Transport rutier de marfa si persoane - domenii foarte profitabile, joburi foarte cautate
Transportul rutier de marfa si transortul rutier de persoane sunt doua domenii foarte dezvoltate in Romania, piete care reusesc sa genereze cifre de afaceri foarte mari pentru firmele implicate in aceasta zona de business. Totusi, domeniile sunt destul de diferite, iar profitabilitatea, desi foarte buna, este afectata de supra-taxare (in special in segmentul de transport marfuri) si de infrastructura care lasa mult de dorit (pe ambele segmente).
Spre exemplu, cei mai multi transportatori internationali din Romania preferau sa alimenteze cu motorina din afara granitelor tarii, cel putin inainte de ieftinirea carburantilor ca urmare a scaderii pretului barilului de petrol pe pietele internationale. Acest lucru se intampla din cauza nivelului ridicat al accizelor regasite in pretul motorinei, in Romania.
In cazul transportului de marfa, lipsa autostrazilor face ca timpii de rezolvare a "misiunilor" sa fie destul de mari. Totusi, cel mai uzual transport este cel rutier, mai ales in urma dezvoltarii retelelor moderne de retail. Supermarketurile si hipermarketurile, precum si alte business-uri din comert se bazeaza puternic pe transportul de marfa cu TIR-uri si alte autovehicule de mari dimensiuni, in functie de particularitatile business-ului.
Chiar daca transportul feroviar este mult mai ieftin, acesta este rentabil doar pentru volume mari si oricum nu poate acoperi nevoile curente ale retailerilor. Dezghetarea consumului din ultimii ani a dat din nou imbold afacerilor din domeniul transportului de marfuri, iar anii ce urmeaza sunt priviti cu optimism de jucatorii din aceast domeniu de afaceri.
Transportul rutier de persoane a "inflorit" in Romania ca o consecinta directa a scaderii fluxului de pasageri in transportul feroviar. Sunt acuzate multe interese deloc legitime in aceasta privinta, dar si lipsa de capacitate a autoritatilor de a manageria in mod performant CFR Calatori. S-au infiintat extrem de multe linii de autocare si maxi-taxi in regim privat, inlocuindu-se chiar si unele linii asigurate in trecut de regiile de transport public din marile orase. Spre exemplu, in Constanta nu mai exista rute asigurate extra-urban de RATC, insa exista alte firme private care asigura transportul regional. Chiar daca si transportul rutier de persoane sufera din cauza infrastructurii deficitare, pasagerii pot totusi ajunge rapid la destinatie, pe cele mai multe rute.
Profitabilitatea ridicata a firmelor de transport marfa si persoane face ca si interesul pentru acest de joburi sa fie foarte ridicat. Multi isi doresc sa ajunga soferi profesionisti in domeniu, utile in acest sens fiind astfel de chestionare atestate arr, la mare cautare in mediul online. Exista mai multe meserii asociate acestor domenii, toate fiind cel mai probabil unele profitabile si pe termen mediu si lung in tara noastra..