. Se poate apela în mod eficient la o firmă de curățenie profesională pentru întreținere curățenie birouri.
De, exemplu, în Cluj-Napoca și împrejurimi, există Forbec Services, o firma curatenie cluj B2B, axată pe curatenie cluj la cel mai înalt nivel de eficiență. Mediu curat și plăcut la birou, perfect igienizat? Se poate, cu soluțiile potrivite.
Alte idei pentru creșterea satisfacției angajaților la locul de muncă vizează acordarea de beneficii nonfinanciare, precum cadouri în momentele festive din an, abonamente la sala de fitness, bilete la evenimente sportive, culturale, festivaluri. Se poate merge și mai departe, oferindu-se pachete de vacanță plătite de companie, eventual să se îmbine plăcutul cu utilul - mergi la conferințe de afaceri și evenimente, iei și familia cu tine într-un city break..
|
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|