transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar 28-03-2024 4.5892 lei 4.971 lei

 



A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

Inele de logodna

Imobiliare, real estate

cosuri cadou Gourmetgift

Laronef

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Servicii curatenie Cluj

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
Stocheaza documente in cloud


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 01-07-2007

Cartele prepaid online, o afacere de nisa in comertul electronic - interviu exclusiv

Cartele prepaid online, o afacere de nisa in comertul electronic - interviu exclusiv

Comertul electronic romanesc inregistreaza tot mai mult exemple de succes, in special pe site-uri de nisa; ideile conteaza cel mai mult, bine aplicate pot genera profit adaptand exemplele de succes online in mediul online. Ovidiu Poparlan, director Plus Tech Mobile, operatorul site-ului specializat www.PrePay.ro, a raspuns intrebarilor ziarului financiar exclusiv electronic www.SMARTfinancial.ro, despre afacere in sine, despre piata prepaid, despre "lupta" cu serviciile postpaid si mai ales despre educarea publicului privind tranzactiile online cu card bancar.

SMARTfinancial: Cat de profitabila este afacerea de vanzare a cartelelor preplatite in Romania? La cat se ridica aceasta piata?

Ovidiu Poparlan: Piata totala de produse preplatite in Romania se ridica la circa 300 mil Euro, iar perspectivele sunt foarte bune. Daca in prezent majoritatea acestor produse sunt cele telecom, in viitorul apropiat se va largi segmentul cartelelor preplatite si pentru alte tipuri de servicii cum ar fi programele de televiziune. Marja operationala practicata este de pana la 10%, iar in perspectiva cresterii volumelor aceasta va fi o baza buna pentru noi investitii.

SMARTfinancial: In 2006 rata de penetrare a serviciilor de acces la telefonie mobila a atins aproximativ 81%, ceea ce inseamna o plaja de utilizatori foarte interesanta. Stim cat de acerba este competitia intre operatorii de telefonie mobila.

Ce se intampla pe segmentul de cartele preplatite? Cum va pozitionati si cat de puternica este competitia?

Ovidiu Poparlan: Pe segmentul de cartele preplatite competitia este vizibila in ceea ce priveste preluarea lanturilor de distributie, ceea ce aduce in final o crestere a vanzarilor. Distribuitorii nu se axeaza exclusiv pe produsele unui operator, ci, dimpotriva, existenta produselor de la toti operatorii gsm le aduce un avantaj in fata concurentei. Astfel, vanzatorul final are nevoie de un singur partener pentru a comercializa toate produsele preplatite. In momentul de fata, aparitia mai multor jucatori pe piata de vanzare online a cartelelor preplatite nu va face decat sa creasca increderea clientilor in acest sistem de plata, implicit o popularizare a serviciului si o crestere ulterioara a vanzarilor.

SMARTfinancial: Sunteti o afacere exclusiv online. Care este avantajul dvs. fata de ceilalti revanzatori de cartele prepaid?

Ovidiu Poparlan: Fiind o afacere exclusiv online, targetam o nisa specifica - clientii care au card pentru plata online, cunosc pasii unei comenzi si fac cel putin o data pe luna o cumparatura online. Nu suntem in concurenta cu vanzatorii "offline" de cartele preplatite.

SMARTfinancial: Credeti ca e mai profitabil decat daca le-ati vinde prin magazine clasice?

Ovidiu Poparlan: Profitabilitatea este aceeasi. Difera insa volumul vanzarilor fiindca deocamdata populatia este ancorata in modul clasic de cumparare – in numerar, direct la magazinul fizic. Credem insa ca pentru acest tip de produse comertul online este cel mai potrivit, iar cumparatorii vor opta din ce in ce mai mult pentru comenzile online platite prin card. Putem spune ca deocamdata noi formam o piata si este intr-adevar un efort, dar noi credem ca este o investitie inteligenta care se va recupera intr-un timp nu foarte lung.

SMARTfinancial: Care este strategia pentru atragerea clientilor?

Ovidiu Poparlan: Este foarte important ca potentialii clienti sa stie ca existam si ca este la fel de sigur sa incarci o cartele prin sistemul PrePay.ro ca atunci cand cumpara o cartela de la magazin. Urmarim aceleasi directii ca si pentru o afacere offline, adaptate insa la mediul online. Intentionam sa promovam aceasta metoda de plata si colaboram cu toti cei implicati in acest proces. Educarea cumparatorilor nu este un proiect foarte simplu, dar atat noi cat si partenerul nostru ePayment credem ca suntem pe linia cea buna iar evolutia pozitiva va fi foarte curand evidenta si pe segmentul de cartele prepaid. Ce facem? Publicitate online, newsletter, comunicate de presa, diverse articole. Totodata, vom lansa un blog in care vom vorbi despre piata de telecom pentru cei pasionati si dorim sa pozitionam PrePay.ro ca un site pentru industria de telecomunicatii in general.

SMARTfinancial: Fiind un magazin care vinde produse cu livrare electronica, atractia pentru infractori este mai mare. Care este rata de frauda si cum faceti fata acestor infractori?

Ovidiu Poparlan: Rata de frauda este cea specifica site-urilor de profil. Ne bazam foarte mult pe capacitatea procesatorului de plati ales ca partener pentru a evita aceste situatii. Cei de la ePayment au pus la punct un sistem complex antifrauda cu filtre automate generate de algoritmi inteligenti si filtre manuale care supervizeaza intreg procesul.

SMARTfinancial: In Europa, balanta inclina catre abonamente iar din cat se poate observa si in Romania tendinta operatorilor este sa atraga cati mai multi utilizatori catre serviciile postpaid. Este o amenintare pentru piata serviciilor prepaid?

Ovidiu Poparlan: Operatorii castiga in primul rand din serviciile cu abonament. Serviciile preplatite vor fi insa intotdeauna o alternativa la cele post-platite. Sunt doua servicii distincte care nu se concureaza ba chiar se completeaza fiindca cei care folosesc cartele preplatite si se obisnuiesc cu un anumit operator vor migra mai usor catre un abonament la acelasi operator.

SMARTfinancial: Va ganditi sa oferiti cumparatorilor online si alte produse, cum ar fi accesoriile telefonice sau jocurile pentru mobile?

Ovidiu Poparlan: In strategia noastra se afla si oferirea altor servicii cu valoare adaugata pentru client. In viitor vor aparea si servicii precum: jocuri pentru telefon mobil, sonerii, logouri sau diferite accesorii telefonice.

SMARTfinancial: Ce ne puteti spune despre comportamentul cumparatorilor? Cati sunt din Romania, cati din afara tarii? Cand se cumpara cele mai multe cartele? Ce se poate spune despre piata pe baza acestor date?

Ovidiu Poparlan: In momentul de fata majoritatea clientilor vin din Romania insa estimam ca, o data cu lansarea serviciilor de incarcare pentru telefonia internationala, vor aparea si clientii din strainatate. Ne referim aici in primul rand la romanii plecati peste granita. Nu exista un interval de timp bine definit in care se cumpara cartele insa seara si in weekend se constata o usoara crestere a incarcarilor. Pe baza aceasta putem presupune ca este foarte important costul de oportunitate: noi ii oferim posibilitatea clientului sa incarce indiferent de ora fara a se deplasa din fata calculatorului.

SMARTfinancial: Ce planuri de viitor aveti pentru PrePay.ro?

Ovidiu Poparlan: Intentionam sa pozitionam PrePay.ro ca un site cu si despre industria de telecom, unde clientul poate sa incarce cartela, sa obtina suport si sa afle informatii despre evolutia acestei industrii.

 

Interviu realizat de SMARTfinancial.
SMART financial - www.SMARTfinancial.ro
©

.


 » Adauga comentariul tau Comentarii 
 
 
» adauga
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar