transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar 19-04-2024 4.6625 lei 4.9763 lei

 



A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

Inele de logodna

Imobiliare, real estate

cosuri cadou Gourmetgift

Laronef

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Servicii curatenie Cluj

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
Stocheaza documente in cloud


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 25-03-2007

Mugur Frunzetti, MarketOnline.ro - nu concuram direct cu versiunile virtuale ale magazinelor clasice

Mugur Frunzetti, MarketOnline.ro - nu concuram direct cu versiunile virtuale ale magazinelor clasice

Segmentul magazinelor specializate in vanzarea produselor IT&C pare foarte aglomerat in e-commerce-ul romanesc, insa doar o parte dintre aceste magazine reuseste sa atinga succesul sperat. De cateva luni, pe piata s-a lansat si MarketOnline.ro, atras de mirajul succesului Emag.ro, dar cu planuri concrete pentru a atinge niste obiective expuse inca de la inceput. SMARTfinancial.ro a intrat in dialog cu Mugur Frunzetti, initatorul afacerii www.MarketOnline.ro, despre modul in care se vede piata de e-commerce din interior, despre reusite si perspective.

SMARTfinancial.ro: Intrat in piata de comert electronic cu planuri mari de la inceput, cum se descurca MarketOnline dupa primele luni de existenta online, asteptarile sunt confirmate pentru aceasta perioada?

Mugur Frunzetti: Nu stiu daca am avem planuri mari sau mici, cert este insa ca avem un plan... stim de unde plecam, unde vrem sa ajungem si cum vom face asta.

Dupa primele 4 luni am reusit sa ajungem pe locul 5 intre magazinele online active pe piata de electronice, electrocasnice si IT (excluzand variantele virtuale ale unor magazine clasice, care nu sunt pentru noi concurenti directi). Avem cateva zeci de e-mailuri de la clienti care ne multumesc pentru serviciile oferite si care apreciaza politica noastra de sapte stele. Evident, avem si clienti nemultumiti pe care, in masura in care au avut dreptate, i-am compensat corect si au devenit multumiti. Per total suntem multumiti de evolutia in aceste 4 luni.

"Am avut surpriza neplacuta sa fim atacati neloial de concurentii nostri, desi noi credem ca piata comertului online creste mai repede decat noi si ca eforturile magazinelor online ar trebui indreptate spre calitatea serviciilor, viteza livrarii, investitii in stocuri si servicii post-vanzare" (Mugur Frunzetti)

SMARTfinancial.ro: Inca de la inceput, MarketOnline si-a expus obiectivele foarte curajoase, nu era/este riscant sa va expuneti din start planurile, intr-un mediu online in care in zona IT exista deja multe magazine electronice? Sau este aceasta singura solutie de a lupta cu liderii industriei - atacul in forta pe piata?

Mugur Frunzetti: Noi nu privim concurenta cu magazinele online ca o lupta, desi se pare ca unii o privesc asa. Am avut surpriza neplacuta sa fim atacati neloial de concurentii nostri, desi noi credem ca piata comertului online creste mai repede decat noi si ca eforturile magazinelor online ar trebui indreptate spre calitatea serviciilor, viteza livrarii, investitii in stocuri si servicii post-vanzare si nu in "lupta". Sigur nu privim comunicarea noastra onesta ca fiind singura solutie, dar este pe de alta parte un mod potrivit de a-ti face cunoscute intentiile celor ce vor cumpara de la tine, si in nici un caz nu putem numi strategia noastra de a capta atentia publicului drept atac in forta. Noua ni se pare ceva normal si vrem sa fim primii care aduc in dezbaterea opiniei publice conceptul de servicii de calitate.

"Suntem constienti ca va sosi momentul in care vom achizitiona publicitate si in media offline" (Mugur Frunzetti)

SMARTfinancial.ro: Cum ati realizat strategia de marketing - publicitate - PR a magazinului, cat din promovare este realizata online si prin ce procedee - ati ales in special publicitate clasica sau ati mizat pe alte metode? Cat de mult aveti in plan sa investiti in publicitate in primul an de activitate?

Mugur Frunzetti: 99% din promovare este online, intrucat aici gasim clientii care, asemenea noua, au incredere si folosesc cu placere mediul denumit generic "internet". Vom aborda la momentul potrivit si alte canale de comunicare, deocamdata stadiul actual de dezvoltare al magazinului impune comunicarea prin mijloace electronice. Suntem insa constienti ca va sosi momentul in care vom achizitiona publicitate si in media offline.

SMARTfinancial.ro: In general, in cat timp se livreaza un produs comandat pe MarketOnline si ce categorii de produse sunt cele mai solicitate?

Mugur Frunzetti: In mod normal, o livrare se efectueaza in 48 de ore. Evident, exista si extreme: uneori comanda se da astazi, produsul este pe stoc, comanda o confirmam imediat in cele 60 de minute si clientul alege sa ridice produsul de la sediul nostru tot in aceeasi zi; in alte situatii produsul nu este pe stoc, este comandat de noi, si in general in 2-3 zile se face livrarea. Exista si cazuri in care produsul nu este pe stoc fiind prea nou si atunci se aduce din afara Romaniei si poate dura 2-4 saptamani, dar am observat ca pentru produsul lor preferat clientii asteapta oricat este nevoie, bazandu-se pe recomandarile consultantilor nostri.

SMARTfinancial.ro: Aveti in plan introducerea posibilitatii de plata cu card bancar pentru clientii magazinului?

Mugur Frunzetti: Contracul este deja semnat, suntem la implementarea tehnica. Vestea mai putin buna pentru clienti este ca media comisioanelor bancare la plata prin card este relativ ridicata, uneori mai mult decat adaosul nostru la produsele in promotie. Este posibil sa fim obligati sa transferam o parte a acestor costuri catre clienti, desi nu ne dorim acest lucru. In saptamanile urmatoare vom decide acest lucru.

"M-as bucura sa avem 1-2 angajati part-time in locul unui fond de salarii de peste 25.000 RON pe luna. In clipa aceasta pentru MarketOnline lucreaza peste 20 de angajati full-time si suntem in campanie de angajari, datorita extinderii rapide" (Mugur Frunzetti)

SMARTfinancial.ro: Cati oameni sunt in spatele MarketOnline ca si activitate - inclusiv in ceea ce priveste posibile servicii externalizate, tot ceea ce inseamna activitate regulata (strategie, vanzari, operatori, programatori...)? Este reala impresia ca un magazin electronic poate fi administrat de unul-doi oameni, eventual si part-time?

Mugur Frunzetti: M-as bucura sa avem 1-2 angajati part-time in locul unui fond de salarii de peste 25.000 RON pe luna. In clipa aceasta pentru www.MarketOnline.ro lucreaza peste 20 de angajati full-time si suntem in campanie de angajari, datorita extinderii rapide. Ca un exemplu, numai exchipa de documentare care pregateste specificatiile si pozele produselor, si pe care clientii nu o vad niciodata, are 10 operatori.

SMARTfinancial.ro: Mari retaileri din mediul offline au inceput in ultima perioada sa trateze special si mediul online. Cat de dificil este pentru un magazin exclusiv online sa lupte pe aceasta piata si ce avantaje aduce un magazin exclusiv online?

Mugur Frunzetti: Nu consideram ca versiunile virtuale ale magazinelor clasice sunt un concurent direct intrucat marea majoritate a clientilor care le viziteaza se vor documenta pe site si vor cumpara tot din magazine, obisnuinta este prea mare. In sprijinul acestei pareri avem realitatea pietei romanesti dar si a celei internationale, unde lider in comertul online este Amazon si nu Wallmart. Cumparatorii nostri sunt in special cei care prefera convenienta si calitatea serviciilor, nu sunt cei carora le place sa petreaca timpul liber intr-un supermarket.

SMARTfinancial.ro: Ati ales anumite valori cu care sa va promovati - calitatea serviciilor. Credeti ca acestea vor face diferenta in mediul online, pe termen lung, si nu pretul cel mai mic? Va rugam sa explicati viziunea MarketOnline in privinta acestui raport.

Mugur Frunzetti: Nu cred, sunt sigur ca serviciile de calitate superioara, serviciile de sapte stele pe care le ofera www.marketonline.ro vor face diferenta pe termen lung. Este adevarat ca marea majoritate a clientilor cauta in primul rand pretul cel mai mic, dar dupa ce sunt dezamagiti odata de un magazin cu preturi mici si servicii mai putin bune, devin mai atenti la calitate. In viitorul nu foarte indepartat, in maxim 2-3 ani, diferentele la preturi vor fi de numai 20-30 de bani, si atunci va conta mai putin faptul ca iti cumperi produsul cel mai ieftin, cat va conta calitatea serviciilor asociate cu acel produs, reputatia magazinului online.

SMARTfinancial.ro: Cum percepeti atitudinea presei fata de comertul electronic, resimtiti PR implicit realizat de mass-media prin mediatizarea industriei?

Mugur Frunzetti: Mass-media incepe sa promoveze acest domeniu prin prisma spectaculozitatii lui, a faptului ca e la moda, sau ca este ceva nou pentru romani. Ca de obicei in aceasta faza abunda in general stirile extreme fie ca este vorba de stiri pozitive cand este laudata o initiativa a unui magazin online, fie ca este vorba de fraudele sau riscul asociat in mod preconceput cu magazinele online. Sigur ne dorim o colaborare mai stransa cu presa, mai ales prin prisma educarii populatiei si instruirii acesteia. Comertul electronic este totusi unul din sectoarele cele mai dinamice ale economiei romanesti.

 

Interviu realizat de SMARTfinancial.

SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©

.


 » Adauga comentariul tau Comentarii 
 
 
» adauga
Andrei Niculaescu
Mugur, cum iti merge salonul de masaj ? Am vazut ca pt. marketing e bun, ai luat premiu !
Florin Spanu
Marketonline.ro / Grifon Group srl reprezentata prin Mugur Frunzetti este rugata si pe aceasta cale sa-si achite restantele la plata fata de ARoBS Transilvania Software srl.
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar