transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar -- lei lei

 




A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

avocat Timisoara avocati

cosuri cadou Gourmetgift

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Veggy.ro - vegan blog

Transport caini Anglia

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
gazduit de www.simpliq.ro


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 20-05-2008

Magazinele online trebuie sa se implice in comunitati - interviu cu Ovidiu Lixandru - www.nerve.ro

Magazinele online trebuie sa se implice in comunitati - interviu cu Ovidiu Lixandru - www.nerve.ro

Ovidiu Lixandru este autorul www.nerve.ro, blog dedicat comertului electronic si magazinelor online. Ovidiu Lixandru este Owner MadBall Software, companie care furnizeaza servicii si solutii pentru comert electronic, avand peste 4 ani de experienta in mediul online romanesc.

In urma cu doua-trei saptamani l-am invitat la o ciocolata calda si la o sueta despre mediul, magazinele si comunitatile online romanesti, iar rezultatul va invit sa il cititi in cele ce urmeaza. 

De ce exista nerve.ro?

Ovidiu Lixandru: Simplu, pentru ca nu exista altul de gen. Fiind implicat in comertul electronic, am simtit nevoia unui blog care sa vorbeasca pentru, despre si impreuna cu magazinele online. Nu mi-am propus sa critic pe cineva, ci doar sa ofer un spatiu in care oricine este interesat de comertul electronic sa poata citi ultimele stiri, sa vada ce fac magazinele online, ce noutati aduc, ce greseli apar, ca se intampla si astea. Si mai important, am vrut sa ofer un spatiu de discutie si dezbatere din care sa iesim toti castigati.

Tocmai de aceea, blog-ul este deschis si pentru alti colaboratori interesati.

Vorbind de bloguri, cred ca acestea reprezinta un canal de comunicare care nu trebuie si nu poate fi ignorat. Aproape putem vorbi de o industrie: avem o blogosfera, conferinte de blogging, specialisti in blogging si chiar agentia lui Ionut Oprea care gestioneaza spatiul publicitar al catorva bloguri importante. In acest context, cum pot magazinele sa foloseasca eficient acest canal pentru a comunica cu clientii?

Ovidiu Lixandru: Sunt inca putine magazine online care fac un blog asa cum ar trebui sa fie. De asemenea, sunt putine magazinele care au o relatie cu bloggerii din industrie si care ii implica in propria activitate de comunicare.

Magazinele se pot folosi foarte bine de bloguri in primul rand pentru a solicita feedback. Foarte utile, din acest punct de vedere, sunt si forumurile. In unele privinte, forumul este un instrument chiar mai util, deoarece aduna o comunitate mai mare de clienti si vizitatori, iar discutiile sunt mai dese, mai aprinse si mai la obiect.

 

Comerciantii trebuie sa urmareasca aceste discutii, sa se implice in conversatii, sa preia sesizarile clientilor si sa le si solutioneze. Si orice astfel de comunitate trebuie structurata foarte bine, in sectiuni dedicate clientilor, care sa acopere intregul domeniu de activitate al firmei.

Este nevoie de un om dedicat pentru astfel de activitati?

Ovidiu Lixandru: Depinde mult de dimensiunea afacerii. La inceput, cand firma respectiva are putini angajati, nu cred ca poate cineva sa aloce un om special pentru asta. Cel mai probabil se ocupa directorul sau o persoana care a fost implicata de la inceput in dezvoltare. Ulterior, monitorizarea si implicarea in discutii pe bloguri/forumuri trebuie gestionate de o persoana dedicata, de obicei din departamentele de marketing sau comunicare.

Acum ceva timp, am vazut o initiativa care, recunosc, m-a uimit - blog anti-magazinx.ro, pentru a nu da nume. E cazul sa ne asteptam la mai multe astfel de bloguri "anti"?

Ovidiu Lixandru: Da, stiu despre ce blog e vorba, insa momentan nu a fost dezvoltat. Desi, pentru moment, ideea inca nu a prins, ne putem astepta sa apara si altele, in special la adresa magazinelor care nu au bloguri/forumuri si nu ofera clientilor posibilitatea de a-si exprima parerea despre magazinul respectiv si de a face schimb de experienta cu alti clienti. De asemenea, e posibil sa apara si la adresa magazinelor mari, cu numar mare de clienti, chiar daca acestea si-au dezvoltat propriile comunitati. Este o practica deja comuna in afara tarii, unde exista bloguri gen anti-ebay.

Cu sau fara bloguri "anti", multi utilizatori continua sa fie nemultumiti de servicii, iar internetul abunda in plangeri sau in diverse "scapari". Cum ar trebui sa reactioneze un magazin online la astfel de situatii?

Ovidiu Lixandru: Ar trebui sa isi dezvolte un sistem de "damage control" sau managementul crizei. Indiferent de denumire insa, atitudinea deschisa este cea mai corecta. Asumarea responsabilitatii, remedierea problemei si, unde este cazul, acordarea de discount pot inlatura sau reduce efectul negativ pe care aceste situatii il produc.

Multe dintre afacerile online au fost "crescute" de un om, antreprenorul, care adeseori reprezinta imaginea firmei in exterior si este foarte activ pe plan social. Cat de mult conteaza brandul personal pentru promovarea unui magazin?

Ovidiu Lixandru:
Exista doua tipuri de antreprenor. Cel care a pornit o afacere online avand deja alte experiente in zona de business si avand, prin urmare si o imagine in afara companiei. In acest caz este ceva mai usor, pentru ca din start firma respectiva se afla in atentia publicului. Si exista antreprenorul care porneste totul de la zero, inclusiv procesul de construire a unui brand. In acest caz este mult mai greu, insa da, cred ca branding-ul personal este asociat imaginii companiei si poate aduce beneficii importante.

In general, cum privesti actiunile de promovare ale magazinelor online?

Ovidiu Lixandru: Nu multe magazine investesc suficient in promovare, desi nu au nevoie neaparat de bugete substantiale. Sunt insa cateva care stiu sa comunice, sa construiasca proiecte si care au mereu initiative. Sunt magazinele de care se aude cel mai des si care au si cel mai mare succes.
Parerea general valabila este ca nu poti aloca de la inceput buget pentru promovare. In acelasi timp insa, reclama chiar este sufletul comertului si cred ca inca de la inceput ar trebui o investitie minima. Sau, cel putin, mai multa atentie la usability, la cum apare un site in motoarele de cautare, la cat de usoara este navigarea in ele.

O idee inca noua sunt prezentarile video ale produselor ...

Ovidiu Lixandru: Da, si o idee buna care a inceput deja sa se raspandeasca. Clientul isi poate forma o imagine mult mai exacta despre ce urmeaza sa cumpere si astfel se contracareaza unul dintre dezavantajele comertului electronic: lipsa contactului direct. Mai este de lucrat aici, pentru a imbunatati prezentarile video care exista acum.

Adica?

Ovidiu Lixandru: In primul rand, prezentatorul, care ar fi bine sa fie din interiorul firmei, trebuie sa cunoasca foarte bine produsul si sa il poate prezenta complet, corect, dar si intr-o maniera atragatoare. Continutul prezentarii primeaza, asa ca textele trebuie verificate. Apoi, cred ca ar trebui sa se urmeze exemplul unor site-uri din afara care folosesc deja prezentari multimedia, foarte bine realizate.

Sa revenim la promovare, m-as lega aici de servicii. Serviciile bune iti aduc imagine, clienti fideli, vanzari. Corect?

Ovidiu Lixandru: Cu siguranta. Iar furnizarea de servicii profesioniste este metoda de promovare care iti aduce cu siguranta un ROI foarte bun. Chiar daca esti un magazin mai mic, la inceput de drum, poti adauga servicii, precum notificare automata pe telefon, servicii de garantie extinsa, imbunatatirea serviciilor de service si mententanta. Contrar opiniilor, chiar am observat ca tot mai multi utilizatori sunt dispusi sa plateasca ceva mai mult pentru servicii aditionale, care sa le asigure functionarea fara probleme a produselor achizitionate si diverse alte beneficii. Astfel de servicii cu valoare adaugata nu ar trebui sa fie disponibile doar in magazinele mari, oricine poate dezvolta ceva care sa aduca un beneficiu in plus clientilor.

Un pont pentru magazinele online?

Ovidiu Lixandru:
Relatia cu furnizorii. Cel putin in industria IT, 50% dintre furnizorii importanti au aplicatii web pentru stocuri, cu acces rapid, in timp real. Multi dintre ei incurajeaza integrarea sistemului folosit de magazinul online cu cel propriu, in detrimentul messenger-ului sau email-ului. In felul acesta, se pot rezolva rapid probleme legate de stocuri.

In incheiere, ca sa rezumam, care sunt cele mai frecvente greseli in comertul electronic romanesc si care, o data remediate, pot duce la cresterea numarului de vizitatori si a ratei de conversie?

Ovidiu Lixandru: Nu se verifica modul in care este afisat site-ul in diverse browsere, informatii neactualizate referitoare la preturi sau la stocuri, probleme de service si servicii postvanzare (echipe subdimensionate, comunicare deficitara), promotii adeseori seci care ofera reduceri nesemnificative.

Interviu furnizat de Gecad ePayment pentru SMARTfinancial.ro si SMARTfuture.ro

.


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar