transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar 19-04-2024 4.6625 lei 4.9763 lei

 



A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

Inele de logodna

Imobiliare, real estate

cosuri cadou Gourmetgift

Laronef

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Servicii curatenie Cluj

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
Stocheaza documente in cloud


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 17-03-2007

Madalin Matica, DotCommerce - bancile promoveaza prea putin plata prin card

Madalin Matica, DotCommerce - bancile promoveaza prea putin plata prin card

Intr-un moment in care comerul electronic este un concept la moda, dar mai degraba senzational, SMARTfinancial a ales sa vorbeasca cu Madalin Matica, Director de Operatiuni Europene - DotCommerce Ltd, USA, despre realitatile acestei industrii, in mod pragmatic, despre ceea ce este comert electronic in Romania in prezent, despre ceea ce se doreste a deveni in viitor si, de asemenea, despre ce nu este si despre motivele pentru care dezvoltarea nu este indeajuns de accelerata.

 

SMARTfinancial: Cum mai arata piata de comert electronic in Romania, la inceput de 2007 si ce estimari aveti pentru finalul anului?

Madalin Matica: Din punct de vedere al extinderii retelei de magazine acceptatoare avem vectori de crestere stabili si incurajatori. Din pacate nu acelasi lucru putem spune despre sumele procesate online. Aici cresterea nu este pe masura asteptarilor noastre si cred ca lipsa totala de promovare a platilor prin card este principala cauza. Daca in anul 2005 comertul electronic raporta procesarea a 44 milioane de USD ( in aceea perioada fiind acceptate tranzactiile corss-border procesate de DotCommerce in imensa majoritate) la sfarsitul anului 2006 raportam doar 9,6 milioane de EUR. Cred ca aceasta suma arata in schimb potentialul pietii din Romania. 

SMARTfinancial: Cat de mult mai este vazut comertul electronic in Romania ca un lucru excentric si pretentios si cat de bine estimati ca este inteles mecanismul
de marea masa a persoanelor cu acces la internet?

Madalin Matica: Din pacate platile online si comertul electronic nu au ajuns sa fie un mainstream. Cauzele sunt diverse dar lipsa de educarea a detinatorilor de card este principala cauza. Pe locul doi este brutalitatea si lipsa de viziune a magazinelor virtuale care se marketeaza exclusiv prin cuvantul “ieftin”.

Iar conceptele de “ieftin” si “plata prin card” nu sunt foarte bune prietene. Din pacate trebuie sa accept realitatea dura: plata prin card nu este inca utilizata sau inteleasa de imensa majoritatea a potentialilor clienti. 

SMARTfinancial: Bancile pe de o parte si VISA/Mastercard pe de alta parte incearca sa convinga utilizatorii de carduri, prin diverse procedee de marketing, sa
scoata cardul la cumparaturi. Totusi, aceste organizatii nu prea au realizat pana in prezent astfel de campanii si special pentru magazinele online, credeti ca ar fi necesare?

 

"Nu am vazut nici o campanie serioasa care sa promoveze ideea de folosire a cardului la cumparaturi, sa nu mai vorbim de e-commerce" (Madalin Matica)

Madalin Matica: Hmm.. ele incearca? Cum ? O singura banca a avut anul trecut un buget alocat pentru e-commerce si acela a fost penibil de mic. Nu am vazut nici o campanie serioasa care sa promoveze ideea de folosire a cardului la cumparaturi, sa nu mai vorbim de e-commerce. Toti jucatorii bancari par a se focaliza ( ca si in ultimii 3 ani) pe emiterea cardurilor. Sper ca acest lucru sa se schimbe cat mai curind. 

SMARTfinancial: O persoana care isi face un card este un potential client pentru magazinele online, credeti ca ar trebui instruiti mai bine si cei de la front-desk din institutiile bancare, pentru a putea explica mai bine si avantajele folosirii cardului in comertul electronic?

Madalin Matica: Macar ar putea sa nu mai dea sugestii penibile de genul: Va rugam sa aveti mare grija daca il folositi pe Internet sau Va rugam sa nu il folositi pe Internet. Da, educarea detinatorilor de carduri poate incepe de la aceste front-deskuri. Dar politica bancilor este data de management care trebuie sa impuna acest trend. Functionarul din ghiseu va respecta politicile impuse de conducere, iar conducerea nu pare a fi poate determinata sa se implice activ in promovarea acestui canal de plata. Exista explicatii si ratiuni iar calculul hartiei ne arata ca acest modul nu este foarte profitabil pentru banci ( profit de circa 1-2 % pe e-commerce vs 15-20% pentru credite de consum). Exista in schimb si experienta celorlalte tari ( mai avansate in zona cardurilor) care arata ca bancile care s-au implicat activ in promovarea acestui canal au reusit sa isi asigure un stream constant si sigur de profituri pe termen mediu si lung. Viitorul apartine tehnologiei si Internetului iar e-commerceul este un produs al acestora. Deci.. cine ignora Internetul?

SMARTfinancial: Televiziunile si ziarele generaliste au vazut mereu e-commerce-ul ca pe un lucru excentric, au prezentat in prim-plan caracterul senzational si nu
pe cel ordinar, astfel ca si o parte din potentialii clienti din e-commerce nu percepe acest domeniu in imediata apropiere. In acelasi timp, aceasta deschidere a presei generaliste a permis o mediatizare foarte intensa a comertului electronic. Cum vedeti acest raport?

 

"Ma bucura fiecare articol si cred ca in cele din urma presa face mari servicii e-commerceului chiar daca fara a-si fi propus acest lucru" (Madalin Matica)

Madalin Matica: Fiecare articol, ordinar sau extraordinar, aduce beneficii comertului electronic. Senzationalul vinde ziarele si nu ar trebui sa ne mire interesul acestora pentru scandaluri, fraude, furturi si cifre umflate. Ma bucura fiecare articol si cred ca in cele din urma presa face mari servicii e-commerceului chiar daca fara a-si fi propus acest lucru. Cu cat se va vorbi mai mult de plata prin card, cu atit ea va deveni mai comuna si mai usor de acceptat de catre populatie. Da, presa uneori ne-a facut deservicii exagerind pericolele fraudelor dar nu cred ca ea poarta o mare vina. Principala vina ramine a marilor jucatori din zona e-commerce care nu reusesc sa faca aceea educarea a populatiei. 

SMARTfinancial: DotCommerce, prin Madalin Matica, face PR intensiv la evenimente si conferinte de afaceri nu pentru companie, ci pentru comert electronic in
special. Resimtiti eficienta si pentru companie?

Madalin Matica: Sigur. Am reusit sa ne mentinem printre liderii acestei industrii, adunam din ce in ce mai multe magazine virtuale, crestem piata in mod natural. In aceasta perioada cred ca toti jucatorii ar trebui sa se focalizeze pe cresterea intregii industrii si nu pe promovarea exclusiva a brandurilor lor. Sa avem macar ce sa impartim sau pe ce sa ne luptam. Desi 80% din speachurile mele sunt pro-industrie si nu fac in mod direct lobby pro-DotCommerce, rezultatele sunt excelente. Investitiile in educarea antreprenorilor aduc mereu rezultate pozitive celor care se implica in acest proces lung si costisitor. In plus ai si constiinta impacata. 

SMARTfinancial: In e-commerce in Romania, doua companii se pozitioneaza in mod ferm ca lideri de piata. Este atat de puternica obsesia de a fi primul sau care
este adevarata miza?

 

Concurenta ne face sa ne imbunatatim serviciile , sa raminem activi si creativi. Fara o concuenta puternica ne-am afunda in mediocritate (Madalin Matica)

Madalin Matica: Nu este o obsesie. Este nevoia de concurenta. Concurenta ne face sa ne imbunatatim serviciile , sa raminem activi si creativi. Fara o concuenta puternica ne-am afunda in mediocritate. Pe de alta parte ambele organizatii par a avea un orgoliu exacerbat. Noi macar o recunoastem. Am afirmat in nenumarate randuri ca nu suntem blajini sau pasivi si ca uneori privim competitia ca pe un razboi. Este, in cazul nostru, unul din filoanele culturii noastre organizationale. Avem nevoie de aceste razboaie pentru a ne mentine o stare benefica de stress si creativitate. 

SMARTfinancial: Marile magazine electronice din Romania, chiar daca permit plata prin card, continua sa aiba incasari mari din comenzi care nu sunt platite cu
cardul. Ce pondere ocupa platile cu card in domeniul tranzactiilor? Ce
evolutie vedeti in acest sens pentru anii urmatori?

Madalin Matica: Trebuie sa admit ca mai putin de 15% din comenzile online sunt finalizate cu plata cu carduri bancare. Avem vectori de crestere dar daca nu se va face un plan coerent de promovare si mediatizare a platilor online nu vom vedea cresteri organice insemnate. Incet si sigur nu este o politica buna ci cresterea pe steroizi. Intr-o lume dominata de Internet, incet si sigur inseamna faliment. 

SMARTfinancial: Am un magazin pe internet, nu accept plata prin card. Este acesta
e-commerce? Au mai fost unele comentarii pe aceasta tema.

Madalin Matica: Da, cu siguranta inseamna e-commerce. In faza incipienta. Magazinul este online, procesul de cumparare se desfasoara online, plata este initiata online. Poate nu este finalizata online dar acest lucru nu face ca intregul proces sa nu fie denumit e-commerce. Sper insa ca cei care nu accepta plata online sa evolueze catre aceasta in mod natural. A-le minimaliza pozitia si importanta spunand ca nu sunt siteuri de e-commerce daca nu accepta carduri imi pare un santaj josnic. 

SMARTfinancial: Multe persoane au carduri bancare, dar nu stiu daca le pot folosi sau nu pe internet. Care este procentul cardurilor romanesti acceptate online
de catre procesatorii de plati online?

Madalin Matica: Bancile va pot oferi cifre exacte. Poate RomCard. Din datele detinute de noi circa 70% din cardurile emise in Romania pot fi acceptate pe Internet. Restul de 30% pot fi activate pentru plata online prin contactarea bancii emitente.

 

Interviu realizat de SMARTfinancial.

Sursa: SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©

.


 » Adauga comentariul tau Comentarii 
 
 
» adauga
Andrei
Domnul Madalin Matica este un mare tzepar. Dotcommerce nu plateste la timp (daca mi-o plati pana la sfarsit tot?!) iar suportul lor este de rasul lumii. Raspunsurile invariabile sunt \"nu stiu cu ce va pot ajuta\" , \"domnul matica a cheltuit banii pe altceva(!!!)\" , \"decizia de plata o ia matica\" Niste hotzi si neprofesionisti
Nemo10
De remarcat campania BCR din perioada aceasta - la TV, radio, cred ca si print si internet... am auzit de atatea ori \"plateste cu cardurile BCR\", deci e puternica aceasta campanie.
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar