Cei mai multi antreprenori care sunt in cautarea unui partener financiar care sa ii sprijine cu o investitie de pana la 500.000 de euro pentru dezvoltarea afacerii lor sunt din Bucuresti si din marile orase din tara (Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi, Constanta, Brasov, Sibiu, Oradea, Suceava).
Insa, spre deosebire de acum cativa ani, pe langa afacerile construite in orase, au inceput sa fie mai multe exemple de antreprenori cu afaceri active in mediul rural, care s-au inscris in program. Iar acestea nu sunt neaparat afaceri legate de agricultura, ci tin si de zona de productie (mici fabrici/ateliere deschise in mediul rural sau centre care ofera diverse servicii/produse pentru locuitorii din sate).
In general, afacerile active in mediul rural si inscrise in programul Start&Grow nu sunt lansate de persoane care au locuit in permanenta in satele respective, ci de antreprenori care au locuit si lucrat o perioada intr-unul din marile orase din tara sau care inca mai locuiesc si lucreaza intr-un oras.
Cei din prima categorie s-au mutat la sat din diverse motive legate de viata personala, dar au ramas activi pe plan profesional si aleg sa inceapa sau sa continue o afacere din noua localitate in care traiesc (fie legata de pregatirea lor profesionala, fie legata de potentialul zonei geografice in care se afla).
Antreprenorii din a doua categorie sunt, in general, tineri care inca locuiesc in oras, dar vor sa imbine intr-o afacere forta de munca la un cost accesibil unui start-up, sprijinul membrilor familiei (de obicei, parintii) care locuiesc in satul unde este lansata afacerea si se pot ocupa de partea operationala, cu accesul la clienti si piete de desfacere in orasele in care locuiesc initiatorii afacerii.
In ceea ce priveste motivul pentru care antreprenorii spun ca au nevoie de un investitor in afacerea lor, se pastreaza ponderea din primele trei saptamani de inscriere in Start&Grow: peste 60% sunt persoane care au deja o afacere functionala si vor sa o extinda pe plan national/international sau din punct de vedere al volumului de business.
Antreprenorii din aceasta categorie vor sa isi extinda afacerea fie prin lansarea unui sistem de franciza, fie prin deschiderea unor noi puncte proprii de lucru in alte orase din tara, fie prin marirea capacitatii de productie, respectiv investitii in noi echipamente si tehnologii.
Si, dincolo de aportul financiar, spun ca au nevoie de un partener care sa ii ajute cu expertiza in dezvoltarea unei companii la nivel national sau international.
Datele au la baza un chestionar la care au raspuns cei 175 de antreprenori care s-au inscris pana in acest moment in programul Start&Grow 2014.
Start&Grow 2014 este un program lansat de startups.ro pentru a sustine dezvoltarea unor afaceri promitatoare, ajutandu-i pe antreprenori sa intre in legatura cu investitori si sa obtina pana la 500.000 de euro pentru a-si duce afacerea la urmatorul nivel.
Antreprenorii care sunt in cautarea unui partener financiar se mai pot inscrie in program (completand formularul online) pana pe 8 iunie 2014.
Pe langa posibilitatea de a primi finantare, cei selectati in program vor beneficia gratuit de mentoring si know-how de business in legatura cu diferite aspecte ale afacerii lor.
Programul se adreseaza in special afacerilor din urmatoarele domenii: Tehnologie, Agribusiness, Productie, Servicii, Green Business, Inventica, Fashion, dar este deschis si catre afacerile din alte domenii.
Start&Grow 2014 este un proiect startups.ro realizat cu sprijinul TreeWorks, Intercontinental Bucuresti, Finantare.ro, Elevate si Zelist.
Prima editie Start&Grow a avut loc in 2010, cand, impreuna cu Microsoft Romania, startups.ro a lansat primul accelerator de business din tara care se adresa afacerilor din toate domeniile de activitate, nu doar celor din tehnologie. Mai multe informatii despre prima editie puteti gasi aici, iar in acest material gasiti extra info despre schimbarea conceptului Start&Grow in 2014.
startups.ro este un proiect lansat la inceputul anului 2008, cu scopul de a-i sprijini pe cei care vor sa inceapa sau sa isi dezvolte propria afacere, atat prin publicarea unor materiale pe teme de business, cat si prin organizarea de evenimente si proiecte speciale dedicate antreprenorilor..